اخبار داغ

فرمانده نزاجا: داعش تهدید مشترک ایران و عراق بود

فرمانده نزاجا: داعش تهدید مشترک ایران و عراق بود
فرمانده نیروی زمینی ارتش وجود گروهک تروریستی داعش را به عنوان تهدید مشترک ایران و عراق عنوان کرد و گفت: گروهک تروریستی داعش تهدید مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» در دیدار سرلشکر «طارق عباس ابراهیم» معاون آموزش و عملیات ارتش عراق و هیئت همراه که در ستاد نیروی زمینی ارتش انجام شد، بر برگزاری رزمایش مشترک بین ارتش دو کشور تاکید و اعلام آمادگی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی در این دیدار گفت: نیروی زمینی ارتش در تمامی رسته‌های نظامی در بالاترین سطح آمادگی رزمی قرار دارد و می‌تواند تجربیات خود را در حوزه آموزش به ارتش عراق منتقل کند.
,
 
,
وی افزود: بین ملت مسلمان ایران و عراق یک پیوند دینی و معنوی ناگسستنی از گذشته وجود داشته و امروز این پیوند به عشق اهل بیت (ع) مستحکم‌تر شده است.
,
 
,
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه انشاءالله شاهد روزی خواهیم بود که پیوندهای دینی و مذهبی مستحکم‌تر از قبل شود، خاطرنشان کرد: ما از لحاظ پیوندهای دینی و مذهبی و منطقه‌ای، وجه اشتراک بسیاری داریم؛ ویژگی‌های جغرافیایی دو کشور از نظر ژئوپولوتیکی در یک موقعیت ویژه‌ای قرار دارد.
,
 
,
امیر سرتیپ حیدری با تاکید بر اینکه همین مشترکات بین دو کشور ایران و عراق موجب شده که تهدیدات مشترک داشته باشیم، اظهار کرد: به لحاظ وجود دخالت کشورهای منطقه، شرایط امنیتی منطقه ناپایدار است.
,
 
,
وی وجود گروهک تروریستی داعش را به عنوان تهدید مشترک ایران و عراق عنوان و بیان کرد: گروهک تروریستی داعش تهدید مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق بود که با ید واحده بودن، این تهدید را ریشه کن کردیم.
,
 
,
فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: اخیراً در استحکام بخشی روابط بین ایران و عراق در حوزه‌های سیاسی، دفاعی، اقتصادی، فرهنگی و … هیئت‌هایی به عراق سفر داشته و انشاالله با این روابط و ایده‌های جدید شرایط خوبی برای همکاری دوجانبه پیش روی دو کشور ایجاد خواهد شد.
,
 
,
امیر سرتیپ حیدری با بیان اینکه در حوزه نظامی، دفاعی و امنیتی ملاقات‌های جداگانه‌ای را با هیئتی از ارتش عراق برگزار کرده‌ایم، گفت: توافقات مطلوبی در انتقال تجربیات در حوزه آموزش‌های زرهی، توپخانه، هوانیروز و سایر قسمت‌ها انجام شد که منتظر پاسخ مثبتی از سوی ارتش جمهوری عراق هستیم.
,
 
,
فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر ضرورت تعامل بین دو ارتش در مناطق مرزی خاطرنشان کرد: ما تجربه‌های خوبی در حوزه دفاعی داریم و چه خوب است که بستری فراهم شود که در این حوزه‌ها بتوانیم آن را برای تقویت ارتش عراق پای کار بیاوریم.
,
 
,
وی به برگزاری رزمایش‌های مشترک بین دو کشور اشاره و تصریح کرد: نیروی زمینی ارتش این آمادگی را دارد که رزمایش‌های مشترکی را در خاک ایران و عراق انجام دهد، ما دو کشور مسلمان هستیم و مرزهای به هم چسبیده داریم و انتظار داریم که رزمایش‌های مشترکی در هر سطحی که کشور عراق آماده باشد، انجام شود.
,
 
,
همچنین «سرلشکر طارق عباس ابراهیم» معاون آموزش و عملیات ارتش عراق نیز در ایران دیدار گفت: در دیدار قبلی هیئت نظامی جمهوری عراق یک سری نیازمندی‌هایی را از طریق وابسته نظامی عراق اعلام کردیم که انتظار داریم در آینده تحقق پیدا کند.
,
 
,
وی با بیان اینکه رابطه برادری و دوستانه‌ای بین دو کشور ایران و عراق وجود دارد، افزود: هیچ وقت کمک‌های جمهوری اسلامی ایران و بخصوص کمک‌های نظامی در جنگ با داعش را فراموش نخواهیم کرد.
,
 
,
معاون آموزش ستادکل نیروهای مسلح عراق نیاز مندی‌های آموزشی را در حوزه‌های زرهی، توپخانه، مهندسی، مخابرات، نیروهای مخصوص و هوانیروز را ضروری بر شمرد و تاکید کرد: ما از شما در خواست داریم به منظور تقویت ارتش جمهوری عراق در حوزه‌های مختلف نظامی دوره‌های آموزشی را در ایران طی کنیم.
,
 
,
سرلشکر عباس ابراهیم یادآور شد: یکی دیگر از نیازمندی‌های آموزش، مهندسی رزمی است؛ ما در خواست می‌کنیم در حوزه خنثی سازی و کشف مین و تعمیرات و تجهیزات مهندسی تخریب و به ویژه در حوزه مخابرات دوره‌های مختلف آموزشی برگزار شود.
,
 
,
وی در ادامه برگزاری رزمایش مشترک بین ایران و عراق را درخواست کرد و گفت: دوست داریم رزمایش مشترک نظامی برگزار کنیم و همچنین انتظار داریم آموزش در زمینه «ش م. ه»، طب نظامی، نیروهای ویژه و مخصوص و تک تیر انداز برای یگان‌های ارتش جمهوری عراق برگزار شود.
,
 
,
در پایان این دیدار امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: ما آمادگی داریم تا تجربیات خود را در حوزه یکان‌های رزم زمینی و برپایی دوره‌های مطلوب آموزشی، به ارتش عراق انتقال دهیم.
,
 
,
منبع: میزان
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه