اخبار داغ

کاری که “هیتلر” به آلمانی‌ها یاد داده بود

کاری که “هیتلر” به آلمانی‌ها یاد داده بود
"ارنست همینگوی" نویسنده امریکایی در جنگ جهانی دوم هم مثل جنگ جهانی اول خبرنگار جنگی یکی از روزنامه‌های امریکایی در اروپا بود. و شهرتش در پایان جنگ جهانی دوم به خاطر رمان‌های جنگی‌اش بود. وقتی جنگ با شکست آلمان به پایان رسید هر یک از خبرنگاران به نوعی درباره علت شکست آلمان اظهار نظر کردند‌. اظهار نظر همینگوی در این باره ادیبانه و چنین بود:
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از صاحب نیوز، تعبیر جالب “ارنست همینگوی” از جنگ جهانی دوم

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

“ارنست همینگوی” نویسنده امریکایی در جنگ جهانی دوم هم مثل جنگ جهانی اول خبرنگار جنگی یکی از روزنامه‌های امریکایی در اروپا بود. و شهرتش در پایان جنگ جهانی دوم به خاطر رمان‌های جنگی‌اش بود. وقتی جنگ با شکست آلمان به پایان رسید هر یک از خبرنگاران به نوعی درباره علت شکست آلمان اظهار نظر کردند‌. اظهار نظر همینگوی در این باره ادیبانه و چنین بود: -”هیتلر” به آلمانی‌ها یاد داده بود که یک دست خود را بلند کنند‌. “آیزنهاور” آنها را مجبور کرد هردودستشان را بلند کنند! (نازی ها به علامت سلام دست راست خود را بلند می‌کردند و آیزنهاور فرمانده کل قوای متفقین در اروپا بود)

,

nazi

, nazi, nazi,

خرافات

,

روزی یکی از دوستان برناد شاو نویسنده شوخ طبع انگلیسی از او پرسید: -آیا شما به این حرف انگلیسی‌ها که معتقدند هر که روز جمعه ازدواج کند بد بخت می‌شود اعتقاد دارید؟ برنارد شاو جواب داد: – بله؛ صد در صد معتقدم. چون دلیل ندارد که روز جمعه  با روزهای دیگر هفته فرق داشته باشد!

,

نقاش «تنبان دوز»

,

نقاشان دوره رنسانس ایتالیا اغلب دارای لقب‌های جالبی بودند‌. از میان آنها جالب‌تر لقب «تنبان دوز» است که به «دانیل داولترا» شاگرد معروف «میکل آنژ» دادند. پاپ تابلو معروف «آخرین محاکمه» میکل آنژ را که درآن بعضی افراد را برهنه کشیده بود بر خلاف عفت تشخیص داد و «داولترا» بلافاصله تابلو استاد را در دست گرفت  و به پای همه کسانی که لخت بودند شلوار کرد!

,

nagash

, nagash, nagash,

آیا می‌دانید؟

,

“احمد زوغو” پس از استقلال آلبانی در سال ۱۹۲۵ به عنوان رئیس جمهور این کشور کوچک و مسلمان اروپایی (واقع در شبه جزیره بالکان) انتخاب شد. او درسال ۱۹۲۸ خود را پادشاه کشور نامید. در سال ۱۹۳۹ که کشورش به تصرف ایتالیا درآمد به انگلیس رفت و دولت آزاد آلبانی را تشکیل داد‌. ولی پس از پایان جنگ جهانی دوم که کمونیست‌ها برآن کشور تسلط یافتند او ناچار به ادامه مهاجرت شد تا آنکه پس از ۶۶‌سال عمر، در سال ۱۹۶۱ درگذشت‌. در سال ۱۹۳۱ هنگامی که او به طور رسمی به وین پایتخت اتریش سفر کرده بود، چند تن از جوانان انقلابی از فاصله نزدیک به سوی او آتش گشودند ولی «زوغو» به طور معجزه آسایی از سوء قصد جان بدر برد چون آنها افسری را که کنار او بود و به طرز عجیبی به زوغو شباهت داشت بجای زوغو هدف قرار داده‌ بودند.

,

لقب شهر‌های ایران

,

در ایران و تا پیش از سلطنت پهلوی، شهرهای ایران مانند افراد که لقب های خاصی داشتند، مانند قوام السلطنه‌، قوام الملک، سالار‌الدوله و… دارای القابی بودند‌. لقب بعضی از این شهرها به قرار زیربوده‌‌است: یزد «دارالعباده» کاشان «دارالمومنین» اردبیل «دارالارشاد» ارومیه «دارالنشاط» قزوین «دارالسلطنه» شیراز«دارالعلم» زنجان «دارالسعادة» قم «دارالمومنین» شوشتر «دارالمومنین» واره «مدینة‌السادات» شهر‌ری «اشرف‌البلاد» یا «شیخ البلاد» تهران «قصبةالرجال» که بعدا «دارالخلافه» شد، کرمان «دارالایمان» همدان «دارالسرور» تبریز «دارالسلطنه» اصفهان «دارالسلطنه» کرمانشاه «دارالدوله» خوی «دارالصفاء» رشت « دارالمرز» وجالب اینکه در بعضی از این شهرها سکه ضرب می‌شد و نام لقب شهرها نیز بر روی سکه نقش می‌بست.

,
مدل اصفهان

مدل اصفهان

, مدل اصفهان, مدل اصفهان,

مدل اصفهان

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه