اخبار داغ

رییس دادگستری شهرستان سراب:

باید شکاف های قانونی جهت سو استفاده و دور زدن قانون از بین برود

باید شکاف های قانونی جهت سو استفاده و دور زدن قانون از بین برود
مهدی شمسی رییس دادگستری سراب در جلسه پیشگیری از وقوع جرم در خصوص قانون اخیر تصویب شده برای واگذاری انشعابات موقت به کاربران اظهار داشت: این قانون مبهم بوده و نیازمند جلسات متعددبرای رفع ابهامات هست و همچنین در آینده معضلات و تبعات اجتماعی به همراه خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صدای سراب, مهدی شمسی, رییس دادگستری شهرستان سراب صبح امروز در جلسه پیشگیری از وقوع جرائم حوزه قضایی سراب با تبریک ایام ولادت جضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اظهارداشت: جلسه حاضر برای پیگیری مصوبات جلسه قبل که به علت تصادفات و فوت چند تن از هموطنان بود برگزار شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صدای سراب,

وی افزود: در جلسه قبل مسائلی در جلسه مطرح و دستوراتی به ادارات مختلف از قبیل اصلاح تیرهای وسط معابر, احداث سرعت گیر در برخی تقاطع, نصب گاردریل و آشکارسازی برخی تابلوها و خطکشی و احداث شانه خاکی در جاده های روستایی صادر شد.

,

رییس دادگستری سراب با اشاره به شروع تعطیلات و امکان سو استفاده برخی افراد برای تصرف زمینهای دولتی و منابع طبیعی, تغییر کاربری و تصرفات غیرمجاز خاطرنشان کرد: لازم است دستگاه های اجرایی در این ایام با تشکیل گشت های نظارتی از وقوع جرم جلوگیری کنند.

,

شمسی در ادامه با بیان اینکه قانون اخیر تصویب شده در خصوص قانون واگذاری انشعابات موقت به کاربران اظهار داشت: این قانون مبهم بوده و نیازمند جلسات متعددبرای رفع ابهامات هست که واگذاری این انشعابات موقت در صورت واگذاری که به دنبال آن ممکن هست احداث غیر مجاز را به همراه داشته باشد که سالهای بعد در صورت عدم پرداخت سهم سازمان ها مسائل تخریب و قلع به وجود می آید که تبعات اجتماعی بالایی دارد.

,

این مقام مسئول همچنین تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ارائه زیرساخت ها برای این زمین ها را علاوه بر جرم برای فرد خاطی شامل تعقیب کیفری برای مسئولین ادارات عنوان کرد.

,

رییس دادگستری سراب در ادامه از تصرف زمینی به مساحت ۱۳۵ هکتار با عایدی معادل ۱ میلیارد تومان سالانه از مسئول منابع طبیعی شهرستان برای تلاش جهت رفع تصرف آن قدردانی کرد.

,

شمسی در ادامه با قدردانی از ثبت و اسناد شهرستان سراب در سند دار کردن اراضی ملی و موقوفه ای ابراز داشت: این اسناد نقش مهمی در پیشگیری از جرایم سه گانه زمین خواری و کاهش اطاله دادرسی دارد چرا که با یک قرار کارشناسی بلافاصله حکم صادر می شود.

,

وی در پایان از اعضای جلسه خواستار علت اجرای عدم مصوبات جلسات پیشگیری شده و بر رفع خلاها و شکاف های قانونی برای دور زدن قانون تاکید کرد.

,

 

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه