اخبار داغ

نماینده مردم بروجرد در مجلس:

روند کند سدسازی در لرستان/مناطق گردشگری ساماندهی شود

روند کند سدسازی در لرستان/مناطق گردشگری ساماندهی شود
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند کندسازی در استان لرستان گفت: سفره خانه‌های مناطق گردشگری ساماندهی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  سفیر افلاک، علاءالدین بروجردی ظهر امروز در همایش دهیاران بخش مرکزی که در فرمانداری بروجرد برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به خشک‌سالی‌های اخیر، امسال بارش رحمت الهی را شاهد بودیم که به دلایلی سیل رخ داد و خسارت‌هایی را بر جای گذاشت که بخشی از تخریب‌ها و خسارت‌ها به دلیل ندانم‌کاری ما مدیران بوده است، مثلاً دشت سیلاخور 25 سال است که لایروبی نشده و سیل امسال یک هشدار بود که قواعد را رعایت کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

وی با اشاره به تخریب ساخت‌وسازها و سفره‌های خانه‌های گردشگری افزود: قرار نیست در این کشور استان مظلومی مانند لرستان زیردست و پا له شود و قانون باید در همه‌جا یکسان اجرا شود به‌طوری‌که بسیاری از سفره‌خانه‌ها در مناطق و شهرهای گردشگری در کنار رودخانه‌ها قرار دارند اما سفره‌خانه‌ها را در گلدشت از بین می‌برند.

,

 

,

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به بیکاری استان لرستان، طبق قانون باید دولت برای جوانان شغل ایجاد کند و وقتی بیکاری مشکل اصلی جوانان است مثلاً در ونایی سفره‌خانه‌هایی ایجادشده بنابراین به‌جای تخریب باید ساماندهی شوند.

,

 

,

وی تصریح کرد: به‌جای این روش تخریب بهتر است به مالک اطلاع داده شود که این بخش ازملک تخلف است و باید فنس را بردارید و به عقب‌تر بروید، ولی چرا گزینشی عمل شده؟ چرا یکی از ساخت‌وسازها تخریب‌شده و دیگری تخریب نشده است.

,

 

,

بروجردی خاطرنشان کرد: برخی از این سفره‌خانه‌ها وسیله امرارمعاش مردم هستند که باید با یک‌رویه عمل کرد و مدیریت شود؛ برای انتخاب پیمانکاران و اجرای پروژه‌ها باید دقت شود چراکه در برخی از موارد مثلاً جاده‌ای ساخته می‌شود و بعد از مدتی موج ‌برمی‌دارد که این کار خیانت است و باید پروژه‌ها با دقت کافی اجرا شود.

,

 

,

وی با اشاره به مهاجرت از روستاها گفت: به دلیل برخی از مشکلات و بیکاری شاهد مهاجرت‌هایی از روستاها هستیم و همین سبب کاهش جمعیت در استان می‌شود.

,

 

,

نماینده مردم بروجرد در مجلس اظهار داشت: مطالعه برخی از سدهای بروجرد به چند دهه قبل برمی‌گردد و سد شهید محمد بروجردی دو بار از دستور کار خارج شد که دوباره در دستور کار قرار گرفت اما روند سدسازی کند است درصورتی‌که سد در کنترل آب نقش مهمی دارد و از بروز سیل جلوگیری می‌کند.

,

 

,

وی با تأکید بر رفع مشکلات شهر ونایی افزود: ونایی به شهر تبدیل‌شده و با توجه به حجم عظیم خودروهایی که در این مسیر تردد می‌کنند ضروری است تا هر چه سریع‌تر بر رفع مشکلات در این منطقه اقدام شود.

,

 

,

فاطمه گودرزی بخشدار بخش مرکزی نیز در این جلسه بیان کرد: در بخش مرکزی جمعیتی بالغ‌بر 62 هزار نفر، چهار دهستان و 154 روستا وجود دارد که 92 روستا دارای دهیاری و 59 روستا دارای شورا است.

,

 

,

وی عنوان کرد: سال گذشته کل اعتبار تخصیص‌یافته به بخش مرکزی 37 میلیارد ریال بود درحالی‌که 56 میلیارد ریال در حوزه عمرانی از قبیل جدول، آسفالت و سایر اقدامات برنامه‌هایی اجرا شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه