اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن خبر داد؛

وجود ۱۲ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در بردسکن

وجود ۱۲ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در بردسکن
مدیر جهاد کشاورزی بردسکن با بیان اینکه بیش از 27 هزار هکتار از اراضی بردسکن زیر کشت محصولات زراعی و باغی است، گفت: تعداد بهره‌برداران بخش کشاورزی این شهرستان 12 هزار نفر است و بیش از 50 نوع محصول زراعی و باغی تولید می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار یار خراسانی، با بیان اینکه 12 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در بردسکن وجود دارد که بیش از 50 نوع محصول زراعی و باغی تولید می کنند، اظهار داشت: سهم محصولات زراعی 8 هزار و 363 هکتار و سطح زیر کشت محصولات باغی 19 هزار و 264 هکتار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: خوشبختانه در اکثر محصولات باغی و زراعی از جمله انار، انجیر، پسته، زیره سبز، انگور و زعفران شهرستان بردسکن رتبه‌های اول تا سوم استان را به خود اختصاص داده است.

,

مدیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه شهرستان بردسکن ظرف 3 سال گذشته توانسته بیشترین جذب تسهیلات مکانیزاسیون استان را داشته باشد، تصریح کرد: در سال جاری 3 میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی ناوگان بخش کشاورزی در نظر گرفته‌شده است.

,

وی ادامه داد: شهرستان بردسکن دارای 363 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق و 159 رشته قنات می‌باشد که سالانه از این منابع 151 میلیون مترمکعب آب استحصال می شود.

,

محمدی با تأکید بر اینکه از ابتدای امسال تاکنون 18 مجوز برای احداث گلخانه‌ها صادر شده است، اذعان کرد: روستاییان می توانند با استفاده از تسهیلات قرض الحسنه با بهره 4 درصد تا سقف 20 میلیون تومان برای ایجاد گلخانه‌های کوچک مقیاس در سطح 300 متر اقدام کنند.

,

وی با اشاره به اجرای طرح آبیاری کم فشار طی سال گذشته در سطح 2 هزار و 500 هکتار در 48 منبع آبی این شهرستان با اعتبار 8 میلیارد و 500 میلیون تومان، عنوان کرد: آبیاری تحت فشار در سطح 370 هکتار در 4 نقطه با اعتبار 2 میلیارد تومان، اجرای طرح انتقال آب با لوله به طول 80 کیلومتر در 70 نقطه جغرافیایی با اعتبار 2 میلیارد و 400 میلیون تومان را از مهم‌ترین اقدامات انجام شده نام برد که اجرای این طرح‌ها بیش از 70 درصد بهره‌وری آب را افزایش داده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه