اخبار داغ

عضو سابق کمیسون اقتصادی مجلس؛

عملکرد ضعیف دولت در کنترل نرخ ارز باعث ایجاد هرج و مرج شده است

عملکرد ضعیف دولت در کنترل نرخ ارز باعث ایجاد هرج و مرج شده است
عضو سابق کمیسون اقتصادی مجلس بیان کرد: افزایش نرخ ارز یک اتفاق غیرقابل پیش‌بینی نبود، دولت میتوانست از ایجاد چنین معضلی جلوگیری کند، اما متاسفانه مقامات دولتی هنوز فکر میکنند که با حرف زدن و وعده دادن میتوان مشکلات کشور را حل کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهناز بهمنی عضو سابق کمیسون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار قم فردا  به نوسانات اخیر بازار ارز اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش قیمت ارز تا حدودی به تعطیلات نوروزی مربوط می‌شود چراکه همزمان با خرید و فروش های نوروزی و مسافرت‌های خارج از کشور مبالغ زیادی ارز در بازار مبادله می‌شود ولی با اینحال عملکرد ضعیف دولت در کنترل نرخ ارز نیز بی تاثیر نبوده است.

وی به جو روانی ایجاد شده در بین مردم اشاره کرد و بیان داشت: بی‌ثباتی در بازار ارز باعث شده برخی از بازاریان از ترس اینکه قیمت ارز در روزهای آینده گرانتر شود اقدام به خریداری مقدار زیادی ارز کنند که این موضوع، چالش موجود در بازار ارز را از وضعیت فعلی نیز وخیم‌تر خواهد کرد، از طرفی دلالان نیز سعی میکنند از این شرایط سوءاستفاده کنند.

نماینده سابق مجلس به نقش دولت در چالش ارزی کشور اشاره کرد و گفت: افزایش نرخ ارز یک اتفاق غیرقابل پیش‌بینی نبود، دولت میتوانست با در پیش گرفتن سیاست هایی صحیح، اعتماد مردم را بدست بیاورد و از ایجاد چنین شرایطی جلوگیری کند، اما متاسفانه مقامات دولتی هنوز فکر میکنند که با حرف زدن و وعده دادن میتوان مشکلات کشور را حل کرد.

بهمنی همچنین به تاثیر حوادث و جریانات بین المللی بر نوسانات نرخ ارز در داخل کشور اشاره کرد و اظهار داشت: بدون شک رفتار سیاستمداران کشورهای دیگر به خصوص مقامات آمریکایی فضای اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار میدهد و میتواند بازار ارز را دچار نوسان کند، اتفاقات اخیر و گران شدن قیمت ارز نیز بی ارتباط با این موضوع نبوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه