اخبار داغ

سفیر سابق انگلیس افشا کرد:

تمام اقدامات خرابکارانه ترامپ شخصی و از روی کینه‎ورزی است/ آشوبی که افشاگری بر جان مقامات انگلیس انداخت

تمام اقدامات خرابکارانه ترامپ شخصی و از روی کینه‎ورزی است/ آشوبی که افشاگری بر جان مقامات انگلیس انداخت
سفیر اسبق انگلیس در آمریکا اذعان داشت که اقدامات خرابکارانه ی دیپلماتیک ترامپ سرشار از دلایل ایدئولوژیکی و شخصی است. وی از جایگاه خود کناره گیری کرد و گفت که پس از سخنان شدیداللحن ترامپ دیگر ادامه کار غیر ممکن شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ سفیر سابق انگلیس در آمریکا طی یادداشتی فاش کرد که خروج ترامپ از توافق هسته ای ایران به خاطر کینه ورزی با اوباما رئیس جمهور اسبق آمریکا بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

"کیم داروچ" اذعان داشت که اقدامات خرابکارانه ی دیپلماتیک ترامپ سرشار از دلایل ایدئولوژیکی و شخصی است.

,

به گزارش ایندیپندنت، اظهارات سفیر انگلیس در ماه مه سال 2018 زمانی که "بوریس جانسون" وزیر خارجه انگلیس بود، طی سفری شکست خورده به کاخ سفید برای تغییر نظر ترامپ درباره خروج از برجام بیان شد.

, ایندیپندنت,

به گفته ساندِی تایمز (Sunday Times)، پلیس فرد مظنونی را در پس افشای اخیر شناسایی کرد.

,

درست ساعاتی پیش از اقدام پلیس، "جرمی هانت" وزیر خارجه کنونی انگلیس از پلیس پایتخت انتقاد کرد و به روزنامه نگاران هشدار داد که در صورت انتشار این یادداشت تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

,

"باسو" فرمانده یگان ضد تروریسم انگلیس گفت که ایمیل های فاش شده مسئله ی کیفری ای است که به نفع عموم نیست و تحقیقات پلیس در زمینه ی نقض پنهان اسرار رسمی راه اندازی شده است.

,

"هانت" گفت که اگر مطبوعات آن اسرار را دریافت و در اختیار عموم قرار دهند، آزادی آنها را از سر تیغ می گذراند.

,

بوریس جانسون در واکنش به تهدیدهای هانت گفت که نقض آزادی مطبوعات پیگرد قانونی داشته و تأثیر منفی بر بحث های عمومی دارد.

,

کیم داروچ پس از بیان اینکه تمام اقدامات وحشیانه و خرابکارانه ی ترامپ دلیل شخصی دارد، افزود: "میان ترامپ و نزدیکترین مشاوران وی شکاف هایی وجود دارد. "مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا خود را از اقدامات ترامپ دور نگاه می دارد و کاخ سفید فاقد استراتژی در مورد اتفاقات پیش رو پس از خروج از برجام است."

,

وی ادامه داد که نه پمپئو (وزیر خارجه) و مایک پنس (معاون رئیس جمهور) و نه جان بولتون (مشاور امنیت ملی) مهارت سخن گفتن در مورد بد عهدی ترامپ نسبت به وعده های انتخاباتی و علت خروج از پیش تعیین شده ی وی از توافق هسته ای ایران را ندارند.

,

تحت شرایط توافقنامه که هنوز از جانب انگلیس، فرانسه و آلمان حمایت می شود، تحریم های بین المللی آمریکا بر ایران، محدودیت های اعمال شده بر تهران را کاهش داد.

,

داروچ در بخش بعدی یادداشت خود نوشت که ترامپ در پی بیانیه ای اغراق آمیز در مورد ماهیت رژیم ایران، یادداشتی را برای آغاز روند تثبیت تحریم های هسته ای آمریکا امضاء کرد.

,

"کیم" پس از افشای اسناد منتشر شده طی ایمیلی که در آن دولت ترامپ را ناکارآمد و بی عرضه توصیف کرده بود، استعفا داد.

,

ترامپ نیز در واکنش به این افشاگری، کیم را طی توئیت های پی در پی مورد اهانت قرار داد و گفت که واشنگتن دیگر توافقی با وی انجام نخواهد داد.

,

کیم از جایگاه خود کناره گیری کرد و گفت که پس از سخنان شدیداللحن ترامپ علیه وی دیگر ادامه کار غیر ممکن شده است.

,

 

,

معصومه میرحسینی

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه