اخبار داغ

چشمه های آبگرم؛ ظرفیتی مغفول مانده در هرمزگان

چشمه های آبگرم؛ ظرفیتی مغفول مانده در هرمزگان
برخورداری از دهها چشمه آبگرم طبیعی و جایگاه آن در جذب توریسم از امتیازات ویژه هر منطقه در رونق صنعت گردشگری به شمار می رود که این ظرفیت در هرمزگان به دلیل نبود زیر ساخت های مناسب و امکانات رفاهی مغفول مانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛چشمه های آبگرم یکی از ظرفیت های جذب توریسم به شمار می رود که برخی از مناطق کشور با برخورداری از این ظرفیت طبیعی و فراهم کردن زیرساخت های لازم به رونق گردشگری و بهبود اقتصاد ساکنان منطقه کمک کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

سالانه میلیون ها مسافر برای برخورداری از خواص درمانگر آبگرم روانه مناطق مشهور و به نام کشور می شوند که نشان از جایگاه ویژه این ظرفیت در بحث درمان وسلامت است که استان هرمزگان نیز با وجود چندین چشمه آبگرم گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می کند.

,

وجود دهها چشمه آبگرم طبیعی با خواص منحصر به فرد درمانی موجب شده تا استقبال گردشگران برای آب درمانی مضاعف شود اما کمبود امکانات رفاهی و ضعف زیرساخت ها موجب شده تا این ظرفیت بی نظیر اقتصادی در تنگا قرار بگیرد.

,

چشمه‌های آب گرم آب سرد زاکین سیاهو، آب گرم سرخاء سیاهو، چشمه آبگرم روستای نیمه کار ،چشمه آبگرم سایه خوش،چشمه آبگرم خمیر ،آب گرم گنو ، آبگرم آسک ،چشمه چاه احمد، آبگرم بادون ، آبگرم ملایجی، آبگرم چارک ،چشمه آبگرم حاجی آباد، فاریاب ، آب گرم فتویه، آبگرم باری، آبگرم سرخان، آبگرم تودولویه، آبگرم کشکو، آبگرم خورگو، آبگرم نیان،آبگرم خص،آبگرم ده شیخ، آبگرم چستانه و آبگرم معدنوئیه از جمله چشمه های طبیعی استان با خواص درمانی هستند که اغلب آن ها به دلیل ناشناخته بودن بین عامه مردم و گردشگران ظرفیت مغفول مانده استان در حوزه‌ی گردشگری سلامت به شمار می‌آیند.

, ،, ،, ،,

در بین لیست بلند بالای چشمه های آبگرم در هرمزگان تنها آبگرم گنو، خمیر خورگو و فاریاب نام آشنا هستند که دراین بین نیز فقط آبگرم گنو که در 25کیلومتری بندرعباس واقع شده مورد توجه مسئولان بوده و در سال های اخیر با توسعه زیرساخت ها و ارائه امکانات مناسب به مرکز گردشگری حوزه سلامت تبدیل شده است.

,

چشمه آبگرم بستک

, چشمه آبگرم بستک, چشمه آبگرم بستک,

چشمه آب گرم فاریاب در مسیر جاده بستک به لار قرار دارد؛آب چشمه در ردیف آبهای گوگردی با کاتیونها و آنیونهای مختلف گرم است لذا عده بسیاری برای درمان بیماری‌های پوستی و روماتیسم به این آبگرم مراجعه می کنند که این آبگرم بین اهالی منطقه بستک و لارستان، و بندرلنگه معروف است و هرساله روی می‌آورند.

,

چشمه آبگرم در دل کوه می‌جوشد که آب آن را به دو شاخه تبدیل کرده‌اند، یک شاخه به استخر ویژه بانوان و شاخه دیگر به استخر آقایان می‌ریزد.

,

چشمه های آبگرم خورگو

, چشمه های آبگرم خورگو, چشمه های آبگرم خورگو,

چشمه آب گرم خورگو که در فاصله 28 کیلومتری بندرعباس در مسیر سیرجان قرار دارد دارای سه چشمه است که آب چشمه اول از شکاف سنگ های آهکی مارنی خارج و وارد رودخانه خورگو می‌ شود و آب این چشمه در ردیف آب های سولفات کلسیم همراه با منزیم و کلرو و سدیم و لرم است.

,

چشمه دوم خورگو در یک کیلومتری شرق چشمه اول از زمین می‌ جوشد. در نزدیکی مظهر چشمه حوضچه ای به شکل دایره و به قطر ۳ متر بنا شده‌ است. از آب این چشمه برای استحمام استفاده می‌ شود و فاصله چشمه سوم از بندرعباس تا دو راهی خورگو ۳۰ کیلومتر است و از دو راهی تا مظهر چشمه در حدود ۲۰ کیلومتر فاصله‌ است. در کنار مظهر چشمه حوضچه‌ ای جهت استحمام وجود دارد .

,

چشمه های سه گانه آبگرم خورگو که از خواص درمانی ویژه ای برخوردارند نه تنها تنوانسته اند زیرساخت های مناسبی را برای مسافران فراهم کنند بلکه به دلیل نبود امکانات رفاهی نارضایتی و گلایه مراجعه کنندگان را موجب شده اند همچنین نبود خدمات ابتدایی شهری و عمرانی مانند جاده مناسب، واحد های عرضه مایحتاج مسافران و یا پمپ بنزین  معضل بزرگی پیش روی گردشگران به شمار می رود.

,

آبگرم بندرخمیر

, آبگرم بندرخمیر, آبگرم بندرخمیر,

چشمه آبگرم خمیر در ۷ کیلومترى شرق شهر بندر خمیر  و برای درمان بیماریهای تنفسی ، رماتیسمی و قارچی توصیه می شود.

,

این آبگرم وضعیت  بهتری نسبت به خورگو دارد چرا در حاشیه جاده و محوطه اطراف خود از سایه چندین درخت نخل و آلاچیق کوچک همچنین سالن شنا برخوردار است که با توجه به حجم مسافر در ایام تعطیلات  پاسخگوی نیاز مراجعه کنندگان نیست و مسافران مجبورند گوشه از محوطه و د رمعرض رفت و آمد اتراق کنند که این شرایط با توجه به روحیات گردشگران که اغلب بیمار هستند سازگاری ندارد

,

چشمه های معدنی حاجی آباد

, چشمه های معدنی حاجی آباد, چشمه های معدنی حاجی آباد,

چشمه های آبگرم حاجی آباد به دلیل وجود  سنگ‌هاى آهکى مارنى و  تکتونیک صفحه‌اى در ردیف آب‌هاى گوگردى با کاتیون‌ها و آنیون‌هاى مختلف گرم است و خواص منحصر به-.8

,

 

,

فرد آن موجب شده تا ساکنان منطقه برای رفع ساده ترین مشکلات جسمی خود به این چشمه ها بروند همچنین به تفرجگاهی برای جوانان و نوجوانان علاقه مند به شنا تبدیل شده است.

,

نبود امکانات رفاهی و گردشگری همچنین بی توجهی مسئولان صنعت توریسم استان در معرفی این ظرفیت ها موجب شده تا چشمه های درمانگر مسافری را به خود نبیند این درحالی است که با استفاده از توان طبیعی منطقه زمینه رونق اقتصادی و اشغالزایی را می توان فراهم کرد.

,

دولت با رونق صنعت توریسم درمانی در هرمزگان و ایجاد زیرساخت ها را برای جذب مسافر در راستای تبدیل روستاها به قطب گردشگری منطقه تلاش کند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه