اخبار داغ

کاردار ترکیه در مصر احضار شد

کاردار ترکیه در مصر احضار شد
یک منبع آگاه در وزارت خارجه مصر گفت که قاهره کاردار ترکیه را احضار کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک منبع آگاه در وزارت خارجه مصر از احضار کاردار ترکیه در قاهره خبر داد.

این منبع به پایگاه خبری الیوم السابع گفت که «در جریان جلسه احضار به کادار ترکیه تأکید شد که مصر، بیانیه‌ها و اظهارات خصمانه ترکیه را نمی‌پذیرد».

وی در توضیح جزئیات این اقدام مصر تصریح کرد، وزارت خارجه مصر به شدت نسبت به بیانیه‌ای ابراز انزجار کرد که ترکیه اخیرا درباره اقدامات دولت مصر علیه یک باند اینترنتی ترکیه‌ای منتشر کرده بود.

قاهره تأکید کرد که بیانیه وزارت خارجه ترکیه، «واقعیت امور و تدابیر صحیح مسئولان مصر را که بر اساس قوانین و اصول ویژه فعالیت مطبوعاتی اتخاذ شده، کاملا نادیده می‌گیرد».

وی تأکید کرد که مسئولان مصر در جریان این جلسه به کاردار ترکیه گفتند که آنکارا باید «به قوانین مصر احترام بگذارد، آن را نقض نکند و دور نزند».

«احمد حافظ» سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد که قاهره، به صورت کامل، بیانیه و اظهارات وزارت خارجه ترکیه «درباره اقدامات قانونی مسئولان مصر در برخورد با یکی از کمیته‌های سایبری رسانه‌ای و غیر قانونی ترکیه در مصر» را رد می‌کند.

حافظ گفت که این کمیته متعلق به ترکیه، تحت پوشش شرکتی فعالیت داشته‌ است که نیروهای اخوان المسلمین با همکاری ترکیه، آن را در مصر تأسیس کردند تا «اطلاعات نادرست و جعلی را درباره وضعیت سیاسی، اقتصادی، امنیتی و حقوقی مصر منتشر و آن را به ترکیه ارسال کنند تا از این طریق، تصویر کشور (مصر) را در سطح داخلی و بین‌المللی مخدوش کنند».

این مسئول مصری صبح امروز در بیانیه‌ای، ترکیه را در صدر کشورهایی دانست که «ناقض آزادی بیان و مطبوعات و سایر حقوق و آزادی‌های مسلم  است و از گروههای افراطی و شبه‌نظامیان افراطی در چند کشور منطقه حمایت مالی می‌کند».

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه