اخبار داغ

تدارک زودهنگام برای رقابت بزرگ

از حضور پررنگ کاندیداها در محافل تا رشد کانال‌های تبلیغاتی، 9 ماه مانده تا انتخابات مجلس یازدهم/ استانی شدن انتخابات در این دوره اجرا می‌شود؟

از حضور پررنگ کاندیداها در محافل تا رشد کانال‌های تبلیغاتی، 9 ماه مانده تا انتخابات مجلس یازدهم/ استانی شدن انتخابات در این دوره اجرا می‌شود؟
انتخابات مجلس شورای اسلامی 2 اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود و با توجه به این که حدود 9 ماه تا انتخابات باقی مانده اما کاندیداهای احتمالی خود را برای این رقابت بزرگ آماده می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیرافلاک  یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد و تا آن روز حدود 9 ماه باقی مانده است اما از مدتها قبل برخی از کاندیداها فعالیت های خود را به صورت چراغ خاموش آغاز کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

از استان لرستان 9 نماینده از هفت حوزه انتخابیه با آرای مردم به مجلس راه پیدا می کنند و وکالت مردم را در خانه ملت بر عهده می گیرند.

,

اما این روزها چهره هایی که خود را برای انتخابات مجلس یازدهم آماده کرده اند، فعالیت های خود را در ابعاد مختلف کمی گسترده تر کرده اند و با حضور در برخی از محافل و مجالس سعی دارند تا نشان دهند اگر به مجلس راه پیدا کنند سنگ همه چیز را به سینه زده و برای رفع مسائل و مشکلات گام هایی اساسی برمی دارند.

,

 

,

رشد کانال های کاندیداهای مجلس

, رشد کانال های کاندیداهای مجلس, رشد کانال های کاندیداهای مجلس,

این تنها یک طرف ماجراست، از سوی دیگر برخی از کاندیداها کانال های تلگرامی با عناوین مختلف راه اندازی کرده و افراد زیادی را خواسته یا ناخواسته در این کانالها عضو می کنند و آرام آرام از اهدافشان سخن می گویند.

,

استانی شدن انتخابات نیز که موافقان و مخالفان خاصی را به همراه داشت در نهایت این موضوع به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نرسید چون دارای نواقص و ابهاماتی است.

,

با مخالفت شورای نگهبان با محدودیت نمایندگی سه دوره متوالی در مجلس، تعداد زیادی از نمایندگان فعلی لرستان همچنان در این دوره نیز حضور خواهند داشت.

,

اما مهره چینی ها و عزل و نصب ها برای انتخابات نیز در برخی از شهرها به وضوح دیده می شود تا بار دیگر با آرای بیشتر راهی مجلس شوند و شانس بیشتری برای نشستن بر صندلی سبز بهارستان داشته باشند.

,

 

,

, ,

 

,

استانی شدن انتخابات تضعیف پشتوانه مردمی است و مشارکت را کاهش می‌دهد

, استانی شدن انتخابات تضعیف پشتوانه مردمی است و مشارکت را کاهش می‌دهد, استانی شدن انتخابات تضعیف پشتوانه مردمی است و مشارکت را کاهش می‌دهد,

عباس گودرزی در گفت و گو با سفیرافلاک به استانی شدن انتخابات اظهار داشت: طرح استانی شدن انتخابات در مجالس ششم، هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی، هر بار به‌نوعی به آن پرداخته‌شده و در مجلس نهم تصویب شد اما شورای نگهبان آن را رد کرد. 

, سفیرافلاک,

وی افزود: این طرح امسال با امضای نمایندگان مجلس در دستور کار قرار گرفت و کلیات این طرح در صحن مجلس تصویب شد و برای بررسی به کمیسیون شوراها ارجاع داده شد و قرار است از امروز به جزئیات آن پرداخته شود.

,

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به معایب این طرح عنوان کرد: این طرح با توجه به اینکه نقش تعیین‌کنندگی شهرهای کوچک و روستاها را در انتخاب نماینده هر شهرستان در سطح استان کم می‌کند، باعث کاهش مشارکت مردم و از بین رفتن انگیزه مردم می‌شود. 

,

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه افرادی که توان مالی کمتری دارند و علاقه‌ای ندارند که در لیست جریانات و گروه‌های سیاسی قرار بگیرند، امکان حضور در رقابت انتخابات در سطح استان برایشان فراهم نمی‌شود و با نوعی تبعیض مواجه خواهیم بود.

,

گودرزی خاطرنشان کرد: از طرفی با اجرای این طرح، هزینه‌های انتخاباتی افزایش پیدا می‌کند و سبب می‌شود کاندیداها بیشتر وامدار به کانون‌های ثروت و قدرت شوند چراکه فردی که اهل ریخت‌وپاش نباشد، دست به این اقدام نخواهد زد اما کسانی که اهل ریخت‌وپاش بوده و تحت حمایت کانون‌های ثروت و قدرت هستند قطعاً در سطح استان هم هزینه‌های هنگفتی خواهند کرد.

,

, ,

 وی گفت: اجرای این طرح سبب جلوگیری از رویش نخبگان نوظهوری است که در عرصه انتخابات ظهور و بروز پیدا می‌کنند و مانع رشد و تبلورشان خواهد شد؛ نگرانی دیگر از این طرح موضوع امنیتی است چراکه در برخی از استان‌ها به لحاظ مذاهب و قومیتی، اقلیت‌ها و اکثریت‌هایی وجود دارد که با توجه به بازماندن اقلیت دررسیدن به کرسی نمایندگی و عقب ماندن در رقابت‌های انتخاباتی، سبب سرخوردگی آن‌ها و به‌تدریج باعث کهنه شدن این زخم و ایجاد شکاف بین آن گروه و حاکمیت می‌شود و ممکن است به چالشی برای نظام تبدیل شود.

,

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: دلایل متعددی وجود دارد که انتخابات استانی به مصلحت مردم، کشور و نظام نیست و اگر قرار است تغییری در انتخابات صورت گیرد باید کل نظام انتخاباتی ما دستخوش تغییرات و تحولات باشد و با توجه به اینکه زیرساخت‌های لازم برای پیگیری مطالبات مردم وجود ندارد، مطلوبِ طرح حاصل نخواهد شد بلکه باعث جدایی و شکاف مردم با حاکمیت است و این بزرگ‌ترین آسیبی است که به جمهوریت نظام و پشتوانه مردمی نظام زده می‌شود.

,

وی افزود: شرایط فعلی اصلاً شرایط پرداختن به این مسئله نیست و این طرح را به مصلحت مردم نمی‌دانم، به هر ترتیب با توجه به اینکه با تحقق این طرح و عملیاتی شدن آن فاصله بین مردم و مسئولان بیشتر خواهد شد این تهدیدی است برای پشتوانه مردمی و از آنجایی‌ که دوره قبل شورای نگهبان این طرح را به دلایل منطقی رد کرد امیدواریم دوستان ما متقاعد شوند و از دستور کار خارج کنند و چنانچه تأیید شود منتظر خواهیم ماند تا نظر شورای محترم نگهبان اعلام شود.

,

گودرزی بیان کرد: ایراد دیگر این طرح، مغایرت آن با بندهایی از اصول قانون اساسی و مغایرت با بند 1،2 و 5 سیاست‌های کلی انتخابات است و به نظر بنده این طرح با توجه به فضای انتخاباتی کشور، زیرساخت‌های موجود و نظام پارلمانی موجود کشور، تضعیف پشتوانه مردمی نظام محسوب می‌شود و به جهت اینکه سهم تأثیر شهرهای کوچک و روستاها در انتخاب نماینده مجلس کاهش پیدا خواهد کرد، این کاهش منجر به کاهش مشارکت خواهد شد و کاهش مشارکت مردم یعنی گرفتن یکی از مؤلفه‌های قدرت و اقتدار در نظام جمهوری اسلامی است بنابراین استانی شدن به مصلحت نظام نیست.

,

 

,

استانی شدن انتخابات دور از انتظار است

, استانی شدن انتخابات دور از انتظار است, استانی شدن انتخابات دور از انتظار است,

محمدرضا ملکشاهی راد در گفت‌وگو با سفیرافلاک اظهار داشت: در مجلس و شورا به دنبال استانی شدن انتخابات بودند و اینکه حتماً در سال 98 انتخابات استانی انجام شود، وقت زیادی مجلس روی این موضوع گذاشت که حداقل تا 15 الی 10 خردادماه باید استانی شدن تعیین تکلیف شود.

, سفیرافلاک,

 

,

, ,

وی افزود: این موضوع درگرو اظهارنظر شورای نگهبان است و چنانچه شورای نگهبان ایراداتی داشته باشد اصلاح آن در مجلس شورای اسلامی است؛ بعید میدانم که انتخابات استانی در سال 98 اجرا شود درحالی‌که ممکن است هم مجلس وهم جریان‌های سیاسی دنبال اتفاق افتادن آن باشند ولی تحقق این مسئله دور از انتظار است.

,

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: بعضی شعارها زیبا و بحث‌های درستی است ولی مدیریت‌ها آمادگی برای اجرا ندارند وگرنه باید اتفاق می‌افتاد.

,

وی خاطرنشان کرد: وقتی لرستان پایلوت اقتصاد مقاومتی می‌شود و وزرا و افراد متعدد می‌آیند اما می‌بینیم هیچ تغییری ایجاد نمی‌شود به نظر من ضعف در بحث مدیریت است یعنی مدیریتی که بتواند برنامه‌ریزی، اجرا و ارزیابی کند ضعیف است.

,

ملکشاهی راد گفت: اقتصاد مقاومتی باید در لرستان اجرا شغل ایجاد می‌شد ولی این اتفاق نیفتاد؛ سال‌هاست در رابطه با گردشگری نیز این موضوع را مطرح اما مدیران نمی‌توانند و توانایی تحقق این شعارها را ندارند.

,

وی خاطرنشان کرد: وقتی یک موضوعی می‌خواهد اتفاق بیفتد منابعی نیاز دارد به‌طوری‌که منابع مالی، انسانی وهم منابع اطلاعاتی می‌خواهد؛ یک مدیر باید این منابع را کنار هم قرار دهد و موجب تحقق هدف‌ها شود ولی درنتیجه این منابع را به دست نمی‌آورند یا مدیریت نمی‌کنند و گاهی تصور غلط از اجرای برنامه‌ها دارند.

,

 

,

حضور 2 خانم برای انتخابات مجلس در لرستان

, حضور 2 خانم برای انتخابات مجلس در لرستان, حضور 2 خانم برای انتخابات مجلس در لرستان,

طبق گمانه زنی ها در استان لرستان نیز 2 نفر خانم نیز خود را برای انتخابات مجلس یازدهم آماده کرده اند که یک نفر از حوزه خرم آباد و چگنی و یک نفر هم از حوزه بروجرد هستند.

,

 

,

کاندیداهای احتمالی لرستان برای انتخابات مجلس

, کاندیداهای احتمالی لرستان برای انتخابات مجلس, کاندیداهای احتمالی لرستان برای انتخابات مجلس,

طبق شنیده‌ها از حوزه خرم آباد و چگنی محمدرضا ملکشاهی راد، مهرداد ویسکرمی، آقارضا فتوحی، محمدرضا ملکی راد، بهروز دریکوند، محمد بیرانوندی، نورمحمد فردی بیرانوند، ایرج عبدی، عمت الله ساکی زاده، بهزاد مومنی مقدم، مهرنوش کریمی، محمد علیزاده، بهرام دلفان، حشمت الله امیری، بهزاد یاراحمدی خود را برای انتخابات مجلس یازدهم اماده کرده‌اند.

,

 

,

, ,

 

,

از شهرستان بروجرد سعید اوحدی، عباس گودرزی، بهرام بیرانوند، سعید سبزیان، علاءالدین بروجرد، فاطمه مقصودی، هادی مقدسی، محمد ابوالفتحی و ایرج مروتی و از شهرستان پلدختر و معمولان سید حمید کاظمی، محمد تقی شاکرمی، دکتر علی کائیدی، دکتر مصطفی چراغی و کرامت خانی پور نیز احتمالا در انتخابات حضور پیدا می کنند.

,

از کوهدشت و رومشگان حجت الاسلام علی شاهرخی قبادی، حجت الاسلام محمد سجاد امیری، علی امامی راد، کرم رضا پیریایی، مجتبی ملکی، محمد آزادبخت، یونس آزادبخت، اسدالله حیدری، گودرز کریمی فر، الهیار ملکشاهی، علی محمدی فر  و از شهرستان های دورود و ازنا مجید کیانپورریا، شیخ ورمزیار، روح الله علی آبادی، صفر عبدالوند، مصطفی رشیدی، حسین گودرزی، مهدی عبدالوند، ماشاله نعمتی، عباس قایدرحمت، سیدایمان موسوی، حاج محمد رحمتی، مراد سلیمانی، کوروش ساکی نیز احتمال حضور دارند.

,

از شهرستان سلسله و دلفان حسین محمدی، محمد امین رضوانی، علی نوربخش، علی حاجی پور، علی رستمیان و از شهرستان الیگودرز محمد خدابخشی، حجت اله رحمانی، باقر ولیان، داراب گنجی، محمد تقی توکلی، منوچهر کاظم اصلانی، محمد سمیعی، هدایت  سلطانی، محمد ناصربابایی احتمال حضور د رانتخابات مجلس یازدهم را دارند.

,

 

,

16 خرداد زمان استعفای مدیران و شاغلین برای مجلس

, 16 خرداد زمان استعفای مدیران و شاغلین برای مجلس, 16 خرداد زمان استعفای مدیران و شاغلین برای مجلس,

طبق اعلام وزارت کشور مدیران و افراد شاغلی که قصد حضور در انتخابات مجلس یازدهم را دارند باید در تاریخ 16 خرداد ماه استعفا دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه