اخبار داغ

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

1447 کارورز به بنگاه‌های اقتصادی لرستان معرفی شد

1447 کارورز به بنگاه‌های اقتصادی لرستان معرفی شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: 1447 نفر در قالب طرح کارورزی به بنگاه‌های اقتصادی استان لرستان معرفی‌شده است که بسیاری از آن‌ها جذب بازار کارشده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سفیر افلاک، علی آشتاب ظهر امروز در جلسه شورای اشتغال که در فرمانداری بروجرد برگزار شد با اشاره به طرح کارورزی اظهار داشت: جمعیت فارغ‌التحصیلان بیکار در استان، گویای فقدان مهارت فارغ‌التحصیلان است؛ در هر آگهی سابقه کار مطرح است و برای پر کردن این خلأ تلاش شده تا فارغ‌التحصیلان بعد از دانشگاه در یک‌رشته مهارت لازم را کسب کنند و ارتباط بین نیروهای کار، دانشگاه و صنعت برقرار شود و با این اقدام نیروها زودتر جذب بازار کار می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک،,

 

,

وی افزود: در طرح‌های اجرایی برای اشتغال در کشور، نیروها با قوانین کار، محیط کار، مهارت‌های موردنیاز آشنا می‌شوند و با داشتن این مهارت‌ها سریع‌تر از بیکاری رها پیداکرده و مشغول به کار می‌شوند.

,

 

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: در طرح‌های ارائه‌شده از سوی دولت و ایجاد اشتغال، مشوق‌هایی برای کارفرمایان در نظر گرفته‌شده و برای دوره‌های آموزشی هزینه‌هایی از سوی دولت پرداخت می‌شود و علاوه بر این پرداخت بیمه نیروی کار از سوی دولت به مدت مشخص‌شده نیز پرداخت می‌شود.

,

 

,

وی سن افراد کارورز را بین ۲۰ تا ۳۵ سال برشمرد و گفت: در کارورزی سال گذشته استان لرستان جزء استان‌های موفق بوده و هزار و ۴۴۷ نفر به بنگاه‌های اقتصادی معرفی‌شده است که بسیاری از آن‌ها جذب بازار کارشده‌اند.

,

 

,

آشتاب بیان کرد:  طرح‌های ارائه‌شده برای اشتغال نیروهای بیکار، فرصتی است که فعالان بخش‌های اقتصادی، کشاورزی و خدماتی از این فرصت استفاده کنند و ضعف مهارتی را پوشش دهند و علاوه بر این ارتباط بین صنعت و دانشگاه ایجاد می‌شود.

,

 

,

وی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان بروجرد خاطرنشان کرد: بروجرد در بخش کشاورزی، صنعت و خدمات ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد و با توجه به اینکه اشتغال به مهم‌ترین دغدغه تبدیل‌شده است و با این طرح‌ها آمار اشتغال بالا و از بیکاری کاسته می‌شود.

,

 

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به طرح یارانه دستمزد اظهار داشت: طرح دوم یارانه دستمزد است که موضوع مشوق برای کارفرمایان بوده و با این طرح، فضای کسب‌وکار بهبود خواهد یافت ولی این کار نیازمند اطلاع‌رسانی لازم است؛ بروجرد ظرفیت جذب 50 درصد طرح‌های ارائه‌شده برای اشتغال در استان را دارد و باید تلاش کرد تا این طرح‌ها باهدف مشخص اجرایی شده و جوانان جذب بازار کار شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه