اخبار داغ

بُمبی که شهروندان منطقه 11 اصفهان را تهدید می‎کرد

بُمبی که شهروندان منطقه 11 اصفهان را تهدید می‎کرد
وجود مخزن هیدروژنی درون یک کارخانه می توانست مانند یک بمب عمل کرده و باعث تخریب های وسیع شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از  صاحب نیوز؛ آخرین کارخانه موجود در داخل شهر اصفهان کارخانه روغن نباتی ناز بود که مشکلات محیط زیستی بسیاری را طی سالیان گذشته برای مردم منطقه 11 و مناطق اطراف ایجاد می کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

با توجه به شکایت و اعتراض مردمی در سال های گذشته در خصوص آلودگی های زیست محیطی کارخانه روغن نباتی ناز و انتشار بوی نامطبوع در هوای شهر، انتقال این کارخانه و توافق با مالکان در دستور کار جدی حمید اشرفی مدیر منطقه 11 شهرداری اصفهان قرار گرفت که با پیگیری های لازم موضوع آلودگی این کارخانه رفع و عملیات آزادسازی آن آغاز شد.

,

از پشه های مزاحم تا مشکل پساب، بوی نامطبوع و آلودگی صوتی

, از پشه های مزاحم تا مشکل پساب، بوی نامطبوع و آلودگی صوتی,

عباس موم زایی یکی از کسبه این محل با بیان اینکه از سال 63 در منطقه رهنان ساکن هستم، اظهار کرد: طی این سال ها بوی بد کارخانه در این منطقه مشکلات زیادی را برای ما به وجود آورده بود، گاهی شب ها به قدری این بو زیاد می شد که نمی توانستیم در خانه بمانیم،‌ علاوه بر بوی نامطبوع، وجود پشه های ناشی از این آلودگی نیز در این منطقه ساکنین محل را به شدت اذیت می کرد. خوشبختانه با تعطیل شدن کارخانه هم اکنون این مشکلات از بین رفته و شهروندان منطقه در آرامش بسیار خوبی به سر می برند.

,

یکی از بانوان ساکن محله نیز پیرامون این کارخانه، اظهار کرد: بسیاری از اوقات کارخانه صدای بلندی داشت که سبب آزار بسیار می شد، خوشبختانه طی یک سال اخیر این صدا قطع شد و در صورتیکه علاوه بر کارخانه، زمین های کشاورزی اطراف کارخانه نیز تغییر کاربری دهد تا حدود بسیاری از شر پشه های مزاحم راحت می شویم.

,

باباصفری از دیگر ساکنین محله نهر ظهرآبادی واقع در منطقه 11 با بیان اینکه یکی از مزیت های نسبی منطقه وجود نهر قدیمی است،‌ می گوید: در صورتیکه با رعایت حریم این نهرها، آزادسازی ها انجام و امکانات تفریحی، ورزشی و فضای سبز ایجاد شود اقدام بسیار موثری برای خارج شدن این منطقه از وضعیت فعلی صورت گرفته است.

,

وی ادامه می دهد: کارخانه روغن نباتی ناز از کارخانه های قدیمی تولید روغن خوراکی در اصفهان بوده که در زمان احداث، خارج از محدوده شهری قرار داشته است، با توجه به توسعه شهر اصفهان و منطقه رهنان مدتی بود که این کارخانه در محدوده مسکونی واقع شده بود. پساب و فاضلاب این کارخانه مشکلاتی را برای شهروندان به همراه داشت. همچنین مشکلات بهداشتی و بوی بسیار بد ناشی از پساب، شهروندان را آزار می داد.

,

این شهروند تاکید می کند: طرح شهرداری منطقه 11 برای خروج این کارخانه از این محل و حل مشکلات آن بسیار باعث خوشحالی است. وی می گوید: مردم به صورت مرتب از طریق مراجع ذیصلاح پیگیر این موضوع بودند اما طی سالیان طولانی این مشکل حل نمی شد تا اینکه با پیگیری های لازم شهردار منطقه، مسائل مربوط به کارخانه هم اکنون در حال برطرف شدن است.

,

1000 نفر ساعت جلسه با مسئولان و وکلای کارخانه

, 1000 نفر ساعت جلسه با مسئولان و وکلای کارخانه,

حمید اشرفی مدیر منطقه 11 شهرداری اصفهان نیز در خصوص روند اقدامات اجرایی پیرامون توافق های لازم برای خروج کارخانه روغن نباتی ناز از محدوده شهر، اظهار کرد: زمانی که به منطقه 11 آمدم، جلسات مختلفی با معتمدین منطقه و حتی افراد سرشناس کشوری مانند دکتر رنانی برگزار کردیم، در این جلسات چند نکته برای توسعه منطقه 11 مطرح شد که از جمله این موارد می توان به برند سازی مبل رهنان، خروج کارخانه روغن نباتی ناز، ثبت آیین های رهنان مانند شبیه خوانی و … اشاره کرد.

,

وی با بیان اینکه این موارد در برنامه های کاری منطقه قرار گرفت، تصریح کرد: بیشتر تمرکز معتمدین منطقه روی برند سازی صنعت مبل و بستنی رهنان بود که روی این موارد کار شد، به همین واسطه نخستین جشنواره مبل رهنان را به مدت سه ماه از دی ماه تا عید نوروز برگزار و مبل رهنان را به هم استانی های عزیز معرفی کردیم.

,

مدیر منطقه 11 شهرداری اصفهان ادامه داد: کارخانه روغن نباتی ناز به دلیل وجود بوی نامطبوع در وضعیت مطلوبی قرار نداشت و بوی نامطبوعی که از این کارخانه متصاعد می شد موجب آزار ساکنان منطقه بود. این بو به گونه ای بود که حتی تا خانه اصفهان و مناطق اطراف مانند مناطق دو و هشت نیز استشمام می شد.

,

وی اضافه کرد: با وجود تلاش های مستمر شهرداران مختلف طی 20 سال گذشته، خروج این واحد تولیدی از منطقه انجام نشده بود اما در این دوره از مدیریت شهری، این توافق با وجود سختی های فراوانی که داشت انجام شد.

,

اشرفی بیان داشت: بیش از 1000 نفر ساعت جلسه با مسئولان کارخانه و وکلای آنها تشکیل شد. همچنین جلسات متعددی در شهرداری برگزار و توافق های لازم برای انتقال این کارخانه به بیرون از شهر صورت گرفت.

,

وی با بیان اینکه کارخانه روغن نباتی ناز آخرین بازمانده کارخانه های درون شهری اصفهان بود، تاکید کرد: این کارخانه در زمینی به وسعت 60 هزار متر مربع، بیش از 55 سال سابقه حضور در این منطقه را دارد، وجود 60 هزار مترمربع زمین در شهر و انتفاعی که از کارخانه نصیب برخی افراد می شد جا به جایی آن را دشواری کرده بود، به همین واسطه مساعدت هایی در استانداری انجام و قطعه زمینی در محدوده شهرستان میمه به صاحبان این کارخانه داده شد و روند انتقال کارخانه به این شهرستان آغاز شد.

,

کاهش بار ترافیکی خیابان امام خمینی با احداث خیابان کمکی

, کاهش بار ترافیکی خیابان امام خمینی با احداث خیابان کمکی,

مدیر منطقه 11 شهرداری اصفهان گفت: قسمتی از زمین این کارخانه برای احداث خیابان هایی مانند خیابان کمکی امام خمینی و 45 متری پرتمان که می تواند بار ترافیکی شهر را کاهش دهد، آزادسازی می شود.

,

اشرفی بیان داشت: طرح تملک اراضی ظهرآبادی پشت کارخانه روغن نباتی در دستور کار امسال است، در این طرح خیابان پرتمان و پارک ظهرآبادی با مساحت 40 هزار متر قرار می گیرد، در صورت همکاری مردم و مالکین برای تسریع در انتقال سندها می توانیم پارک آب و آتش با یک طراحی خاص را نیز در این منطقه به زودی احداث کنیم.

,

وی با بیان اینکه برای آزادسازی این کارخانه پولی به صاحبان آن داده نمی شود، افزود: در قراداد با صاحبان کارخانه اعطای 60 هزار متر امتیاز تجاری ذکر شده که یکی از مزایای آن این است که هم باعث اشتغالزایی شده و هم باعث احساس تعلق شهروندان به منطقه می شود.

,

بمبی که شهروندان را تهدید می کرد

, بمبی که شهروندان را تهدید می کرد,

مدیر منطقه 11 شهرداری اصفهان یکی از دغدغه های مردم رهنان را خروج شهرک مبل از منطقه ذکر کرد و افزود: طی صحبتی که با مالکان کارخانه انجام گرفت قرار شد دو طبقه از مجموعه بزرگ تجاری که جایگزین کارخانه روغن نباتی می شود را به مبلمان و این صنعت اختصاص دهند.

,

وی با بیان اینکه توافق باید دوسویه و بُرد – بُرد باشد، گفت: در دوره های گذشته نگاه شهرداری به موضوع انتقال کارخانه روغن نباتی یکسویه بوده و صحبتی از دادن امتیاز تجاری نمی شده به همین دلیل توافقی صورت نمی گرفته است، اما با توافق انجام شده زمانی که مجموعه تجاری در این مکان احداث شود می تواند به یک محرک توسعه تبدیل شده، برای منطقه ارزش آفرین شود و به مردم منطقه احساس تعلق و هویت بدهد.

,

اشرفی وجود مخزن هیدروژنی درون کارخانه را یکی از خطرات موجود برای مردم منطقه ذکر کرد و افزود: این مخزن می توانست مانند یک بمب عمل کرده و باعث تخریب های وسیع شود. همه این دلایل عاملی برای انتقال این کارخانه به بیرون از شهر بود.

,

وی با اشاره به پروژه های محرک توسعه منطقه 11، اظهار داشت: محور گردشگری رهنان به عنوان پروژه محرک توسعه منطقه معرفی شده، این محور شامل مسجد، حمام تاریخی، باغ بستنی، باغ سلامت، قریب خانه، طبیب خانه و … است که در آستانه احداث است. طرح این محور به معاونت شهرسازی ارسال شده و مورد تایید قرار گرفته و محور گردشگری منطقه را احیا می کند.

,

مدیر منطقه 11 شهرداری اصفهان با بیان اینکه پروژه های محرک توسعه در منطقه به خوبی تعریف شده است، گفت: همچنین پروژه مسکونی تجاری شهاب در منطقه در نزدیکی خیابان امام خمینی در دستور کار قرار گرفته تا مشکل بافت فرسوده و ریزدانه های موجود در آن که باعث مشکلات متعددی شده است، برطرف شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه