اخبار داغ

موج افزایش سکونت گاه های غیررسمی در سیستان و بلوچستان

موج افزایش سکونت گاه های غیررسمی در سیستان و بلوچستان
معاون رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به رشد سکونت گاه های غیررسمی در سیستان و بلوچستان و مرکز استان، باید همه دستگاه های مسئول پای کار آمده و برای حل این مشکل اقدام کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی حمیدیان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، با ابراز نگرانی از وضعیت روبه تزاید عرصه های ناکارآمد شهری و سکونت گاه های غیررسمی، بیان کرد: افزایش تورم و کمبود فرصت های اشتغال بسیاری از ساکنان هسته مرکزی شهرها را به مناطق پیرامونی سوق داده و این امر در حالی رخ می دهد که بواسطه عدم تحقق مطلوب و موثر عدالت توزیعی، نوعی تمایزات زیرساخت های رفاهی و اشتغال در مناطق روستایی و شهری شکل گرفته که این امر خود از دلایل اصلی تسریع مهاجرت های انبوه و بی رویه و توسعه نامتوازن مناطق شهری در سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: کارگروه پیش بینی و پیشگیری از گسترش بافت های ناکارآمد شهری در سال گذشته دستاوردهای بزرگی را به دست آورده به گونه ای که در این مدت در رفع تصرفات اراضی حاکمیتی، عرصه های وسیعی به حوزه بیت المال بازگشته است.
 
معاون رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم گفت: در این مدت بیش از  2هزار و 650 هکتار از اراضی منابع طبیعی، 48 هکتار از اراضی راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان و 15هکتار از اراضی راه و شهرسازی شمال استان، تنها در سال گذشته رفع تصرف شده  است.

وی با تأکید بر لزوم اجرایی شدن و تدوین طرح های مبتنی بر پیشگیری از مهاجرت در استان، گفت: مدیریت منابع آب و خاک یک ضرورت و الزام اجتناب ناپذیر اقلیم سیستان و بلوچستان محسوب می شود و ضرورت دارد تا با تغییر الگوهای کشت، استفاده از شیوه های نوین آبیاری و کشت محصولات کشاورزی اقتصادی تا حدی روند مهاجرت از روستاهای استان را مدیریت کنیم، همچنین با اتخاذ سیاست های مبتنی بر اشتغال پایدار در مناطق کم برخوردار استان می توان گرایش به ماندگاری در شهرهای کوچک و روستاها را افزایش داد.

حمیدیان با تقدیر از اقدامات مبتنی بر بازآفرینی شهری در پنج شهرستان استان خاطر نشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی کاملا مردم محور می باشد به گونه ای که هدف اصلی آن کاهش شکاف طبقاتی و افزایش رفاه اجتماعی محرومین جامعه است و هر عملکرد و برنامه ای که  این اهداف را پیگیری و محقق نماید بدون شک در مسیر نظام و انقلاب بروز یافته است.

رئیس کارگروه پیش بینی و پیشگیری از گسترش بافت های ناکارآمد شهری سیستان و بلوچستان اذعان کرد: یکی از معضلات مهم بازآفرینی شهری خصوصاً در پهنه شمالی شهر زاهدان معضل اسناد مالکیت ساکنان می باشد که لازم است تا در کمیته ای فرعی پیشنهادات کاربردی در این راستا جمع آوری شده و به منظور برون رفت از معضل موجود، تدابیر عاجل اتخاذ شود.
 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه