اخبار داغ

ائمه جمعه کرمانشاه در خطبه‎های نماز جمعه مطرح کردند؛

تمام مسئولان باید جهت‌گیری انقلابی داشته باشند/ ناامیدکردن مردم از آینده انقلاب اسلامی همسو شدن با دشمنان انقلاب است

تمام مسئولان باید جهت‌گیری انقلابی داشته باشند/ ناامیدکردن مردم از آینده انقلاب اسلامی همسو شدن با دشمنان انقلاب است
آیین عبادی _ سیاسی نماز جمعه ظهر امروز با حضور پرشور اقشار مختلف جامعه در شهر کرمانشاه و شهرستان‌های استان کرمانشاه برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های امروز نیز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به موضوعاتی همچون اشاره کردند که در ادامه مشروح خطبه‌ها را با هم می‌خوانیم:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

تمام مسئولان باید جهت‌گیری انقلابی داشته باشند

, تمام مسئولان باید جهت‌گیری انقلابی داشته باشند,

آیت‌الله علما در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه تقوا را سرمایه آخرت برای انسان دانست و اظهار داشت: امیرالمؤمنین علی (ع) همه مارفرموده‌اند که هر کسی که فوز و رستگاری آخرت را می‌خواهد باید سرمایه تقوا را از این دنیا توشه بردارد.

,

وی افزود: هرگونه در دنیا عمل و رفتار کنیم در آخرت نتیجه اشرا می‌بینیم، اگر در دنیا تقوا نداشته باشیم در آخرت هم در خسران خواهیم بود.

,

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به مناسبت سوم مردادماه گفت: این روز سالروز حمله منافقین به کرندغرب، سرپل‌ذهاب و اسلام‌آباد غرب است که بعد از قطعنامه آتش‌بس بین ایران و عراق رخ داد و از افتخارات مردم این استان همین است که نگذاشتند دشمن پیش‌روی کند و آنها را سرکوب کردند.

,

آیت‌الله علما همچنین به سالروز تصویب قانون کاپیتولاسیون هم اشاره‌ای داشت و یادآور شد: بر اساس این قانون قرار بود آمریکایی‌ها در کشور همه‌کاره باشند و درگیری‌ها و صحبت‌های امام راحل در مورد این موضوع باعث تبعیدشان به ترکیه شد.

,

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با ائمه جمعه سراسر کشور بیان داشت: ایشان نماز جمعه را امری بسیار مهم و تأمین‌کننده نیاز جامعه دانستند.

,

امام جمعه کرمانشاه افزود: همانطور که امانت، درستی و راستی نیاز بشری است، نماز جمعه هم از جمله نیازهای جامعه محسوب می‌شود و اینکه معظم له فرمودند که نماز جمعه تأمین کننده نیازانسانهاست یعنی ما محتاج نماز جمعه هستیم، هم خطیب و هم افرادی که پای خطبه می‌نشینند و تذکر می‌گیرند.

,

آیت‌الله علما خاطرنشان کرد: اینکه می‌گویند بشتابید به سوی ذکر خدا برای این است که اگر انسان ذاکر و متذکر باشد مراقب خودش است و تمام گرفتاری‌های جامعه که در اثر نبود ذکر و تقواست از بین می‌رود.

,

وی با بیان اینکه نماز جمعه امر به بصیرت می‌کند، ادامه داد: نماز جمعه همدلی و امید را در دل مردم زنده می‌کند و البته یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری نیز همین امید دادن به جامعه به ویژه نسل جوان است.

,

خطیب جمعه کرمانشاه در ادامه به تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب بر جهت‌گیری انقلابی مسئولان اشاره داشت و یادآور شد: ایشان فرمودند که باید جهت‌گیری انقلابی داشته باشیم تمام مسئولین و دستگاه‌ها هم باید از این نوع جهت‌گیری ها حمایت کنند.

,

آیت‌الله علما گفت: اگر کوتاه بیاییم انقلاب ضرر می‌کند و ما هم متضرر می‌شویم، لذا جهت‌گیری ما باید زنده باشد و دشمن بترسد از این موضع انقلابی و همین موضع‌گیری انقلاب را شکست ناپذیر می‌کند.

,

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری انتقاد شدیدی هم از رفتار طلبکارانه اروپایی‌ها داشتند و گفتند که اینها به تعهدات خودشان عمل نکردند ۱۱ مورد تعهد در برجام دادند که به هیچ‌یک عمل نکردند، ما به پیشرفت‌های خودمان ادامه می‌دهیم می‌خواهند عمل کنند یا نه ما متوقف نمی‌شویم و این روحیه انقلابی است.

,

امام جمعه کرمانشاه گفت: کشور با اقتدار تمام در حال پیشرفت است البته مسائل جزئی هم داریم که قابل رفع است.

,

 

,

نگاه امام جمعه یک نگاه پدرانه است

, نگاه امام جمعه یک نگاه پدرانه است,

حجت الاسلام و المسلمین جواد الیاسی در خطبه های نماز جمعه شهرستان صحنه اظهار داشت: ۲۶ تیر ماه سالروز قطع نامه ۵۶۷ در جنگ تحمیلی است که امام خمینی ره پذیرش آن را جام زهر دانستند.‌ا کنون با گذشت ۳۰ سال از جنگ تحمیلی کشور ما دستاوردهای بسیاری را در حوزه نظامی بدست آورد.

,

وی ادامه داد: ما در زمان دوران دفاع مقدس تنها با صدام در حال جنگ نبودیم بلکه با تمام  تمام دولت های استکبار در حال نبرد بودیم به طوری اسرایی که توسط رزمندگان ما اسیر شدند از ۱۶ کشور مختلف دنیا بود.

,

امام جمعه صحنه خاطر نشان کرد: دشمنان ما از روز تشکیل انقلاب اسلامی ایران تا کنون با ابزار مختلف به دنبال ضربه زدن به کشور ما بودند ولی به لطف الهی دشمنان توانسته اند خدشه ای به نظام وارد کنند.

,

وی اشاره ای به دیدار مقام معظم رهبری با ائمه جمعه داشت و تشریح کرد: رهبری به نیاز تقوا در جامعه و اشاعه آن در خطبه های نماز جمعه تاکید داشتند .

,

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از افراد به دنبال  نا امید کردن جوانان هستند این اقدام آنان نیروی جوان جامعه را با مشکل مواجه ساخته و باعث سردرگمی می شود.

,

خطیب نماز جمعه شهرستان صحنه گفت: نگاه امام جمعه یک نگاه پدرانه است و اگر نقدی صورت میگیرد برای تقویت نظام است

,

 

,

ناامیدکردن مردم از آینده انقلاب اسلامی همسو شدن با دشمنان انقلاب است

, ناامیدکردن مردم از آینده انقلاب اسلامی همسو شدن با دشمنان انقلاب است,

حجت الاسلام عسکری در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان بااشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع ائمه جمعه کشور اظهارداشت: رهبرانقلاب دراین دیدار برنامه زوم سلوک و رفتار مردمی ائمه جمعه تاکید کرد و نماز جمعه را امری بسیار مهم و تامین کننده نیاز جامعه به ذکر و اجتماع و همدلی و زمینه‌ساز استقرار گفتمان های عالی و بصیرت بخش دانستند.

,

امام جمعه موقت سرپل ذهاب بابیان اینکه رهبر انقلاب ائمه جمعه را از ناامید کردن جوانان بر حذر داشتند ادامه داد :برخی در مدارس دانشگاه ها و حتی در محیط های کسب و کار به گونه ای صحبت می کنند که جوان از آینده کشور ناامید می‌شود ناامیدکردن جوان یعنی گرفتن فرصت و قدرت عنصر جوان از کشور و جامعه اسلامی و این خود یک منکر است.

,

وی اذعان داشت: ناامید کردن جوانان از آینده کشور یعنی همسو شدن با دشمنان در ناامید کردن مردم و جوانان از انقلاب اسلامی و رهبری و لذا ما باید مراقب بوده و به نسل جوان آگاهی کامل و قدرت خود نشان دادن را بدهیم و چشم دشمنان داخلی و خارجی را کور کرده و آنها را ناامید کنیم.

,

خطیب موقت جمعه شهرستان تصریح کرد: اگر ائمه جمعه وظیفه خود را به درستی انجام داده و امید آفرینی در جامعه را افزایش دادند باعث می شود که افراد تملق خاطر بالایی به نظام خود پیدا کنند و زمانی که افراد جامعه امیدوار باشند همه ظرفیت های فردی و اجتماعی جامع رشد می کند.

,

عسکری اذعان داشت: افزایش امید در جامعه دشمنان را در جنگ نرم ناکام گذاشته و باعث رشد و افزایش خلاقیت و نوآوری می شود.

,

وی در ادامه وی با بیان اینکه تاکید دیگر رهبر انقلاب در تقویت نگاه و روحیه انقلابی و عمل جهادی بود اذعان داشت: روحیه انقلابی و عمل جهادی باید سرلوحه کارهای نیروهای انقلاب و نظام و دلسوزان انقلاب باشد زیر باعث پیشرفت و تکامل کشور می شود و هر گونه کوتاه آمدن از این مواضع نه فقط به ضرر انقلاب بلکه به ضرر ملت کشور و آینده ایران اسلامی خواهد بود.

,

وی ادامه داد: حمایت از جریان انقلابی باعث ماندگاری انقلاب اسلامی، افزایش کارآمدی نظام اسلامی ،جلوگیری از مخاطرات ناشی از کاهش روحیه انقلابی ، شتاب در روند پیشرفت کشور ، فاصله گرفتن از سستی و بی عملی و رشد فرهنگ خدمت بدون منت خواهد شد.

,

امام جمعه موقت شهرستان در ادامه تصریح کرد دشمن بداند که امنیت کشور خط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران است و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درپی برخی تحرکات ضد امنیتی گروهک‌های تروریستی ضد انقلاب نشان داد که امنیت برای حافظان امنیت ایران خط قرمز بوده و اجازه هیچ گونه تعرضی را به هیچکس نخواهند داد.

,

عسکری با اشاره به سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان به دستور حضرت امام اظهار داشت شورای نگهبان یک مرکز اساسی و حیاتی برای اداره کشور و جهت گیری صحیح است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه