اخبار داغ

در نشست خبری فرمانده انتظامی نیشابور مطرح شد:

افزایش 22 درصدی جرائم در نیشابور/ اجرای بیش از 600 طرح امنیتی طی سه ماه گذشته

افزایش 22 درصدی جرائم در نیشابور/ اجرای بیش از 600 طرح امنیتی طی سه ماه گذشته
فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: شهرستان نیشابور با افزایش ۲۲ درصد جرائم مخصوصاً در حوزه سرقت داشت که نسبت به میانگین استان خراسان رضوی کمتر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، حسین دهقان‌پور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل ستاد فرماندهی گفت: اقتدار پلیس زمانی نشان داده می‌شود که بعد از وقوع جرم، بتواند جرم را کشف کند و از این سو پلیس آگاهی نیشابور رتبه بسیار خوبی را در استان خراسان رضوی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, .,

وی تأکید کرد: از بابت تأخیر در برگزار نشست‌ها عذرخواهی می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم نشست‌های خبری با رسانه‌ها را به‌صورت مرتب برنامه‌ریزی کنیم.

, .,

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور تأکید کرد: ما معذوریت‌های خاصی را برخی موارد داریم ولی قتل از این محدودیت‌ها نیست، برخی خبرنگارها بدون دانستن سابقه کار، خبری را منتشر می‌کنند و در جامعه التهاب ایجاد می‌کند.

, . ,

دهقان پور افزود: ۴۷ خودرو و موتور متخلف بعد از اتفاقی که در بلوار شهید شوشتری در رابطه با درگیری خانوادگی افتاده بود توقیف شدند.

, .,

وی بیان داشت: در شهرستان‌ها نیروی انتظامی حق ندارند سخنگو معرفی کنند و من باید پاسخگو باشم ولی از طریق معاونت اجتماعی باید باشد، شما رسانه‌ها تأثیر شگرفی در جامعه نسبت به ایجاد دیدگاه مثبت درباره نیروی انتظامی داشته باشید.

, .,

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: شورای معتمد پلیس خودش یک پلیس است و در خیلی روستاها و شهرها کار‌ ناجا را انجام می‌دهد، نزاعی که بین چاه سالار و ده میان کاشمر قرار بود اتفاق بی افتد، اگر ایجاد می‌شد موضوع بسیار بزرگی بود ولی با کمک شورای معتمد نیروی انتظامی این موضوع رفع شد.

, .,

وی تأکید کرد: تعداد بسیاری از این افراد بسیجی‌هایی بودند که فضا را آرام کردند و باعث عدم درگیری شدند.

, .,

654 طرح امنیتی طی سه ماه در نیشابور برگزار شد

, 654 طرح امنیتی طی سه ماه در نیشابور برگزار شد,

دهقان پور ادامه داد: خدمات نیروی انتظامی برای روز تعریف‌شده است و ما با آن نیروها شب را نیز پوشش می‌دهیم، اما استفاده نیروها در شب کمتر است ولی وجود دارد و قطعاً گشت‌های شبانه افزایش خواهد یافت.

, .,

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور تأکید کرد: ۶۵۴ طرح از ابتدای سال تاکنون در سطح شهرستان داشته‌ایم ولی بازهم تأکید می‌کنم که نسبت به نیاز جامعه کم است.

, .,

وی خاطرنشان کرد: در تفرج‌گاه‌هایی که خصوصی شده است و دهیاری از مردم پول می‌گیرد، تأمین امنیت نیز با همان‌جا هست و باید برای تأمین امنیت هزینه کنند.

, .,

دهقان پور تأکید کرد: سربازی که به نیروی انتظامی می‌آید، قطعاً در اینجا معتاد نمی‌شود، احیاناً اگر موردی نیز باشد درجایی استفاده می‌شود که با مردم ارتباط مستقیم نداشته باشد، شهرستان نیشابور در کاهش جرائم و تخلفات کادر رتبه اول را داشته است.

, .,

افزایش سه برابر کشف مواد مخدر صنعتی

, افزایش سه برابر کشف مواد مخدر صنعتی,

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور ادامه داد: از اول امسال نسبت به سه‌ماهه آخر سال ۹۷ کشف مواد مخدر صنعتی سه برابر شده است، در این رابطه ۴۹۱ نفر نیز دستگیرشده‌اند که بیشتر آن‌ها توزیع‌کننده بوده‌اند و حدوداً ۴۵۰ پرونده قضایی نیز برای آن‌ها تشکیل‌شده است.

, .,

وی با اشاره به صحبت‌های هادی ترقی که گفته بود کم‌کاری نیروی انتظامی باعث ادامه‌دار شدن موضوع زیرگذر عمار یاسر شده بود تأکید داد: این موضوع را تکذیب می‌کنم، نمی‌دانم چرا مسئولین اول مردم را قانع نکردند و بعد پروژه را شروع کردند، اینکه زیرگذر عابر پیاده با متراژ ۹۰ متر ایجاد شود، محل ایجاد جرم می‌شود، به جهت اعتراض مردم موضوع امنیتی را مطرح کردم و اعتقاددارم باید امنیت محل تأمین شود و مردم قانع شوند و امیدواریم مسیر سواره‌رو شود.

, .,

افزایش 22 درصدی جرائم در نیشابور مخصوصاً در حوزه سرقت

, افزایش 22 درصدی جرائم در نیشابور مخصوصاً در حوزه سرقت,

دهقان پور خاطرنشان کرد: شهرستان نیشابور با افزایش ۲۲ درصد جرائم مخصوصاً در حوزه سرقت داشت که نسبت به میانگین استان خراسان رضوی کمتر بود، در سه‌ماهه گذشته نیز نسبت به سه‌ماهه آخر سال گذشته افزایشی نداشته این ولی نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش ۲۲ درصدی داشته‌ایم.

, .,

وی با اشاره به قتل‌ها گفت: در سه‌ماهه اول امسال هفت قتل در شهرستان شده است که قاتل پنج پرونده کشف‌شده است، در ۶ ماهه آخر سال قبل دو مورد قتل بوده است که نشان از افزایش آمار در موضوع قتل دارد.

, .,

دهقان پور خاطرنشان کرد: ۴۱۸ مورد نزاع در سه‌ماهه اول امسال اتفاق افتاده است که ۱۱ مورد نزاع دسته‌جمعی بوده است که ۲۷ نفر دستگیرشده‌اند.

, .,

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور ادامه داد: آخرین مورد قتل در روستای حصار زبرخان، جوانی ۱۸ ماهه با فرد پیرمردی بر سر چرای دام درگیر و پیرمردی را به قتل می‌رساند.

, .,

وی در مورد قتل در جاده کاشمر تصریح کرد: پس از مشخص شدن سوختن دو نفر در خودرو بررسی‌ها شروع شد، بعد از پیگیری‌ها مشخص شد فرزندان ۱۶ و ۱۸ ساله مقتولین مرتکب قتل شده‌اند.

, .,

دهقان پور با اشاره به عدم وجود پاسگاه در شهر اسحاق‌آباد افزود: جمعیت، تعداد جرائم و وسعت معیار ایجاد کلانتری است و در روزهای تعطیل نیروی انتظامی مستقر می‌شود ولی درخواست ایجاد کلانتری داده‌ایم ولی رد شده است، مجدداً این درخواست را خواهیم داد، حتی اگر شده با ایجاد کانکس امنیت را ایجاد خواهیم کرد.

, .,

وی گفت: یکی از نیازمندی‌های خبرنگاران سرعت است، باید معاونت اجتماعی مسیر اطلاع‌رسانی را هموار کنند.

, .,

کشف 77 میلیارد ریال کالای قاچاق

, کشف 77 میلیارد ریال کالای قاچاق,

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور با اشاره به کشف باند سرقت کابل‌های مخابراتی تأکید کرد: در شورای پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه مقرر شد با توجه به مسئولیت نظارت توسط اداره برق، خودرو توسط این اداره در اختیار نیروی انتظامی قرار دهد تا گشت زنی‌ها افزایش یابد.

, . ,

وی تأکید کرد: به‌زودی دوربین در بلوار فضل  نصب خواهد شد تا بتوانیم با سرعت‌های زیاد در این محور برخورد کنیم.

, .,

وی افزود: گروهی جاعل مهرهای پزشکی دستگیر شد که با این تجهیزات داروهای کم یاب را خریداری می‌کرده و در بازار آزاد با افزایش قیمت به فروش می‌رساندند.

, .,

دهقان پور خاطرنشان کرد: کل دستگیری جرائم از اول امسال تا امروز هزار و 999 نفر، مرگ مشکوک ۱۰ مورد، خودکشی منجر به فوت ۴ مورد بوده است، در همین مدت ۶۰ کیلو مواد مخدر کشف‌شده است.

, .,

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور افزود: ۷۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق از اول امسال کشف‌شده است که فقط در یک مورد ۲۸ میلیارد ریال گوشی هوشمند قاچاق بود که قصد رشوه یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریالی به امور انتظامی داشت که نشان از پاک دستی مأموران ما بود.

, .,

دستگیری دو گروه در رابطه با ارز دیجیتال در نیشابور

,

معاونت اطلاعات و امنیت نیروی انتظامی شهرستان نیشابور گفت: تعداد ۴۹ دستگاه مایندر ارز دیجیتال در شهرستان نیشابور و ۵۵ دستگاه توسط فرمانده انتظامی بخش زبرخان کشف شد و استفاده از این‌ها جرم است.

, .,

محمدرضا فداییان گفت: این‌ها علاوه بر جرم، قاچاق نیز بوده است و در این مورد پیگیری‌ها ادامه ‌دارد.

, .,

انتهای پیام

, انتهای پیام]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه