اخبار داغ

سخنگوی شورای نگهبان

شواری نگهبان با نگاه سیاسی صلاحیت‌ها را بررسی نمی‌کند

شواری نگهبان با نگاه سیاسی صلاحیت‌ها را بررسی نمی‌کند
کدخدایی گفت: شواری نگهبان با نگاه سیاسی صلاحیت‌ها را بررسی نمی‌کند بلکه طبق قانون صلاحیت افراد را بررسی می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباسعلی کدخدایی امروز در بازدید از ستاد دریافت شکایت هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: زمان مقرر طبق قانون تا امروز به مدت پنج روز بود که افراد رد صلاحیت شده همچنان با مراجعه در حال شکایت هستند و همزمان ما از دو روز گذشته نیز در شورای نگهبان بررسی شکایات را آغاز کرده ایم و اعضا تا دیر وقت هم این شکایات را بررسی می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه یازدهم بهمن پایان فرصتی است که شورای نگهبان در مرحله اول، شکایات را بررسی و اعلام نظر می‌کند، ادامه داد: در مرحله دوم برای کسانی که مورد تایید قرار نمی‌گیرند فرصت دیگری برای شکایت آن‌ها و بررسی است.

,

سخنگوی شورای نگهبان نسبت به برخی اخبار درباره تایید یا رد صلاحیت‌ها در فضای مجازی، گفت: شورای نگهبان مسئول بررسی صلاحیت جناح‌ها و احزاب نیست بلکه طبق قانون باید صلاحیت افراد را بررسی کنیم و هیچ نگاهی نداریم که چه جناح و گروه و افرادی به آن متعلق هستند و مانند همیشه بررسی‌های خود را انجام دادیم.

,

کدخدایی با بیان اینکه فکر می‌کنم بعد از انتشار آمار افراد و داوطلبان تایید شده مشخص می‌شود که از همه جناح‌ها حضور دارند، اظهار داشت: چه در افرادی که مورد تایید قرار گرفته و چه آن‌هایی که رد صلاحیت شده اند از تمام گروه و جناح‌ها قرار دارند، اما آنچه برای ما ملاک است وضعیت شخصی افراد ثبت نام کننده بوده و ملاک‌هایی که در قانون وجود دارد.

,

وی با تاکید بر اینکه نگاه ما به هیچ وجه سیاسی نیست و شواری نگهبان با نگاه سیاسی صلاحیت‌ها را بررسی نمی‌کند، گفت: فشار گروه‌ها و جناح‌های سیاسی همیشه وجود دارد و در تمام ادوار بوده است. بخشی از سوی دشمنان که طبیعی است و انتظار داریم و گاهی اوقات نیز از برخی دوستان است که آن هم به خاطر بی اطلاعی از وضعیت، اظهار نظرهایی می‌کنند که خواهش می‌کنیم اگر نکته یا مطلبی دارند از ما سوال و بعد اعلام نظر کنند.

,

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: در شورای نگهبان برای اعلام نظری که کردیم مستندهای کافی داریم و داوطلبان می‌توانند مراجعه کنند و مدارک و مستندها را به آن‌ها نشان خواهیم داد.

,

کدخدایی بیان کرد: بیش از ۳۷۰۰ نفر از نامزدهای رد صلاحیت شده تاکنون شکایت کرده‌اند که از این تعداد ۳۴۰۰ نفر آقا و ۳۰۰ نفر هم خانم هستند که شکایت شان در سامانه ثبت می‌شود و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

,

وی اظهار داشت: مهلت ثبت شکایات نامزدهای رد صلاحیت شده تمدید نمی‌شود و ناچاریم که در همین زمان شکایات را دریافت کنیم و رسیدگی‌ها را انجام دهیم تا در مرحله اول یعنی یازدهم بهمن بتوانیم اعلام نظر کنیم.

,

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به اینکه چند درصد از دو تابعیتی‌ها رد صلاحیت شده اند، گفت: در میان نامزدهای انتخاباتی دوتابعیتی خیلی کم داشتیم و فکر می‌کنم به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسید.

,

منبع: مهر

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه