اخبار داغ

فتونیوز/طرح وزارت صمت برای نجات چهار چرخ جاده مخصوص

فتونیوز/طرح وزارت صمت برای نجات چهار چرخ جاده مخصوص
این روزها صنعت خودرو وضعیت خوبی ندارد، چه در بازار و چه در بورس و کمک‌های دولت نتوانست این صنعت را نجات دهند. دولت نتوانست وعده خود را برای مدیریت بازار تحقق بخشد و به دنبال نجات صنعت خودرو با جیب مردم است و در این بین وزارت صنعت می‌خواهد برای نجات خودروسازان جاده مخصوص یک طرح سه مرحله‌ای اجرا کند.
[

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار خودرو همچنان آشفته و نابسامان و قیمت‌ها در بازار بی‌محابا در حال تاخت و تاز است به طوری که قیمت برخی خودورها در هفته‌ گذشته بین ۵ میلیون تا 30 میلیون تومان افزایش یافته. پراید که در بالای 60 میلیون تومان جا خوش کرده و حتی به بالای 66 میلیون تومان هم رسیده بود هر چند 2الی 3 میلیون پایین آمد و با ادامه این روند، در آینده‌ای نزدیک از آن به عنوان خودروی لوکس نام برده می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به عقیده مردم و کارشناسان، خودروهای وطنی نسبت به کیفیت‌شان گران هستند اما نکته جالب اینجاست که علاوه بر نارضایتی مصرف کنندگان از بازار و کیفیت خودروهای تولید داخل؛ دولت، وزارت صنعت و خود خودروسازان هم شکایت دارند و می‌نالند.

,

براساس این گزارش، اختلاف قیمت کارخانه و بازار با بالا رفتن قیمت‌ها بسیار زیاد شده به طوری که مثلا در یک پژو پارس اختلافی در حدود 50میلیون تومان وجود دارد و آنها که می‌توانند این خودرو را با قیمت کارخانه بخرند، سود 50 میلیونی کسب خواهند کرد؛ در حالی که قرار بود با عرضه خودرو با قیمت 5درصد حاشیه بازار دلالی‌ها حذف و این سود به جیب خودروساز و مصرف کننده واقعی برود هر چند مردم نمی‌نتوانستند و نمی‌توانند ثبت نام کنند.

,

, ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه