اخبار داغ

بالا بودن اُفت شنوایی در خراسان‌جنوبی/ 180 دانش‌آموز ناشنوا و نیمه‌شنوا در مدارس استان تحصیل می‌کنند

بالا بودن اُفت شنوایی در خراسان‌جنوبی/ 180 دانش‌آموز ناشنوا و نیمه‌شنوا در مدارس استان تحصیل می‌کنند
با توجه به بالا بودن افت شنوایی در خراسان‌جنوبی و نیاز بسیاری از خانواده‌ها برای انجام عمل کاشت حلزون، هزینه انجام عمل برای تعداد زیادی از خانواده‌ها سنگین بوده که می‌طلبد خیّران و دولت در این زمینه از خانواده‌های نیازمند حمایت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، پروتز کاشت حلزونی، ابزاری الکترونیکی است که از طریق جراحی در گوش داخلی قرار گرفته و احساس شنیدن صدا در افراد ناشنوا یا کم شنوای عمیق را فراهم می‌کند.کاشت حلزونیی تنها شکل از مداخلات پزشکی است که می‌تواند به واسطه تحریک الکتریکی عصب شنوایی مقداری از شنوایی را به فرد ناشنوای مطلق بازگرداند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، پروتز کاشت حلزونی، ابزاری الکترونیکی است که از طریق جراحی در گوش داخلی قرار گرفته و احساس شنیدن صدا در افراد ناشنوا یا کم شنوای عمیق را فراهم می‌کند.کاشت حلزونیی تنها شکل از مداخلات پزشکی است که می‌تواند به واسطه تحریک الکتریکی عصب شنوایی مقداری از شنوایی را به فرد ناشنوای مطلق بازگرداند, خاورستان،, خاورستان, خاورستان, .,

 

,

در حدود سه دهه قبل، کاشت حلزونی برای اولین بار به شکل ابزاری تک الکترودی که عمدتاً برای افزایش توانایی لب خوانی و کمک به فرد در آگاهی از صداها استفاده می‌شد، معرفی گردید. اما امروزه ابزارهای چند الکتروده پیشرفته‌ای موجود هستند که امکان مکالمات تلفنی را نیز به کاربران کاشت شده می‌دهند.

, در حدود سه دهه قبل، کاشت حلزونی برای اولین بار به شکل ابزاری تک الکترودی که عمدتاً برای افزایش توانایی لب خوانی و کمک به فرد در آگاهی از صداها استفاده می‌شد، معرفی گردید. اما امروزه ابزارهای چند الکتروده پیشرفته‌ای موجود هستند که امکان مکالمات تلفنی را نیز به کاربران کاشت شده می‌دهند.,

 

,

معیارهای کاندیداتوری کاشت نیز تغییرات زیادی کرده‌است و گستره افراد کاندید، به کودکان ۳ ماهه و بزرگ‌سالانی که دارای باق مانده شنوایی قابل توجهی به‌ویژه در بسامدهای پایین هستند افزایش یافته‌است.

, معیارهای کاندیداتوری کاشت نیز تغییرات زیادی کرده‌است و گستره افراد کاندید، به کودکان , ۳,  ماهه و بزرگ‌سالانی که دارای باق مانده شنوایی قابل توجهی به‌ویژه در بسامدهای پایین هستند افزایش یافته‌است.,

 

,

در خراسان‌جنوبی نیز کودکانی هستند که از مشکل ناشنوایی رنج برده و نیاز به کاشت حلزون یا استفاده از سمعک برای شنوایی دارند.

,

 

,

نهتانی یکی از اهالی شهر اسدیه در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: فرزندی 9 ماهه دارم و با توجه به تست‌های غربال‌گری شنوایی سنجی که برای کودکان انجام می‌شود مشخص شده فرزندم ناشنوا بوده و پزشکان گفته‌اند برای اینکه فرزندم بتواند بشنود نیاز به کاشت حلزون دارد.

, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی با بیان اینکه گفته‌اند هزینه عمل کاشت حلزون 40 میلیون تومان می‌شود، افزود: من کارگر هستم و با درآمدی که دارم توانایی پرداخت 40 میلیون تومان برای انجام عمل کاشت حلزون برای فرزندم را ندارم.

,

 

,

نهتانی گفت: بهزیستی فرزندم را تحت حمایت دارد اما هزینه‌ای که بهزیستی برای درمان پرداخت می‌کند ناچیز است و با توجه به کمکی که بهزیستی برای عمل کاشت حلزون می‌کند هنوز مبلغ زیادی برای هزینه عمل را باید خودم پرداخت کنم که در توانم نیست.

,

 

,

این فرد اظهار کرد: اگر دولت توجه خاصی علاوه بر کمک بهزیستی برای افرادی مثل من وضعیت مالی مناسبی ندارم داشته باشد و خیّران نیز در ین زمینه همکاری کنند خیلی خوب است.

,

 

,

جمیله رضازاده معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان‌جنوبی در گفت‌و‌گو با خاورستان، در خصوص شرایط دریافت کمک هزینه کاشت حلزون برای افراد ناشنوا اظهار کرد: از جمله خدمات مورد نیاز افراد با معلولیت شنوایی، عمل جراحی کاشت حلزون برای مبتلایان واجد شرایط است که از سال 1386 کمک هزینه‌ای به همین منظور به خانواده‌هایی که اقدام به عمل کرده‌اند، پرداخت می‌شود.

, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی افزود: پس از تشخیص و انجام آزمایشات تخصصی، تاییدیه کمیسیون تشخیص معلولیت، دریافت سمعک و حضور مستمر در مرکز در صورت عدم پیشرفت، به کلینیک کاشت حلزون معرفی و در صورت تایید تیم کاشت، خانواده نسبت به واریز وجه به هیات امنای ارزی اقدام و با ارائه فیش واریزی به سازمان از کمک هزینه کاشت حلزون بهره‌مند خواهند شد.

,

 

,

پرداخت 6 میلیون تومان هزینه عمل کاشت حلزون توسط بهزیستی برای کودکان زیر 6 سال

, پرداخت 6 میلیون تومان هزینه عمل کاشت حلزون توسط بهزیستی برای کودکان زیر 6 سال, پرداخت 6 میلیون تومان هزینه عمل کاشت حلزون توسط بهزیستی برای کودکان زیر 6 سال,

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان‌جنوبی بیان کرد: کودکان سنین زیر 6 سال با کمک یارانه دولتی به مبلغ 6 میلیون تومان نسبت به عمل کاشت اقدام کرده و برای سنین بالای 6 سال بصورت آزاد و با پرداخت مبلغ 30 میلیون تومان صورت خواهد پذیرفت .

,

 

,

رضازاده گفت: طبق دستورالعمل جامع حمایت‌های مالی مبلغ تا سقف 6 میلیون تومان با ارائه فاکتور به مددجویان پرداخت می‌شود و سپس مددجویان در زمینه تعمیر قطعات و پشتیبانی دستگاه در سال‌های بعد از جراحی نیز تا سقف 4 میلیون و 400 هزار تومان تحت حمایت بهزیستی قرار می‌گیرند.

,

 

,

وی افزود: پس از عمل جراحی کاشت نیز مددجویان در مرکز خانواده و کودک کم شنوا تحت نظارت اداره بهزیستی پذیرش می‌شوند و خدمات توانبخشی از جمله گفتار درمانی و تربیت شنیداری به مددجویان ارائه می‌شود.

,

 

,

عمل کاشت حلزون در خراسان‌جنوبی انجام نمی‌شود

, عمل کاشت حلزون در خراسان‌جنوبی انجام نمی‌شود, عمل کاشت حلزون در خراسان‌جنوبی انجام نمی‌شود,

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر در 6 استان خراسان رضوی، تهران، شیراز، کرمان، یزد و اهواز عمل کاشت حلزون صورت می‌پذیرد.

,

 

,

رضازاده با اشاره به مراحل کاشت حلزون برای ناشنوایان، اظهار کرد: تشکیل پرونده، ارائه معرفی نامه از مرکز کاشت حلزون خطاب به هیئت امنای صرفه جویی ارزی مبنی بر احراز شرایط کاشت، ارائه اصل یا کپی تائید شده فیش واریزی حداقل نیمی از سهم مشارکت خانواده به حساب شماره 2390 (نزد بانک ملی شعبه خیابان طالقانی تهران ) به نام هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران،پرداخت سرانه هر متقاضی تا سقف تعیین شده در آخرین دستورالعمل جامع حمایت‌های مالی سازمان، در صورت نیازمندبودن با تشخیص مدد کار مربوطه و بر اساس اولویت‌های سنی متقاضیان و اولویت اول کاشت حلزون نوزادان و کودکان تا 2 سالگی، اولویت دوم کودکان تا سن پیش دبستانی و اولویت سوم سایر متقاضیان کاشت حلزون در دامنه سنی بالاتر از 6 سال است.

,

 

,

وی بیان کرد: در سال گذشته 65 نفر از کودکان کاشت شده از کمک هزینه کاشت حلزون و کمک هزینه تعمیر و تعویض قطعات بهره‌مند شده‌اند.

,

 

,

پرداخت کمک هزینه برای 10 جراحی کاشت حلزون در سال گذشته

, پرداخت کمک هزینه برای 10 جراحی کاشت حلزون در سال گذشته, پرداخت کمک هزینه برای 10 جراحی کاشت حلزون در سال گذشته,

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: تعداد 55 نفر به مبلغ 376 میلیون و 643 هزار ریال هزینه تعمیر قطعات کاشت حلزون و 10 نفر به مبلغ 305 میلیون و 945 هزار ریال هزینه جراحی کاشت حلزون در سال 97 دریافت کردند که حدود 98 درصد از متقاضیان تحت حمایت قرار گرفتند.

,

 

,

اعظم احمدی شادمهری معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان‌جنوبی نیز در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: سال گذشته تعداد موالید در استان 16 هزار و 799 نفر بوده که از این تعداد 16 هزار و 650 نفر را تحت پوشش قرار دادیم.

, اعظم احمدی شادمهری معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان‌جنوبی نیز در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: سال گذشته تعداد موالید در استان 16 هزار و 799 نفر بوده که از این تعداد 16 هزار و 650 نفر را تحت پوشش قرار دادیم., خاورستان, خاورستان,

 

,

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد 79 کودک به مرحله مداخله راه پیدا کردند که 39 نفر درمان طبی شده و 40 نفر به مرحله توان‌بخشی راه پیدا کردند.

, وی خاطرنشان کرد: از این تعداد 79 کودک به مرحله مداخله راه پیدا کردند که 39 نفر درمان طبی شده و 40 نفر به مرحله توان‌بخشی راه پیدا کردند.,

 

,

تهیه 33 سمعک رایگان در سال 97/ افت شنوایی در خراسان‌جنوبی بالا است

, تهیه 33 سمعک رایگان در سال 97/ افت شنوایی در خراسان‌جنوبی بالا است, تهیه 33 سمعک رایگان در سال 97/ افت شنوایی در خراسان‌جنوبی بالا است,

معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: از بین 40 نفر برای 33 نفر بهزیستی خراسان جنوبی سمعک رایگان تهیه و در اختیار آنها قرار داد و 7 نفر دیگر خودشان نسبت به تهیه سمعک اقدام کردند.

, معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان‌جنوبی,  اظهار کرد: از بین 40 نفر برای 33 نفر بهزیستی خراسان جنوبی سمعک رایگان تهیه و در اختیار آنها قرار داد و 7 نفر دیگر خودشان نسبت به تهیه سمعک اقدام کردند.,

 

,

احمدی با بیان اینکه  افت شنوایی در خراسان‌جنوبی بالا است،گفت: برای دو کودک نیز کاشت حلزون انجام شده است.

, احمدی با بیان اینکه ,

 

,

مرضیه با اطمینان رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌جنوبی نیز در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: بهترین سن برای انجام عمل کاشت حلزون برای ناشنوایی مطلق تا قبل از 5 سالگی است چراکه در این سن درمان بهتر انجام شده و ناشنوایی برطرف می‌شود.

, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی افزود: آموزش و پرورش استثنایی برای انجام عمل کاشت حلزون و خرید سمعک به دانش‌آموزان در قالب طرح خدمات حمایتی کمک می‌کند و خدمات دیگری از جمله گفتار درمانی، تعمیر و خرید سمعک به صورت رایگان، سرویس رایگان و سرانه آموزشی از جمله خدمات حمایتی آموزش و پرورش استثنایی است.

,

 

,

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دانش‌آموزانی که تحت پوشش مدارس استثنایی باشند از خدمات حمایتی بهره‌مند می‌شوند، گفت: معلمان دانش آموزان ناشنوا و کم شنوا معلمانی هستند که متخصص آسیب دیده شنوایی هستند، آموزش‌های تخصصی را گذرانده و به زبان اشاره تسلط کامل داشته و می‌توانند با دانش‌آموزان ارتباط برقرار کنند.

,

 

,

با اطمینان اظهار کرد: حداقل هزینه هر دانش‌آموز برای مدارس استثنایی در سال به 5 میلیون تومان می‌رسد.

,

 

,

وی عنوان کرد: مبلغی که در قالب طرح خدمات حمایتی برای انجام عمل کاشت حلزون به دانش آموزان ناشنوا از طرف آموزش و پرورش استثنایی داده می‌شود  سقف پرداختی آن 6 میلیون تومان است در صورتی که هزینه عمل کاشت حلزون تا 30 میلیون تومان می‌رسد.

,

 

,

سنگین بودن هزینه عمل کاشت حلزون برای بسیاری از خانواده‌ها/ خیّران همکاری کنند

, سنگین بودن هزینه عمل کاشت حلزون برای بسیاری از خانواده‌ها/ خیّران همکاری کنند, سنگین بودن هزینه عمل کاشت حلزون برای بسیاری از خانواده‌ها/ خیّران همکاری کنند,

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه هزینه عمل کاشت حلزون برای بسیاری از خانواده‌ها سنگین است و برخی از انجام عمل خودداری می‌کنند که آسیبی برای خانواده‌ها است، تاکید کرد: درخواست می‌شود خیّران در این زمینه پیش قدم شده و این خانواده‌ها را یاری کنند.

,

 

,

با اطمینان بیان کرد: از طریق بیمه حوادث دانش‌آموزان نیز مبلغی برای کمک به عمل کاشت حلزون انجام می‌شود اما ناچیز بوده و نیاز به جذب خیّر و حمایت خیّران در این زمینه داریم.

,

 

,

وی اظهار کرد: در آموزش و پرورش استثنایی 7 گروه کم توان ذهنی، نابینایان، ناشنوایان،جسمی حرکتی، اختلالات رفتاری هیجانی، اختلالات یادگیری و چند معلولیتی را تحت حمایت داریم و بیشترین دانش آموزان تحت حمایت کم‌توان ذهنی هستند.

,

 

,

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌جنوبی بیان کرد: دانش آموزانی که فقط مشکل شنوایی دارند اما از نظر ذهنی مشکلی ندارند و توانایی یادگیری دارند در مدارس معمولی تحصیل کرده و از خدمات آموزش و پرورش استنایی استفاده می‌کنند.

,

 

,

تحصیل 180 دانش آموز ناشنوا و نیمه شنوا در مدارس استان

, تحصیل 180 دانش آموز ناشنوا و نیمه شنوا در مدارس استان, تحصیل 180 دانش آموز ناشنوا و نیمه شنوا در مدارس استان,

با اطمینان خاطرنشان کرد: تعداد دانش آموزان ناشنوا و نیمه‌شنوایی که در مدارس استان تحصیل می‌کنند 180 نفر بوده که 138 دانش آموز در مدارس تلفیقی و 42 دانش آموز در مدارس ویژه تحصیل می‌کنند.

,

 

,

وی اظهار کرد: در تمام شهرستان‌های استان برای دانش آموزان دارای معلولیت مدارس استثنایی داریم.

,

 

,

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه 37 آموزشگاه و 40 کلاس خاص در خراسان‌جنوبی فعالیت دارند،گفت: 13 مرکز اختلالات نیز در استان فعال است.

,

 

,

اینکه بهزیستی و مدارس استثنایی افراد و دانش‌آموزان ناشنوا و کم شنوا را تحت حمایت قرار می‌دهد قابل قبول بوده اما در بسیاری از موارد هزینه‌هایی که بهزیستی و مدارس استثنایی برای کمک به درمان ناشنوایان پرداخت می‌کند برای خانواده‌هایی با شرایط مالی ضعیف کفایت نکرده و نیاز است خیّران در این مورد ورود کرده و دولت نیز برنامه خاصی برای درمان افراد معلول داشته باشد چرا که اگر توجهی به این مسائل نداشته باشد در آینده هزینه‌های بیشتری متوجه دولت خواهد بود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه