اخبار داغ

تردد 10 میلیون موتورسلیکت فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث در کشور

تردد 10 میلیون موتورسلیکت فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث در کشور
دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران افزایش ضریب نفوذ بیمه را از وظایف صنعت بیمه در کشور عنوان کرد و از تردد 10 میلیون موتورسلیکت فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث در کشور خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از روابط عمومی سندیکای بیمه‌گران ایران، سید محمد کریمی حضور وزیر اقتصاد را در سندیکا باعث تقویت بخش خصوصی عنوان کرد و اظهار داشت: حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع مدیران عامل شرکت‌های بیمه به معنای آن است که دولت می‌خواهد از بخش خصوصی حمایت کند.

وی همچنین از وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه با توجه به اینکه در کشورهای موفق در حوزه بیمه از این صنعت مالیات ارزش افزوده دریافت نمی شود، صنعت بیمه هم از این پایه مالیاتی معاف شود، ادامه داد: با توجه به اینکه 10 میلیون موتورسیکلت در کشور فاقد بیمه نامه شخص ثالث هستند، عدم دریافت مالیات از بیمه نامه‌ها، باعث ارزان شدن آن می‌شود و موتور سواران که عمدتا اقشار کم درآمد هستند، نیز ترغیب خواهند شد تا نسبت به خرید بیمه نامه اقدام کنند.

کریمی موضوع مالیات بر ارزش افزوده بر بیمه نامه های عمر و زندگی و ماده 38 تامین اجتماعی را از دیگر مسایل مهم صنعت بیمه دانست و خواهان توجه دولت به این دو مقوله شد.

وی با تاکید براینکه صنعت بیمه تاکنون ریالی از بانک ها وام دریافت نکرده است، تصریح کرد: همین موضوع کمک شایانی به دولت و اجزای آن می کند.

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران همچنین با اعلام آمادگی سندیکای بیمه گران ایران برای اجرای صحیح و دقیق وظایفی که به موجب قانون برنامه توسعه مبنی بر کاهش تصدی گری بیمه مرکزی می تواند به این نهاد صنفی واگذار شود؛ از وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان رییس مجمع بیمه مرکزی درخواست کرد که این موضوع در دستور کار این وزارتخانه قرار گیرد.

کریمی همچنین به فعالیت شوراهای هماهنگی شرکت های بیمه در استان ها و لزوم توسعه و حمایت از آنها اشاره کرد و از دژپسند درخواست کرد که کارگروهی جهت بررسی موانع و ارایه پیشنهاداتی برای گسترش ضریب نفوذ بیمه در کشور با همکاری این وزارتخانه، بیمه مرکزی و سندیکا بیمه گران ایران تشکیل شود.

در این نشست تمامی مدیران عامل شرکت‌های بیمه حضور داشتند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه