اخبار داغ

26 سال بلاتکلیفی زمین‌های واگذاری به ایثارگران و آزادگان میبد

26 سال بلاتکلیفی زمین‌های واگذاری به ایثارگران و آزادگان میبد
مدیرعامل ایثار کاران یزد اظهار داشت: علی‌رغم طی همه مراحل قانونی و اخذ همه مجوزهای لازم دستور به قلع‌وقمع زمین‌های ایثارگران میبد داده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی‌محمد رجبی در گفتگو با خبرنگار یزد رسا در خصوص مشکلات به وجود آمده در خصوص زمین‌های فروخته‌شده به ایثارگران در شهرستان میبد گفت: شرکت ایثار کاران در سال 1372 با طی همه مراحل قانونی و اخذ همه مجوزهای لازم و استعلامات موردنیاز قطعه زمین بزرگی را از یک فرد حقیقی خریداری و پس از قطعه‌بندی، آن را به آزادگان و ایثارگران فروخته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزد رسا,

وی افزود: حدود 150 مجوز ساخت‌وساز نیز برای این زمین‌ها گرفته‌شده  است و حتی عده‌ای هم سند رسمی برای زمین‌های خود گرفته‌اند اما بعد از گذشت بیش از بیست سال می‌گویند این زمین‌ها وارد محدوده شهری شده و فاقد کاربری مسکونی است.

,

رجبی عنوان کرد: برای حل مشکل این زمین‌ها درخواست شورای تأمین شهرستان میبد را دادیم که به نتیجه نرسید و این موضوع را به شورای تأمین استان ارجاع دادند که متأسفانه از زمان استانداری میرمحمدی تاکنون جلسه شورای تأمین استان برای حل این موضوع تشکیل نشده است.

,

وی بابیان این‌که پیگیری‌ها در خصوص رفع مشکل این زمین‌ها به نتیجه نرسیده است اظهار داشت: در زمانی که مسکن و شهرسازی استان با سرپرست اداره می‌شد سرپرست این اداره به 127 دستگاه، ارگان و اداره نامه ارسال شد که هیچ اقدامی برای این زمین‌ها انجام نشود و حتی قلع‌وقمع شود. مگر این افراد زمین‌خوار هستند که دستور قلع‌وقمع داده‌اند؟

,

رجبی بابیان این‌که شرکت ایثار کاران یزد نزدیک به هزار و 400 سهامدار دارد اظهار داشت: به دلیل مشکلات و سنگ‌اندازی‌های زیادی که در این مدت وجود داشته و بازی با آبروی ایثارگران و آزادگان بارها اعلام کرده‌ایم که حاضر هستیم این پلاک زمین را پس بگیرند و پول و هزینه‌ای که این ایثارگران و آزادگان انجام داده‌اند را پرداخت کنند.

,

گفتنی است چند روز پیش و همزمان با سالروز ورود اسرای ایرانی در بند رژیم بعث به کشور، جمعی از آزادگان سرافراز یزدی طی یک همایش اعتراضی در محل شهرک آیت‌الله حایری شهرستان میبد گرد هم آمدند.

,

آزادگان حاضر در این مراسم نسبت به برخورد برخی مسئولان پیرامون اراضی خریداری شده شهرک آیت‌الله حایری شهرستان میبد گلایه داشتند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه