اخبار داغ

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س):

موکب حضرت معصومه(س) با هدف نشر معارف اسلام راه اندازی شده است

موکب حضرت معصومه(س) با هدف نشر معارف اسلام راه اندازی شده است
معاون اجرایی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به اینکه دراین موکب روزانه از250هزار نفر پذیرایی و بیش از5 هزار نفر اسکان دادمی شود، گفت: موکب حضرت معصومه(س) در مسیر نجف تا کربلا با هدف بستر سازی ونشر معارف اسلام راه اندازی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد جواد جهانگیر زاده در گفتگو با خبرنگار  قم فردا با اشاره به اینکه این موکب برای تکریم زائران امام حسین(ع) در عظیم ترین اجتماع شیعیان برپا شده است، اظهار داشت: اربعین ازعظیم ترین اجتماعات شیعیان ومسلمان برای پاسداشت قیام امام حسین(ع) است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   قم فردا,

وی ادامه داد: موکب حضرت معصومه(س) در عمود 1080 مسیر نجف تا کربلا قرار دارد و از ویژگی های این موکب قرار گرفتن در 20کیلومتری کربلا و حلقه حفاظتی ماموران عراقی می باشد.

,

مدیر موکب حضرت معصومه(س) در مسیر نجف تا کربلا افزود: زیر ساخت های این موکب در حد توان آماده شده است و در آنجا حسینیه، محل اسکان برادران و خواهران، سرویس های بهداشتی و حمام، تامین آب از طریق حفر چاه انجام گرفته است که می توان گفت 60درصد در این موکب پیشرفت حاصل شده است.

,

وی با اشاره به اینکه این موکب نزدیک به مدینه الزائر عتبه حسینی قرار دارد، بیان داشت: در تلاش هستیم تا این موکب را به نوعی آماده سازی کنیم تا در طول سال یه زائران خدمات دهی کند اما این آستانه باحضور نزدیک به 300 نفر از خادمان آستان در ده روز به زائرین خدمت رسانی خواهد کرد.
جهانگیرزاده با اشاره به اینکه تفاوت این موکب با موکب های دیگر در خدمات فرهنگی می باشد، عنوان کرد:  برگزاری سخنرانی، مرثیه خوانی با حضور مداحان، برگزاری نماز جماعت،  برگزاری ختم قرآنی، اجرای برنامه تواشیح، نمایشگاه معرفی حضرت فاطمه معصومه(س)،  قرائت زیارت حضرت فاطمه معصومه(س)، پاسخ به شبهات، نمایشگاه اربعین، ثبت عکس اربعین، اعزام خادمین، فضای سازی در موکب و راه اندازی رادیو موکب، برگزاری مسابقات خیابانی از جمله برنامه های این ایام در موکب آستانه خواهد بود.

,
,

وی بابیان اینکه این آستانه درحوزه رسانه فعالیت های کرده  و از جلمه آن تنها در حوزه سیما بیش از 120 هزار دقیقه برنامه از سوی شبکه ملی پخش شده افزود:  یکی از آن برنامه ها که درسیما پخش شد معرفی شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س) درموکب 1080 بود.
 معاون اجرایی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه این موکب با هدف بستر سازی ونشر معارف اسلام راه اندازی شده گفت: تولید کلیپ، خبر، استقرار تیم 35 نفره خبرنگاران، برگزاری مراسم اربعین به صورت مستقیم از سوی صدا وسیما از جمله برنامه های این موکب خواهد بود.
وی عنوان کرد: دراین موکب روزانه از250هزار نفر پذیرایی وبه بیش از5 هزار نفرمی توان به صورت شبانه اسکان داد.
جهانگیر زاد بابیان اینکه حسینیه حضرت فاطمه معصومه(س) با ظرفیت3 هزار نفر برای اجرای برنامه های فرهنگی ومذهبی آماده خدمت رسانی به زائرین اربعین است، گفت: امور رسیدگی به گمشده گان، شستشوی لباسها، ارائه خدمات درمانی با حضور 40نفر از پزشکان و متخصصین، برقراری  امنیت برای زائرین اربعین ازدیگر خدمات موکب آستانه مقدس خواهد بود.

 

,
,
,
,
,
,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه