اخبار داغ

معاون فرهنگی قوه قضائیه:

آیت‌الله نجومی عارفی بزرگ بود که هنر انسان سازی داشت

آیت‌الله نجومی عارفی بزرگ بود که هنر انسان سازی داشت
معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: آیت‌الله نجومی عارفی بزرگ بود که برترین هنرش هنر انسان سازی بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، حجت‌الاسلام هادی صادقی عصر امروز پنج شنبه در مراسم بزرگداشت آیت الله سید مرتضی نجومی که در مجموعه فرهنگی، هنری تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد به تشریح ابعاد شخصیتی آیت‌الله نجومی پرداخت و اظهار داشت: این عالم بزرگ تربیت شده مکتب اهل بیت (ع) بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد, ع),

معاون فرهنگی قوه قضائیه افزود: آیت الله نجومی در طول سالیان اقامت خود در کرمانشاه در جایگاه عالمی عامل و وظیفه شناس در خدمت تربیت دینی و اخلاقی مردم شهر و دیار خود بود.

,

وی خاطرنشان کرد: ایشان مجتهدی برجسته بود که اگر در نجف و قم می‌ماند بدون شک امروز یک آیت الله سیستانی دیگر بود اما زمانی که دید مردم شهر و دیار خود به حضور او نیاز دارند مردم دیار خود را بر بقا در حوزه‌ها ترجیح داد و به کرمانشاه هجرت کرد.

,

حجت الاسلام صادقی گفت: نفوذ کلام ایشان در بین مردم این منطقه زبانزد بود و منزل ایشان در طول سال‌های متمادی پناه امنی برای مردم کرمانشاه به شمار می‌رفت.

, الاسلام,

وی بیان داشت: آثار و هنر خطاطی آیت الله نجومی حکایت از نبوغی خاص به‌ویژه در خط ثلث دارد که این اندیشمند فرزانه را در هنر خوشنویسی سرآمد هنرمندان جهان اسلام تبدیل کرده بود.

,

وی اظهار داشت: ایشان عالمی هنرمند بود که ابعاد هنری او در برخی هنرهای حسی مانند خط و تهذیب محدود نبود و هنر او فراتر از این گونه امورات است که گاهی از آنها غفلت می‌شود.

,

معاون فرهنگی قوه قضائیه افزود: تواضع و فروتنی این عالم برجسته و گذشتن از آینده علمی خود به جهت خدمت به مردم دیارش هنر بزرگی است.

,

وی ادامه داد: ایشان با علما گفتار عالمانه، با اهل هنر از عوالم هنر و با عوام الناس به زبان عوامانه سخن می‌گفت و در عین حفظ کرامت و ارزش انسانی با رعایت حدود اهل مزاح بود و مزاح‌هایی همراه با حکمت داشت.

, الناس,

حجت الاسلام صادقی از زهد و تقوای این مرد بزرگ به عنوان یک هنر ارزشمند یاد کرد و ادامه داد: وضع زندگی او در قبل و بعد از انقلاب هیچ تغییری نکرد.

, الاسلام,

معاون فرهنگی قوه قضائیه اظهار داشت: هنر انسان سازی هنر بسیار بزرگی است که آیت الله نجومی توانست در مسیر انقلاب و اسلام شاگردان برجسته ای تربیت کند.

, ای,

وی همچنین خاطرنشان کرد: آیت الله نجومی یک انقلابی بی ادعا بود و یکی از مهم‌ترین هنرهای ایشان این بود که هیچ گاه نان انقلابی گری نخورد.

, گری,

حجت الاسلام صادقی به اقدامات شایسته این مرد بزرگ در دوران قبل از انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: در دوران انقلاب نیز در پیشبرد هدف‌های نظام جمهوری اسلامی، تلاش ارزنده و شایسته ای داشت و همواره در صراط مستقیم انقلاب از تلاش خود دست بر نداشت.

, الاسلام, ای,

معاون فرهنگی قوه قضائیه افزود: قبل از انقلاب خطرناک‌ترین کارها را برای پیروزی اسلام انجام داد و اعلامیه‌های امام (ره) را با خط زیبا می‌نوشتند و پخش می‌کردند و منزل این عالم بزرگوار محلی برای تکثیر اعلامیه‌های انقلابی و بیانات حضرت امام (ره) بود و محکم پای انقلاب ایستاد.

,

وی بیان داشت: ایشان روحیه انقلابی خود را حفظ کرد و بر اساس اعتقاد و تشخیص راه انقلاب، هنر خود را در مسیر انقلاب قرار داد.

,

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: پس از رحلت امام (ره) وقتی شنید که امام خامنه ای به رهبری منسوب شده اند، ابراز خوشحالی کردند و گفتند که انقلاب ۴۰ سال جوان‌تر شده است.

, ای, اند,

حجت‌الاسلام صادقی افزود: آیت الله نجومی در جذب دل‌ها هنر بسیاری داشت و در اوج علمیت و اخلاق، با تواضع و فروتنی با همه رفتار می‌کرد و هیچگاه سنگر مسجد را رها نکرد و بر مبنای انقلاب فعالیت می‌کرد.

, علمیت,

وی اظهار داشت: ایشان فقط آفرینش هنری نداشت بلکه در اندیشه‌های هنری هم کار می‌کرد.

,

حجت الاسلام صادقی گفت: انسان عارف مسلک متصل به خداست و حقایق را جای دیگر یافته است و می‌توان گفت آیت الله نجومی نمونه‌ای از انسان عارف بود.

, الاسلام,

وی خاطر نشان کرد: باید هنرمند ما هنرمندی باشد که از او رحمانیت تراوش کند و معطوف به حس شهوترانی و پستی‌های دنیا نباشد در این صورت با تربیت معنوی همان کاری که آیت الله نجومی می‌کرد، محقق می‌شود.

, شهوترانی,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه