اخبار داغ

تحصیل همراه با دلهره در تنها مدرسه پشته علی آباد میناب/ وعده های نافرجام مسئولان، سهم 300 دانش آموز مدرسه شهید کلاه دوز

تحصیل همراه با دلهره در تنها مدرسه پشته علی آباد میناب/ وعده های نافرجام مسئولان، سهم 300 دانش آموز مدرسه شهید کلاه دوز
با وجود وعده های فراوان مسئولان برای بازسازی مدرسه شهید کلاه دوز میناب، در حالی که به سال تحصیلی جدید نزدیک می شویم اما همچنان این مدرسه برای 300 دانش آموز این منطقه نا امن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ روستای پشته علی آباد با جمعیتی بالغ بر چهار هزار نفر در چهار کلیومتری شهر میناب قرار دارد، این روستا با دارا بودن آب و هوای گرم و خشک دارای یک فصل طولانی گرما و یک دوره کوتاه بهاری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

با توجه به رونق کشاورزی در روستای پشته علی آباد شغل اکثر اهالی آن کشاورزی بوده و یا به صورت کارگران فصلی به روستاهای اطراف عزیمت می کنند و به کارگری می پردازند.

,

, ,

تحصیل همراه با دلهره در تنها مدرسه پشته علی آباد میناب

, تحصیل همراه با دلهره در تنها مدرسه پشته علی آباد میناب,

اهالی این روستا که از اصالت بالایی برخوردار هستند اکثریت مردم آن از قشر ضعیف جامعه به شمار می روند و با پول کارگری و کشاورزی امرارمعاش می کنند و ازیک طرف فقر مالی و از طرف دیگر بی مهری و بدعهدی مسئولان قلبشان را رنجور ساخته است.

,

مدرسه شهید کلاه دوز تنها مدرسه در این منطقه است که در سال 1356 تاسیس شده و با وجود گذشت چهار دهه از ساخت این مدرسه اکنون تخریبی و غیر قابل استفاده می باشد.
سالانه قریب به 300 نفر دانش آموزش دراین مدرسه در حال تحصیل هستند که هر لحظه امکان آوار شدن سقف بر سر دانش آموزان وجود دارد.
با وجود کمبودهای بی شمار در روستا و نبود امکانات مناسب برای مردم منطقه یکی از خواسته آنها ساخت و بازسازی مدرسه جهت ایجاد امنیت برای فرزندانشان در محل تحصیل است.

,
,
,

, ,

وعده های نافرجام مسئولان، سهم 300 دانش آموز روستا پشته علی آباد
حبیب رحیمی پور، شورا یار پشته علی آباد در گفتگو با خبرنگار هرمز بیان کرد: در طی چند سال اخیر چندین بار از سمت مدیران استانی و شهرستانی آموزش و پرورش و همچنین نماینده شرق استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی از این مدرسه بازدید شد و جز وعده های نافرجام به مردم روستا در جهت بازسازی و یا ساخت مدرسه، هیچ کار دیگری از سوی مسئولان صورت نگرفته و هیچ کدام به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند.
رحیمی پور با اشاره به اینکه بازرسان اداره آموزش و پرورش شهرستان میناب در بازدیدهای مکرر خود از تنها مدرسه روستای پشته علی آباد آن‌را تخریبی اعلام کرده‌اند، گفت: این مسئولان به اهالی روستا اعلام کرده اند جهت برقراری امنیت فرزندانشان مکانی را جهت تحصیل دانش آموزان اجاره کنند تا این مدرسه را جهت بازسازی مجدد تخریب کنند.

, وعده های نافرجام مسئولان، سهم 300 دانش آموز, روستا پشته علی آباد,
, هرمز,
,

, ,

 مدرسه شهید کلاه دوز همچنان ناامن برای دانش آموزان
شورا یار روستا پشته علی آباد افزود: پس از اعلام مسئولان آموزش و پرورش مردم روستا، گفته آنها را قبول کردند و برای اجاره مکانی جهت تحصیل موقت دانش آموزان روستا دست به کار شدند اما خانه یا مکان مناسبی در روستا جهت حضور و تحصیل 300 نفر دانش آموز در این روستا وجود ندارد، و با توجه به اعلام این موضوع به مسئولان آموزش و پرورش شهرستان میناب اما تاکنون هیچ کاری در جهت رفع این مشکل صورت نگرفته است.
وی خاطر نشان کرد: مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در بازدید از این مدرسه به مردم روستا قول مساعدت و همکاری جهت نوسازی و تجهیز مدرسه را داده اند اما با نزدیک شدن به شروع سال تحصیلی جدید و در حالی که تنها یک ماه تا بازگشایی مدارس باقی مانده است، اما هنوز هیچ یک از مسئولین به وعده های خود عمل نکرده و به مشکلات این مدرسه رسیدگی نکرده اند.

,  مدرسه شهید کلاه دوز همچنان ناامن برای دانش آموزان,
,
,

علی ای حال که داشتن مکانی مناسب یرای تحصیل حق مسلم هریک از دانش آموزان به شمار می رود انتظار می رود که مسئولان استان توجه ویژه ای به مدارس تخریبی شرق هرمزگان به خصوص روستای پشته علی آباد داشته باشند تا دانش آموزان این خطه با آرامش خیال، نه ترس از ریختن آوار بر روی سرشان به تحصیل بپردازند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه