اخبار داغ

ائمه جمعه در چهارمحال و بختیاری:

مقاومت، تنها راه مقابله با دشمن است/هیچ یک از کشورهای اسلامی با سازش به نتیجه نرسیده‌اند

مقاومت، تنها راه مقابله با دشمن است/هیچ یک از کشورهای اسلامی با سازش به نتیجه نرسیده‌اند
نماز عبادی سیاسی جمعه در چهارمحال و بختیاری با حضور پرشور نمازگزاران این استان برگزار شد که ائمه جمعه در خطبه‌های آن ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی بر مقاومت ملت ایران و پاسخگویی مسئولان به رجزخوانی‌های دشمن تاکید داشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ نماز عبادی سیاسی جمعه در چهارمحال و بختیاری با حضور پرشور نمازگزاران این استان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,

ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری در خطبه‌های نماز جمعه ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی بر مقاومت ملت ایران و پاسخگویی مسئولان به رجزخوانی‌های دشمن تاکید داشتند که مشروح آن را در زیر می‌خوانید:

,

 

,
امام جمعه موقت شهرکرد:
, امام جمعه موقت شهرکرد:, امام جمعه موقت شهرکرد:,
 
,
مقاومت، تنها راه مقابله با دشمن است
, مقاومت، تنها راه مقابله با دشمن است,

 

,

حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی امام جمعه موقت شهرکرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلی بزرگ این شهر برگزار شد اظهار کرد:  دشمن با تهدید ملت ایران به دنبال آن است که ما را وادار به تسلیم کند.
 
وی با بیان اینکه ایستادگی همراه با مقاومت تنها راه مقابله با این شگرد دشمن است اضافه کرد: ما نتیجه مقاومت را در دوره‌های مختلف دیده‌ایم و از همین‌رو باید بگوییم مقاومت تنها گزینه است.
 
فاطمی با اشاره به ترفندهای مختلف استکبار در مقابل ایران ادامه داد: یکی از این ترفندها جنگ است که دشمن با طرح آن به دنبال ایجاد ترس و وحشت در بین مردم است.
 
امام جمعه موقت شهرکرد یادآور شد: مسئولان باید با قدرت پاسخ رجزخوانی‌های دشمن را بدهند و مردم نیز حامی مسئولان باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: رسانه ملی نقشی تاثیرگذار بر اذهان عمومی دارد و بنابراین باید در الگوسازی و اطلاع‌رسانی فعالیت مستمر داشته باشد.
 
 فاطمی گفت: برنامه‌های صدا و سیما باید فارغ از ایجاد سرگرمی مخاطب را با اسلام و احکام دین آشنا سازد و معارف دینی به‌صورت هوشمندانه در تولیدات رسانه ملی گنجانده شود.
 
امام جمعه موقت شهرکرد از قومی‌گرانی در رسانه ملی انتقاد کرد و ادامه داد: در گذشته این موضوع در صدا و سیما چهارمحال و بختیاری بیشتر به چشم می‌خورد و همین موضوع اعتراض دیگران را به دنبال داشت.

وی با بیان اینکه ایجاد وحدت و برادری در برنامه‌های صدا و سیما ضروری است خاطرنشان کرد: لزومی نیست در رسانه ملی بر مطرح شدن یک گویش و یا یک قوم تاکید شود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

امام‌جمعه فارسان:

, امام‌جمعه فارسان:, امام‌جمعه فارسان:,

 

,

مقاومت، ادامه راه حق بدون توقف است/ هیچ یک از کشورهای اسلامی با سازش به نتیجه نرسیده‌اند

, مقاومت، ادامه راه حق بدون توقف است/ هیچ یک از کشورهای اسلامی با سازش به نتیجه نرسیده‌اند,

 

,

حجت‌الاسلام محسن ملک پور امام جمعه فارسان در خطبه های این هفته این شهر به سخنان رهبر معظم انقلاب در مراسم سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینى (ره) اشاره داشت و گفت: رهبر معظم انقلاب بیشترین محور سخنان خود را به اهمیت مقاومت و دورى از سازش اختصاص دادند؛ که سعی می‌کنم خیلی مختصر این بیانات‏ را تحلیل کنم.

وی به معنای مقاومت اشاره و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در تشریح معنای مقاومت فرمودند: "مقاومت یعنی انتخاب راه صحیح، آغاز حرکت در این راه، مبارزه با موانع و مشکلات و ادامه‏ی راه حق بدون انصراف یا توقف".

امام جمعه فارسان بیان داشت: مقاومت به‏‌عنوان کلیدى‌ترین جزء از انقلاب اسلامى در چهار دهه گذشته به شمار مى‏‌رود، اهمیت این مسئله به حدی بوده که دشمنان و به‏‌ویژه آمریکا و اسرائیل براى ناکارآمد بودن مفهوم مقاومت به روش‏‌هاى مختلفى متوسل شده‌‏اند و با وضع تحریم‏‌هاى گسترده سعى در بى‏‌فایده نشان دادن مدل مقاومت داشته‌‏اند.

ملک پور تصریح کرد: در طول تاریخ معاصر نمونه‏‌هاى زیادى از پیروزى ادبیات مقاومت و برعکس شکست ادبیات سازش وجود دارد، درواقع نگاهى به وضع کنونى منطقه به‏‌خوبى موید این امر است که کشورهایى که مقاومت در برابر نظام ناعادلانه حاکم بر عرصه بین‏‌الملل و مقابله با نظام استکبار را در پیش‌گرفته‌اند توانسته‌‏اند از ظرفیت‏‌هاى داخلى خود در جهت ارتقاى نفوذ منطقه‏‌اى و جهانى به‏‌خوبى استفاده کنند و در مقابل سازشکاران و کشورهایى که در مقابل این نظام و آمریکا به‏‌عنوان قدرت حاکم بر این نظام بین‌اللملى مشى سازش و تسلیم را اختیار کرده‏‌اند نه‌تنها نتوانسته‌‏اند به پیشرفت‏‌هاى داخلى برسند که اقتدار استقلال خود را نیز از دست‌ داده‌اند. تنها چند نمونه تاریخى نشان‌دهنده این است که سازش براى کشورها بسیار پرهزینه و ناکارآمد بوده است.

وی عنوان داشت: در دوران رژیم پهلوى این مسئله کاملاً صدق مى‌‏کند. این رژیم براى رفتار سیاسى خود در عرصه منطقه‌‏اى و جهانى سرسپردگى کامل به آمریکا را انتخاب کرد. درواقع تصور در این رژیم این بود که با تسلیم شدن مطلق در برابر آمریکا مى‏توان استقلال کشور را حفظ کرد و در عرصه منطقه‏‌اى نیز تأثیرگذارى داشت؛ اما نتیجه آن این شد که همه ثروت‏‌هاى داخلى توسط آمریکا به غارت رفت و هم عزت ملى و اقتدار کشور نیز کاملاً از بین رفت به‌گونه‌ای که آمریکایى‌‏ها با برخوردارى از حق مصونیت موسوم به کاپیتولاسیون عملاً قادر به انجام هر کارى بدون هراس از پیگیرى قضایى بودند. نتیجه نیز این شد که رژیم پهلوى هم در عرصه داخلى مشروعیت خود را کاملاً از دست داد و هم در عرصه خارجى و منطقه‏‌اى نیز نتوانست به‏‌عنوان کشورى تأثیرگذار و صاحب نقش خود را نهادینه کند. به همین دلیل با شروع انقلاب اسلامى مردم به‌سرعت بساط این رژیم را برچیدند.

ملک پور افزود: نمونه دیگر کشور عربستان است. این کشور به‌صورت مطلق روش تسلیم در برابر آمریکا را براى بقا و ادامه فعالیت سیاسى خود انتخاب کرده است؛ اما نتیجه این باج دادن‏‌ها این شده که اکنون آل سعود به روش‏‌هاى مختلف توسط آمریکا تحقیر مى‌شود و حتى دونالد ترامپ این کشور را گاو شیرده نیز خوانده است.

امام‌جمعه فارسان گفت: یکى دیگر از نمونه‏‌هاى عقب‌‏نشینى و سازش در برابر زورگویان و متجاوزان، سازش «یاسر عرفات» رئیس جنبش آزادی‌بخش فلسطین با رژیم صهیونیستى در سال ۱۹۸۸ است؛ اما نتیجه چه شد؟

وی بیان داشت: نمونه دیگر کشور مصر ازجمله کشورهاى تأثیرگذار در جهان عرب بود. نتیجه دورى این کشور از دکترین مقاومت این شده که دیگر مصر را به‏‌عنوان یک کشور مقتدر و بانفوذ بالاى سیاسى نظامى در جهان عرب نمى‏‌شناسند و مردم مصر در وضعیت ناامنى به سر مى‌‏برند.

امام جمعه فارسان تأکید کرد: در مورد ایران نیز دقیقاً همین مسئله اتفاق افتاده است. در چهار دهه گذشته هر زمان که ایران با مقاومت در برابر زیاده‏‌خواهى‏‌هاى دشمن رفتار کرده است، نتیجه در راستاى منافع ملى رقم خورده است؛ اما هر زمان بنا بر اصرار برخى گروه‏‌هاى سیاسى، ایران با نرمش‌‏هایى در برابر آمریکا مواجه شده خسارت‏‌هایى به کشور وارد شده است. به‌عنوان‌مثال در مسئله برجام باوجود هشدارهاى مکرر رهبر معظم انقلاب در مورد عدم اعتماد به آمریکا، دولت اصرار به مذاکره داشتند و در این مسیر امتیازاتى به دشمن واگذار شد؛ اما نتیجه این مسئله نقض عهد آمریکا و خروج این کشور از برجام بود که خسارت‏‌هاى زیادى متوجه کشور شد.

ملک پور در پایان گفت: در شرایط کنونى نیز آمریکا به روش‏‌هاى مختلف درخواست مذاکره با ایران را دارد. از دادن شماره تلفن به ایران تا عقب‌نشینی از شروط ۱۲گانه و عقب‌نشینی ناوهاى آمریکا از خلیج‌فارس تنها چند نمونه از رفتارهاى آمریکا براى انجام مذاکره مجدد با ایران بوده است؛ اما بررسى تاریخ نشان‌دهنده این است که آمریکا با فریب و خدعه مذاکره، به دنبال محقق کردن سیاست فشار حداکثرى خود است. درواقع مى‏‌توان نتیجه گرفت که کشورهاى منطقه هر زمان در برابر آمریکا و دیگر مستکبران سیاست مقاومت را انتخاب کرده‌‏اند در طول زمان و باوجود سختى‏‌هاى زیاد برنده مبارزه بوده‏‌اند اما حتى یک نمونه کشور اسلامى وجود ندارد که توانسته باشد با اتخاذ سیاست سازش و دورى کردن از مقاومت به نتیجه رسیده باشد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

امام جمعه لردگان:

, امام جمعه لردگان:, امام جمعه لردگان:,

 

,

توجه به شهرک صنعتی لردگان، ایجاد اشتغال و رونق تولید را به همراه دارد

, توجه به شهرک صنعتی لردگان، ایجاد اشتغال و رونق تولید را به همراه دارد,

 

,

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی تاج زاد امام جمعه شهرستان لردگان در خطبه های نماز جمعه این هفته؛ با اشاره به حدیثی از امام علی علیه السلام که می فرمایند: "بهترین سفارش به بندگان و بهترین کارنامه نزد خداوند داشتن تقوا است"، خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد.
   وی در ادامه به فرستادن هدایا توسط انسان ها در هنگام مرگ اشاره کرد و عنوان داشت: بنابر فرموده پیامبر (ص) در هنگام مرگ همه انسان ها می بایست هدایایی از دنیای خود نزد خداوند ارسال نمایند.

 تاج زاد گفت: همه اعمال انسان در آخرت مورد وزن و میزان قرار می گیرد و این میزان ملاک اعمال انسان‌هاست البته در این میزان نتیجه ظاهری حاصل نیست بلکه رعایت حدود اعمال ملاک است در همین خصوص بنابر فرموده ائمه اطهار موازین وجود مبارک ائمه انبیا ملاک است و اعمال انسانها با وجود مبارک انبیا مورد میزان و سنجش قرار می گیرد.

وی در ادامه عنوان داشت: بنابر فرموده امام محمد باقر علیه السلام؛ "آن چیزی که اعمال انسانها را سنگین و وزین می کند ذکر شریف صلوات بر محمد و آل محمد (ص) است و دیگر سنجش سنگین اعمال اخلاق خوش و حسن خلق است".

خطیب جمعه لردگان گفت: زیارت ائمه باعث سنگینی اعمال انسانها است که در هنگام مرگ و عبور از پل صراط به فرموده امام رضا علیه السلام باعث می‌شود اعمال ها سنگین شود و دارای وزن معنوی شود.
 
امام جمعه لردگان در خطبه دوم نماز جمعه این هفته از همه نمازگزاران خواستند با اتمام ماه مبارک رمضان به درگاه خداوند متعال عاجزانه مسئلت نمایند که خداوند همه ما مومنان را مورد لطف و بخشش خود قرار دهند.
 
 وی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید فطر مبنی بر تقوای جوانان سپردن امورات به جوانان معنوی و دارای بصیرت و همچنین به دیدار مقام معظم رهبری در دیدار مسئولین مبنی بر وحدت امت مسلمان به پشتیبانی و امتهای مسلمان از همدیگر اشاره و خاطرنشان کرد: معظم له، مسئولین را به پرهیز از تفرقه و همچنین امتها مسلمان را به پرهیز از تفرقه سفارش کردند  و کلید واژه «وحدت امت مسلمان» را راهگشا دانست.

امام جمعه لردگان با اشاره به جلسه امت های عرب مرتجع در کشور بحرین برای معامله قرن و عنوان داشت: امتهای عرب می بایست به دامن وحدت امت مسلمان برگردند و سرلوحه کار خود را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین قرار دهند.

تاج زاد به سخنان منافقانه  وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر ادامه مذاکرات بدون پیش شرط اشاره کرد  و اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: "ما فریب این سیاست بازی‌ها را نمی‌خوریم و استراتژی فریب آنها را با وحدت و همدلی مسئولین و مردم نقش بر آب خواهیم کرد".

 امام جمعه لردگان یادآور شد" معظم له فرمودند: "مذاکره با آمریکا به معنی چشم پوشی بر روی همه دستاوردهایی است که خون جوانان ما به پای آنها ریخته شده در نتیجه هیچ مذاکره ای صورت نخواهد گرفت".

وی با اشاره به بحث اشتغال جوانان عنوان کرد: عدم اشتغال زایی در سال های اخیر باعث شد که مسئله اشتغال جوانان ناهنجاری هایی را به وجود آورد و مسئولین باید در ابتدای امر مسئله شهرک های صنعتی را جهت اشتغالزایی اصولی پیگیری نمایند و معضل بیکاری و فساد را برطرف نمایند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,
امام جمعه شهر اردل:
, امام جمعه شهر اردل:, امام جمعه شهر اردل:,

 

,

مسئولان از پشت میزها بلند شوند و پاسخگوی مردم باشند

, مسئولان از پشت میزها بلند شوند و پاسخگوی مردم باشند,

 

,

حجت الاسلام مهرداد بهرامی امام جمعه شهر اردل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوالی الهی گفت: همه انسانها محتاج تقوا هستند و  در آخرت برای حساب وکتاب از هر مرحله ای که می خواهیم بگذریم آنجا پای اعمال ماباید مهر تقوا باشد.

بهرامی افزود: در آنجا وقتی اعتقادات ما را بررسی می کنند اگر ناخالصی داشت و پاک نبود گرفتار می شویم و کار سخت می شود.

وی اظهارکرد: اعمال ما اگر با تقوا همراه نبود یعنی برای آخرت نبود و برای نفس بود یا اعمال صالحی نبود  آنجا بی توشه خواهیم بود.

بهرامی با بیان اینکه انسان با تقوا در دنیا آرامش دارد و در آخرت آسایش، گفت: کسی که تقوی الهی را در زندگی‌اش پیاده کند و زندگی‌اش را بر مدار و محور تقوی تنظیم کند، خیر دنیا و آخرت را برای خود به ارمغان می‌آورد.

مسئولان از پشت میزها بلند شوند و پاسخگوی مردم باشند

خطیب جمعه شهر اردل در بخش دیگر خطبه های  نماز جمعه شهر اردل با اشاره فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: یکی از توانائی ها و ظرفیت های نظام اسلامی ما قدرت مقاومت برمبنای تفکر و اندیشه امام راحل است.

بهرامی بیان کرد: امروز در دنیا و در عالم سیاست اندیشه مقاومت امام ما به یک دکترین تبدیل شد، دکترین مقاومت خمینی و بشر نیز امروز و صاحبان اندیشه و فهم می بینند که در برابر زورگویان مقاومت به سبک خمینی (ره) جواب می دهد.

وی با بیان اینکه مقاومت در گفتمان امام راحل کلیدی ترین جزء انقلاب اسلامی است افزود: امروز در منطقه حرف اول را ما می زنیم و در دنیای اسلام در حوزه های مختلف در صدر قرار گرفتیم در جمع معدود کشورهای دنیاهستیم در پیشرفت های علمی و نظامی و غیره قرار گرفتیم.

امام جمعه شهر اردل با بیان اینکه پیروزی حزب الله لبنان،حماس، یمنی ها، شکست داعش این ها همه براساس مدل مقاومت به سبک حضرت امام است افزود: آمریکا و همه قدرت های همسو با آنکه دارای توان اقتصادی و نظامی بالا هستند اعتراف می کنند نمی توانند با ایران وارد جنگ نظامی بشوند.

بهرامی گفت:حقیقتا ملت ماهیچ نیازی به مذاکره ندارد چون یک کشوری غنی و با استعداد و پر ظرفیت انسانی و طبیعی است اینها معطل ماندند وگرنه اوضاع ما این نبود.

وی با اشاره به  نیمه کار ماندن برخی پروژه های شهرستان اردل ضمن گلایه از مسئولین در خصوص بلاتکلیفی این پروژه گفت: از مسئولین انتظار داریم شهرستان اردل را در اولویت رسیدگی ها قرار دهند چراکه برخی پروژه چند دهه است که نمیه کاره رها شدند.

خطیب جمعه شهر اردل با بیان اینکه شهرستان اردل در بحث جاده، آب کشاورزی و فاضلاب مشکل دارد افزود: مسئولان استانی از پشت میزها بلند شوید و زحمت بکشید به این شهرستان بیاید و پاسخگوی مردم باشید.
 
حجت الاسلام بهرامی بیان کرد: درخواست بنده و این مردم از شخص استاندار و معاون عمرانی و مسئولان محترم راه و کشاورزی استان این است که در شهرستان حضور پیدا کنند به‌عنوان خادمین مردم به وضعیت پروژه های شهرستان از نزدیک رسیدگی کنند.

بهرامی از حضور نماینده ولی فقیه در استان در منطقه صعب العبور بادره و دهدلی  تشکر کرد و افزوداین سفرها توجه مسئولان را بیشتر به این مناطق و مشکلات جلب می کند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


 
انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه