اخبار داغ

رئیس اداره تامین اجتماعی رامسر:

40 هزار رامسری بیمه‌ تامین اجتماعی هستند/ لزوم توجه ویژه کارفرمایان نسبت به بیمه کارگران

40 هزار رامسری بیمه‌ تامین اجتماعی هستند/ لزوم توجه ویژه کارفرمایان نسبت به بیمه کارگران
رئیس اداره تامین اجتماعی رامسر گفت: 17 هزار نفر بیمه شده اصلی در رامسر داریم که به همراه خانواده هایشان حدود 40 هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینعلی نیکان در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: در کشور بیش از ۱۴ میلیون نفر بیمه شده اصلی تامین اجتماعی و ۳ میلیون نفر مستمری بگیر این سازمان وجود دارد که با آمار خانواده ها آماری حدود ۴۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی از لحاظ گردش مالی، درآمدها و هزینه ها ۲۵ درصد گردش مالی کشور را از آن خود کرده است.

رئیس اداره تامین اجتماعی رامسر بیان کرد: ماموریت اصلی این سازمان که یک نهاد عمومی غیر دولتی با اولویت اجتماعی و اقتصادی است در گستره عمومی ارائه دهنده حمایت های قانونی تامین اجتماعی مبنی بر اصول بیمه های اجتماعی است.

وی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی سازمانی است که با حق الناس مردم طرف است و همانند سازمان های همچون بهزیستی و یا کمیته امداد که بودجه آنان از بیت المال و اعتبارات ملی و استانی استفاده می کنند تامین اجتماعی به نسبت حق بیمه دریافت شده از سوی کارفرمایان و اشخاص خدمات ارائه می دهد.

وی با اشاره به 3 موضوع مهم در تامین اجتماعی یادآور شد: 3 موضوع در سازمان تامین اجتماعی مهم است که بازنشستگی و از کار افتادگی و فوتی است که بیمه تامین اجتماعی با این اتفاقات خدمات خود را ارائه می دهد.

نیکان در ادامه تاکید کرد: کارفرمایان باید متعهد باشند تا کارگران زحمتکش کار مورد نظرشان را بیمه کنند زیرا به طور طبیعی کارگران پس از سال ها از کار کردن کنار گذاشته می شوند و باید از خدمات تامین اجتماعی و حقوق های بازنشستگی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در سازمان موضوع درمان تامین اجتماعی هم دنبال می شود اظهار کرد: اماکنی همانند درمانگاه ها و بیمارستان ها نیز در اختیار سازمان تامین اجتماعی است و بیمه شدگان می توانند با در اختیار داشتن دفترچه به طور رایگان خدمات درمانی را دریافت کنند.

وی افزود: در همین رابطه موضوع قرارداد با برخی پزشکان برای ارائه خدمات نیز در دستور کار سازمان تامین اجتماعی است.

رئیس اداره تامین اجتماعی رامسر خاطر نشان کرد: 10 واحد خدمات اداری در اداره تامین اجتماعی هستند که در شهرستان رامسر مشغول به فعالیت و خدمات رسانی به مردم هستند.

وی در پایان با بیان اینکه در رامسر 17 هزار نفر بیمه شده اصلی داریم گفت: در تلاش هستیم تا پرونده این بیمه شدگان را به صورت الکترونیکی ثبت کنیم و همچنین خدمات الکترونیکی هم در دستور کار است که شهروندان بتوانند به صورت اینترنتی کارهای خود را انجام دهند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه