اخبار داغ

بامداد سه‌شنبه

الحدیده یمن زیر آتش حملات راکتی و توپخانه ائتلاف سعودی

الحدیده یمن زیر آتش حملات راکتی و توپخانه ائتلاف سعودی
منابع خبری بامداد سه‌شنبه گزارش دادند که ائتلاف سعودی در تداوم نقض آتش‌بس الحدیده، مناطق مختلفی از این استان را هدف حملات توپخانه و موشکی قرار داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش پایگاه خبری المسیره یمن، نیروهای ائتلاف سعودی با حملات راکتی و توپخانه، روستای «الشجن» در حومه شهر الدریهمی در استان الحدیده را هدف قرار دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بر اساس این گزارش،  مناطق مختلف شهرستان التحیتا استان الحدیده نیز زیر آتش توپخانه ائتلاف سعودی قرار دارد.

,

شهرستان حیس استان الحدیده نیز در چند نوبت هدف حملات خمپاره و توپخانه ائتلاف سعودی قرار گرفت.

,

در همین حال، شرکت ملی نفت یمن نیز اعلام کرد که کشتی‌های حامل سوخت در اطراف بندر الحدیده، همچنان در توقیف ائتلاف سعودی قرار دارند و این مهم موجب کمبود سوخت در بخش‌های مختلف یمن شده و مردم  را با مشکلات فراوانی رو به رو ساخته است.

,

در بیانیه شرکت ملی نفت یمن همچنین از سازمان ملل متحد خواسته شده تا فورا با تحت فشار قرار دادن ائتلاف سعودی، نفتکش‌های توقیف شده را آزاد کند.

,

دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله در مذاکرات صلحی که ۲۲ آذر ۹۷ در استکهلم پایتخت سوئد انجام شد به توافق‌هایی از جمله موضوع آتش بس در الحدیده و مبادله اسرای دو طرف دست یافتند؛ اما این توافق‌ها با توجه به اختلاف‌ها اجرا نشد.

,

عربستان و امارات از فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کردند.

,

بر اثر این تجاوز تاکنون هزاران یمنی کشته شده و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

,

منبع: ایرنا

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه