اخبار داغ

در جلسه تنظیم بازار سیستان و بلوچستان اعلام شد

نیاز مصرفی استان در عید قربان بیش از 250 هزار راس دام است

نیاز مصرفی استان در عید قربان بیش از 250 هزار راس دام است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان نیاز مصرفی استان در عید قربان را بیش از 250 هزار راس اعلام کرد و گفت: دام های سبک در زمان عید با اطلاع رسانی به مردم و با نظارت دستگاه های ذیربط در میادین فروش دام عرضه خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، جلسه تنظیم بازار سیستان و بلوچستان ظهر امروز به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، دبیری سازمان صنعت، معدن و تجارت و با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط و بخش خصوصی در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,


در این جلسه، علیرضا نورا معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به برنامه ریزی و تلاش های صورت گرفته برای کاهش قیمت گوشت قرمز در سطح استان گفت: در ابتدای کار، مجموعه دست اندرکار به 15 قصابی منتخب گوشت قرمز می دهد و بر اساس قیمت گذاری اتحادیه و دستگاه های ذیربط، گوشت با قیمت کمتر از شرایط فعلی به زودی در استان عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد : انجمن واردکنندگان دام استان فعالیت خود را جهت واردات دام شروع و دستگاه های اجرایی مرتبط نیز می بایست شرایط واردات دام را فراهم کنند تا عرضه گوشت با کاهش قیمت روبرو شود.

وی در خصوص نحوه توزیع دام سبک عید سعید قربان اظهار کرد: دام های سبک جهت رفاه حال مردم استان در زمان عید سعید قربان با اطلاع رسانی و با نظارت دستگاه های ذیربط در میادین فروش دام عرضه خواهد شد.

نورا میزان نیاز مصرفی استان در عید قربان را بیش از 250 هزار راس دام اعلام و خاطرنشان کرد : دام های وارداتی به دلیل شرایط بهداشتی باید مدت زمان  قرنطینه را طی و الزاما در کشتارگاه ها، کشتار شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همچنین در خصوص نگهداری کالاهای اساسی استان، تصریح کرد: شرکت پشتیبانی امور دام استان که وظیفه تامین و نگهداری اقلام مورد نیاز مردم را به عهده دارد می بایست از ظرفیت سردخانه های بخش خصوصی در خود استان استفاده کند.

نادر میرشکار رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان نیز در این جلسه اظهار کرد: التهابات ایجاد شده در نرخ ارز طی سال 97 باعث شده بود تا در بحث قیمت کالاها و تنظیم بازار با مشکل روبرو شویم، اما به لطف سیاست های اتخاذ شده، تدابیر و پیش بینی ها برای تامین ارز و کالاهای اساسی اولویت دار، رفته رفته به شرایط ثبات در سطوح تأمین و عرضه کالاها در سال جاری رسیدیم.

وی افزود: با توجه به رصد و پایشی که از تامین و عرضه کالاهای اساسی و قیمت ها اقلام به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه انجام می شود و با سطح کشور در حال سنجش است، می توان گفت هیچ نگرانی برای تامین و عرضه کالاهای اساسی در سطح استان نداریم.

شایان دکر است در این جلسه موضوعاتی از جمله  میزان ذخیره سازی و توزیع کالاهای اساسی،  آخرین وضعیت تغییرات قیمت کالاهای اساسی، درخواست شرکت پشتیبانی امور دام استان جهت ذخیره سازی مواد پروتئینی در استان با عقد قرارداد با سردخانه ها، توزیع مرغ کشتار روز ناشی از تعهدات نهاده تحویلی به تولیدکنندگان، فعالیت کشتارگاه طیور مرکز استان، تنظیم بازار دام زنده و گوشت قرمز در آستانه فرارسیدن عید قربان مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه