اخبار داغ

رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

موج دوم آنفلوانزا در خراسان رضوی از نوع D و خفیف است/ تکذیب شایعه شیوع آنفلوانزای مرغی

موج دوم آنفلوانزا در خراسان رضوی از نوع D و خفیف است/ تکذیب شایعه شیوع آنفلوانزای مرغی
زهرا نهبندانی گفت: موج دوم آنفلوانزا در خراسان رضوی از نوع D این بیماری است؛ این در حالی است که آنفلوانزای مرغی و شدید از نوع A این بیماری محسوب می‌شود؛ از طرف دیگر نوع D آنفلوانزا خطرناک نیست و نسبت به دارو بسیار خوب جواب می‌دهد و سرایت آن نیز کمتر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر زهرا نهبندانی، رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: همه ساله با شروع فصل سرما شاهد ایجاد موج آنفلوانزا در کشور هستیم که امسال از نیمه دوم آبان‌ ماه موج اول این بیماری شروع شد و در ابتدای دی ماه این موج فروکش کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده و سردی هوا، برای روزهای آتی و ماه آینده در خراسان رضوی، شاهد شروع موج دوم بیماری آنفلوانزا خواهیم بود اما خوشبختانه موارد ابتلای ما در استان همانند یکی دو ماه گذشته است و طی دو هفته گذشته موارد بستری برای آنفلوانزا نداشته‌ایم.

,

نهبندانی تصریح کرد: از ابتدای فصل سرما در مهرماه تا پایان آذرماه سال جاری از میان یک هزار و ۲۰۰ نفر مشکوک به بیماری آنفلوانزا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نتایج آزمایش ۷۸ نفر مثبت بوده است لذا مردم شریف مشهد باید توجه بیشتری جهت مقابله و جلوگیری از ابتلا به این بیماری داشته باشند.

,

رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: پیشگیری همواره بهتر از درمان است لذا توصیه می‌شود، افراد نکات بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند و در صورت بروز علائم بیماری هرچه سریع‌تر به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند و تاکنون اطلاعاتی مبنی بر افزایش بالا رفتن آمار مبتلایان گزارش نشده است.

,

وی شروع آنفلوانزای مرغی در خراسان رضوی را به طور کامل رد کرد، گفت: با این حال همه ساله با سرد شدن هوا شاهد مهاجرت پرنده‌های مهاجر از مناطق سیبری به تالاب‌های خراسان رضوی بودیم که هم‌زمان با این مهاجرت‌ها شاهد بروز آنفلوانزای پرندگان در خراسان رضوی بودیم اما امسال تاکنون هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر ابتلا به این نوع آنفلوانزا در خراسان رضوی به دست ما نرسیده است.

,

نهبندانی تصریح کرد: موج دوم آنفلوانزا در خراسان رضوی از نوع D این بیماری است این در حالی است که آنفلوانزای مرغی و شدید از نوع A این بیماری محسوب می‌شود؛ از طرف دیگر نوع D آنفلوانزا خطرناک نیست و نسبت به دارو بسیار خوب جواب می‌دهد و سرایت آن نیز کمتر است.

, D, A, D,

رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک در ایران، افزود: مصرف خودسرانه آنتی بوتیک در ایران چند برابر آمار جهانی است که این امر باعث مقاومت آنتی‌بیوتیکی شده لذا از مردم تقاضا داریم که در صورت ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزا سریعاً به پزشک مراجعه کنند.

,

وی ادامه داد: کلاً آنتی بوتیک‌ها به دلیل مصرف خودسرانه در جامعه باعث مقاوم شدن باکتری‌ها به آن‌ها شده است لذا نسل اول آنتی‌بیوتیک‌ها مانند آموکسی سیلین دیگر بی اثر شده‌اند و استفاده از آن‌ها هیچ تأثیری روی روند بهبود بیماری ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه