اخبار داغ

امام جمعه آشتیان:

وصیت، شهادت و مردانگی شهید «حججی» برای ما درس و عبرت است/بصیرت؛ پیام اصلی قیام عاشورا

وصیت، شهادت و مردانگی شهید «حججی» برای ما درس و عبرت است/بصیرت؛ پیام اصلی قیام عاشورا
امام جمعه آشتیان گفت: عشق و شوری که در بین مردم کشورمان نسبت به شهید «محسن حججی» به وجود آمده ناشی از خلوص و شهادت مظلومانه او است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سفیرآشتیان، یادواره «آبروی محله، افتخار کوچه‌ها» با محوریت واکاوی شهید «سیدکمال حسینی» با حضور جمعی از مسئولان و همرزمان این شهید در محل زندگی این شهید برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرآشتیان,

حجت‌الاسلام غلامرضا نیشابوری امام جمعه آشتیان با بیان اینکه شهدا درس شهادت ایثار و از خودگذشتگی را از مکتب سالار شهیدان یاد گرفتند، گفت: ارزش شهادت، بالاترین ارزشهاست و زمان، همه چیز به جز خون شهید را کهنه می کند.

,

وی افزود: بالاترین درجه افتخار برای حضرت علی(ع) شهادت است و حضرت با عنوان «فوز عظیم» از شهادت یاد می کند و لحظه ای که ضربت شمشیر بر فرق حضرت خورد، فرمود؛ «به خدا رستگار شدم».

,

امام جمعه آشتیان اظهار کرد: عشق و شوری که در بین مردم کشورمان نسبت به شهید محسن حججی به وجود آمده ناشی از خلوص و شهادت مظلومانه او است. وصیتش، شهادتش و اسارتش، مردانگی اش و همگی برای ما، درس و عبرت بود و انشاء الله همواره در مسیر این عزیزان و شهدای بزرگوارمان باشیم و از خون این عزیزان پاسداری کنیم.

,

نیشابوری گفت: هر کسی که حق را بشناسد، پای آن می ایستد و جانش را تقدیم حق می کند.

,

بصیرت؛ پیام اصلی قیام عاشورا

,

وی تصریح کرد: بصیرت افزایی و آگاهی بخشی پیام اصلی قیام و حادثه عظیم عاشورا است و به همین دلیل ما باید این مهم را به عنوان الگوی خود قرار دهیم.

,

نیشابوری گفت: پرچمدار اصلی این بصیرت‌افزایی در بین مسلمانان حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفای آن حضرت بودند و تا زمانی که ما بصیرت داشته باشیم در عصر حاضر هم می توانیم در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم.

,

امام جمعه آشتیان گفت: شهادت، شهادت طلبی و گذشت یکی از درس های عاشورا است. گذشتی که امام حسین(ع) با همه وجود این واژه را تفسیر کردند و از جان خود و فرزندانش و برادری همچون عباس(ع) و از رفاه و مال گذشت و حتی زمین کربلا را خرید تا خونش، در زمین مباح ریخته شود.

,

وی افزود: فرهنگ ناب عاشورا باید در بین اقشار مختلف مردم، به خصوص جوانان و نوجوانان نهادینه شود، اگر فرزندان ما با عشق به اهل بیت(ع)  تربیت شوند نقشه‌های دشمنان نقش بر آب می شود.

,

نیشابوری با بیان بخشی از وصیت نامه شهید سید کمال حسینی خاطرنشان کرد: شهدا‌ در اخلاص، ایمان، علم بهترین و برگزیده‌ترین بودند و امروز وظیفه ما پیروی و عمل به وصیت‌نامه شهداست که باید در جامعه نهادینه شود.

,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه