اخبار داغ

احداث پارک ترافیک جدید در مناطق مختلف شهر شیراز

احداث پارک ترافیک جدید در مناطق مختلف شهر شیراز
مسئول آموزش و ترویج فرهنگ ترافیک حمل‌ونقل شهرداری شیراز از احداث دو پارک ترافیک ایرانی و مروارید در سطح شهر خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امین عباسی مسئول آموزش و ترویج فرهنگ ترافیک حمل‌ونقل شهرداری شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار شیرازه، با اشاره به اینکه در معاونت حمل‌ونقل اعتقاد داریم که باید همانند بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته دنیا برای اینکه در یک الی 2 دهه آینده رانندگانی داشته باشیم که خوب رانندگی بکنند یا اینکه ناوگان حمل‌ونقل عمومی را به‌عنوان یک وسیله و مد جابه‌جایی استفاده کنند باید بر روی کودکان و نونهالان فعلی که راننده‌های آینده کشور هستند کارکرد و آموزش داد، اظهار داشت: در همین راستا در سطح شهر دو پارک ترافیک را احداث کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
وی با اشاره به احداث پارک ایرانی و مروارید، افزود: به‌طور جد پیگیر هستیم که تعداد پارک‌های ترافیک در پنج سال آینده را به 11 پارک افزایش دهیم بدین‌صورت که در هر منطقه یک پارک ترافیکی داشته باشیم.
,
 
,
مسئول آموزش و ترویج فرهنگ ترافیک حمل‌ونقل شهرداری شیراز برگزاری کلاس در پارک‌های ترافیک را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: برگزاری این کلاس‌ها به‌صورت درسی نبوده بلکه به‌صورت کارگاهی است به این معنا که کودکان، نونهالان و نوجوانان در این پارک‌ها به انجام بازی‌های کودکانه و تفریح ضمن حفظ شادابی، نشاط و شور زیر نظر مربیان آموزش می‌بینند.
,
 
,
عباسی در ادامه عنوان کرد: کودکان و نوجوانان در پارک‌های ترافیک همچنین علائم و تابلوهای ترافیکی را در قالب تن‌پوش‌ها و بعضاً به‌صورت عملی و رانندگی با خودروهای کم‌سرعت برقی در محوطه پارک ترافیکی یاد می‌گیرند.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: ازخودگذشتگی در رانندگی، ایستادن در پشت خط عابر پیاده، تعیین مسیر در قبل از رسیدن به تقاطع، نحوه عبور از پل عابر پیاده ازجمله بخشی از آموزش‌هایی است که کودکان و نوجوانان در پارک‌های ترافیکی یاد می‌گیرند.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه