اخبار داغ

وزیر ارشاد در رشت:

شهدای ترور پرچم‎داران متعهد و متخصص انقلاب اسلامی بودند/ 40 سال مدبرانه و عاقلانه مقاومت می‎کنیم

شهدای ترور پرچم‎داران متعهد و متخصص انقلاب اسلامی بودند/ 40 سال مدبرانه و عاقلانه مقاومت می‎کنیم
وزیر ارشاد جنگ اقتصادی، تحریم و فشار اقتصادی را مانند ترور و جنگ خواند و گفت: ایران و انقلاب با این تحمیل‎ها خم بر ابرو نمی‎آورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سی و هشتمین سالگرد شهادت شهید انصاری استاندار اسبق گیلان و شهید علیرضا نورانی معاون عمرانی استانداری گیلان در گلزار شهدای رشت ضمن گرامیداشت ۸هزار شهید گیلانی که برای عزت ایران و انقلاب جان فدا کردند اظهار کرد: انقلاب اسلامی ملتی داشت که توانست نهال انقلاب را به درختی تنومند تبدیل کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,

وی با اشاره ۱۷هزار شهید ترور در کشور بیان کرد: آغاز جریانات ترور بلافاصله پس از انقلاب اسلامی بود و هیچ جامعه ای به تناسب جمعیت ایران به اندازه ما از ترور و تروریست رنج نبرده است.

,

** شهید انصاری با تخصص، تعقل و تدین خاطرات پایداری از خود برجای گذاشت

, ** شهید انصاری با تخصص، تعقل و تدین خاطرات پایداری از خود برجای گذاشت,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه همه قربانیان ترور پرچم داران رفیع نیت متعهدانه و متخصصانه انقلاب اسلامی بودند ابراز کرد: شهید انصاری شهید جهان دیده ای بود که با تخصص، تعقل و تدین خود توانست خاطرات پایدار از خود برجای بگذارد.

,

صالحی با بیان اینکه بسیاری از نظام ها با ترور چند شخصیت پاشیده می شدند اما انقلاب اسلامی صدها چهره شاخص خود را از دست داد و پایدار ماند گفت: این نظام با خون شهدا زنده تر شد.

,

وی جریان جنگ تحمیلی رژیم بعثی صدام را از دیگر نقشه های براندازی نظام دانست و افزود: ۸سال جنگ تحمیلی روزهای بسیار سخت و غیرت آفرینی بود که خسارات مادی و معنوی بسیاری داشت.

,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ۴۴۰میلیارد دلار خسارت مادی و وجود هزاران شهید به عنوان خسارت معنوی خاطرنشان کرد: حدود ۱۰هزار شهید بمباران شیمیایی، ۱۶هزارو ۱۵۴شهید بمباران شهرها و بمباران های هواپیمایی شرایط سخت و وحشتناکی را رقم زد که نشان دهنده مظلومیت این ملت است‌.

,

وی افزود: با وجود ۱۳۰هزار جانباز شیمیایی، سایرجانبازان و شهدا در این ۴۰سال گردنه پرزحمت و پرخطر دفاع مقدس را عبور کردیم.

,

صالحی با بیان اینکه با وجود امام خمینی (ره) هیچ وقت تزلزلی به وجود نیامد گفت: با وجود مقاومت بازدارنده و سلاح پایدار باید بدانند که این ملت هجوم نمیکند اما در برابر هجوم و تهدید سر فرو نمی آورد.

,

وزیر ارشاد جنگ اقتصادی، تحریم و فشار اقتصادی را مانند ترور و جنگ خواند و گفت: ایران و انقلاب با این تحمیل ها خم بر ابرو نمی آورد زیرا ما در این ۴۰سال با انواع تحریمات علنی و غیرعلنی زندگی کرده ایم و همیشه طرفدار مقاومت با عقلانیت بوده ایم.

,

وی با بیان اینکه مدبرانه و عاقلانه مقاومت می کنیم و بانگاه دولت تدبیر و امید مسیر بازگشایی برنامه ها را دقیق، همه جانبه و با حمایت از کلیت ارکان نظام انجام می دهیم گفت: اکنون عهدشکنی شده و این دولت و ملت ما را بر پایداری مصمم تر می کند.

,

صالحی در ادامه بیان کرد: خسارات مادی و انسانی جنگ اقتصادی نیز مانند جنگ تحمیلی بسیار است اما همانطور که از جنگ ترور و تحمیلی سربلند شدیم در جنگ تحریمی اقتصادی نیز مستحکم تر و مقتدر تر پیش خواهیم رفت.

,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تأکیدات امام خمینی(ره) بر‌ وحدت کلمه و انسجام ابراز کرد: امروز بیش از سالیان جنگ تحمیلی به وحدت نیاز داریم زیرا اکنون دشمن پیچیده تر و همه جانبه تر است و در چنین شرایطی، انسجام اجتماعی و همبستگی ملی بسیار ضروری است‌.

,

وی در پایان با تاکید بر اینکه امیدواریم با برکت شهدا از این دوره های جدید انقلاب اسلامی به خوبی عبور کنیم افزود: باید شاهد تحقق گام دوم انقلاب رهبر عزیزمان باشیم و همچون ۴۰سال قبل اما مقتدر تر و باعزت تر همراه با رفاه و سلامت بیشتر مسیر را پیش ببریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه