اخبار داغ

رئیس جمعیت هلال احمرکرج:

دبی آب رودخانه کرج 3 برابر سال گذشته است/ غرق شدن 4 نفر در یک ماه/ باز شدن سد کرج برای کنترل سیل های بهاره کار دست مردم داد!

دبی آب رودخانه کرج 3 برابر سال گذشته است/ غرق شدن 4 نفر در یک ماه/ باز شدن سد کرج برای کنترل سیل های بهاره کار دست مردم داد!
سید فتح الله هاشم نژاد گفت: علی رغم تخلیه در ماه های پایانی سال 97، بی سابقه بوده و وضعیت آب بگونه ای است که به راحتی موجب غرق شدگی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تیتریک، طی روزهای اخیر رودخانه کرج 4 نفر را به کام مرگ برده است که از این تعداد تا کنون اجساد 3 نفر کشف شده اند، اخرین حادثه به تاریخ 15 خرداد باز می گردد که یک کودک 10 ساله در این رودخانه غرق شد. رئیس جمعیت هلال احمر کرج درباره دلایل وقوع پی درپی حادثه غرق شدگی در رودخانه کرج به خبرنگار تیتریک، گفت: یک ماه گذشته جوانی 35 ساله در هفت چشمه غرق و جنازه وی با جستجوی هلال احمر کشف شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک, تیتریک,
سید فتح الله هاشم نژاد افزود:چند روز گذشته یک پسر بچه افغان و در حال حاضر دختر 10 ساله ایرانی نیز در رودخانه کرج غرق شده اند که البته جسد تبعه خارجی 5 ساله کشف شد اما تا کنون جسد دختر 10 ساله یافت نشده است. 
,
وی همچنین با اشاره به غرق شدن یک خانم طی روزهای اخیر در رودخانه کرج، اظهار داشت: امسال حجم برف جمع شده روی کوه ها 3 برابر بیشتر از سال گذشته است و سد کرج بر اساس اعلام فوتوکیان مدیر این مجموعه، از بهمن باز شده است. 
,
 
,
رئیس هلال احمر کرج درباره علت بازگشایی این سد در بهمن ماه سال 97 تصریح کرد: ابتدای سال 98 روزهای پر بارانی را شاهد بودیم و اگر سد از بهمن بازگشایی نمی شد سیل های بهاره که عمدتا ناشی از ذوب برف بود قابل کنترل نبود. 
,
 
,
هاشم نژاد گفت: به واسطه حجم برف و مقدار ذوب برف، حجم اب موجود در سد کرج علی رغم تخلیه در ماه های پایانی سال 97، بی سابقه است و وضعیت آب بگونه ای خواهد بود که به راحتی موجب غرق شدگی می شود. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه درباره وضعیت رودخانه کرج هیچگونه اقدامی نمی توان داشت جز اینکه مردم به حاشیه آن نزدیک نشوند، افزود: متاسفانه کودک افغان نیز در یکی از رودهای فرعی گوراب – ارنگه غرق شده بود. 
,
 
,
رئیس هلال احمر کرج اظهار داشت: تنها خواهش ما اطلاع رسانی رسانه ها به مردم برای نزدیک نشدن به حاشیه رودخانه به ویژه ممانعت از حضور کودکان است زیرا رودخانه کرج عرضی کم و شدت اب زیادی دارد در نتیجه سریعا آب شخص را با خود می برد. 
,
 
,
هاشم نژاد تصریح کرد: متاسفانه شخص غرق شده در همان لحظات نخست به دلیل برخوردهای شدید با سنگ و اجسام موجود در روخانه جان خود را از دست می دهد و عموما جنازه های کشف شده عریان هستند زیرا شدت آب به گونه ای است که موجب پاره شدن لباس اشخاص می شود. 
,
 
,
وی گفت: با وضعیت کنونی رودخانه کرج از مردم خواستاریم تا پایان خردادماه که فصل ذوب برف ها و کاهش دبی رودخانه است، ملاحظه بیشتری داشته باشند زیرا متاسفانه رودخانه کرج در تمام نواحی خطرآفرین خواهد بود.
,
 
,
رئیس هلال احمر کرج در خاتمه خاطر نشان داشت: جوان 35 ساله پس از سد، کودک 5 ساله در رود فرعی و کودک 10 ساله اخیر در بالا دست سد غرق شده اند و این موضوع نشان می دهد موضوع غرق شدگی به ناحیه خاصی از این رودخانه ختم نمی شود.  
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه