اخبار داغ

یادداشت/

آخرین نگاه شهید حججی

آخرین نگاه شهید حججی
فهم تاثیر کارهای امثال شهید حججی ها، خود چشمی دگر می‌خواهد، چه ناگفته ها در آخرین نگاه شهید حججی هست و ای کاش می شد سخنان آخرین نگاه های او را شنید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ابصارخبر یونس اشرفی امین، عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور به مناسبت بازگشت پیکر مطهر شهید مدافع حرم محسن حججی یه میهن اسلامی نوشت: خبر شهادت مظلومانه شهید محسن حججی، واکنش های انسان دوستانه و زیبای اقشار گوناگون مردم را به دنبال داشته است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ابصارخبر,

انسان با مشاهده این جنایات داعش، یاد شهادت مظلومانه یاران باوفای حضرت امام حسین(ع) و مصائب جانکاه عظیم عاشورا می افتد؛ داعشی های امروز از نسل همان گُرگان درنده بی رحم هستند که حتی به کودک معصوم نیز رحم نکردند؛ ولی نام ننگینشان تا ابد در تاریخ باقی ماند.

,

این جملات امام راحل (ره) به ذهنم رسید که خطاب به رزمندگان اسلام می فرمود: «این جانب هر وقت با یکی از این چهره ‏ها روبرو می‏ شوم و عشق او را به شهادت در بیان و چهره نورانی‏ اش مشاهده می‏ کنم، احساس شرمساری و حقارت می ‏کنم... » واقعاً انسان با مشاهده جوان کم سن و سالی که کلی امید و آرزو برایش می توان تصور کرد و این چنین از تمام داشته های مادی خود می گذرد، احساس شرمندگی می کند و باید خطاب به این اسوه ایثار و همرزمان ایشان بگوییم: ما هم شرمساریم و احساس حقارت می کنیم!

,

برای ما که وابسته دنیا و مشغول روزمرّگی شده ایم، کافی است چند دقیقه در این فکر فرو رویم که اگر برای خود یا یکی از اعضای خانواده مان مشکلی کوچک پیش می آید، آستانه تحمل و ظرفیتمان تا چه میزان خواهد بود؟!

,

آری دلی بزرگ می خواهد از همسر و فرزند دلبند خردسال و خانه و وطن خویش جدا شوی و به دیار غربت بروی؛ آن هم خالصانه برای هدفی والا... چه می فهمند عمقِ «از همه چیزِ خود گذشتن» را، آن کج اندیشانی که جدای از اینکه عرضه ایثار ندارند، بلکه مدام این بزرگ مردان راه خدا را با تعابیر خود بزرگ بینانه! به سخره می گیرند؟!

,

فهم تاثیر کارهای امثال شهید حججی ها، خود چشمی دگر می خواهد!... چه ناگفته ها در آخرین نگاه شهید حججی هست و ای کاش می شد سخنان آخرین نگاه های او را شنید..! شایسته است تصویر معروف آن شهید بزرگوار توسط اهل علم و ادب برای همگان تبیین شود و نسل های بعد با عمق فداکاری او آشنا گردند.

,

 حقیقتاً می توان گفت تاریخ، نظیر ملت ایران را به خود ندیده است. امام بزرگوارمان به حق فرمودند که «من با جرأت مدعى هستم که ملت ایران و توده میلیونى آن در عصر حاضر، بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله- صلى الله علیه و آله- و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین و حسین بن على- صلوات الله و سلامه علیهما- مى باشند».

,

حتی برخی از جوان هایی که شاید از نظر برخی ظاهری مناسب نداشته باشند، اما همچنان غیرت خود را دارند و به وقت خطر و نیاز، حتما به یاری امّت می آیند.

,

رهبر عزیزمان در مهرماه سال ۹۱ در جمع روحانیون درباره برخورد با جوانان و زنان بدحجاب تاکید کردند: «مدارا کنید، ممکن است ظاهر زننده‌اى داشته باشد (خب) داشته باشد. بعضى از همین‌ هایى که در استقبالِ امروز بودند، در عرفِ معمولى به آن‌ها می‌گویند «خانم بدحجاب»؛ اشک هم از چشمش دارد می‌ریزد. حالا چه کار کنیم؟ ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، دل متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباخته‌ ى به این اهداف و آرمان‌ هاست. او یک نقصى دارد، مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقص‌ هاى این حقیر باطن است؛ نمى ‌بینند. ما هم یک نقص داریم، او هم یک نقص دارد. با این نگاه و با این روحیه برخورد کنید...»

,

شهید حججی برای دفاع از حدود و ثغور اسلام و امت اسلامی، آن گونه دردناک به شهادت رسید و یقیناً دغدغه تمام مسلمانان را داشت، نه فقط قشر خاصی.

,

برای خانواده شهید محسن حججی از خداوند متعال طلب صبر جمیل داریم و امیدوارم بتوانیم قدر آنان و همچنین سردار سلیمانی ها و دیگر سربازان مخلص انسان دوست را بداریم و اگر توان یاری نداریم، حداقل دعاگویشان باشیم و خدای ناکرده به راحتی فداکاری های آن عزیزان را زیر سوال نبریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه