اخبار داغ

دبیر هماهنگی کمیسیون بانک‌های خراسان شمالی:

3 هزار پرونده در نوبت دریافت وام ازدواج هستند/ ایحاد بیش از 7 هزار شغل با تسهیلات اشتغال پایدار

3 هزار پرونده در نوبت دریافت وام ازدواج هستند/ ایحاد بیش از 7 هزار شغل با تسهیلات اشتغال پایدار
دبیر هماهنگی کمیسیون بانک های خراسان شمالی گفت: سه هزار پرونده در نوبت دریافت وام ازدواج هستند که این صف طولانی به علت معرفی ضامن معتبر به بانک ها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، علی اصغر هدایتی، دبیر هماهنگی کمیسیون بانک های خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کمیسیون هماهنگی بانک های دولتی خراسان شمالی متشکل از 13 بانک دولتی و خصولتی هستند که منابع این بانک ها تا پایان مرداد ماه امسال به 61 هزار و 66 میلیارد ریال رسید که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته 9.34 درصد رشد داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,
با این وجود، وی در ادامه اعلام کرد: نسبت مصارف به منابع این 13 بانک طی پنج ماهه نخست امسال به 116 درصد رسیده که این وضعیت قدرت تسهیلات دهی این  بانک ها را بسیار سخت کرده است.
,
 
,
وی به بانک های خصوصی نیز اشاره کرد و گفت: تا پایان تیر ماه امسال منابع این بانک ها به 31 هزار میلیارد ریال رسید و در مقابل، مصارف آنها 10 هزار و 500 میلیارد ریال بود.
,
 
,
هدایتی گفت: در حال حاضر نسبت مصارف به منابع بانک های خصوصی استان 33 درصد بوده است.
,
 
,
وی در ادامه با اشاره به اقدام بانک های خصوصی استان به جذب سپرده های مردم از طریق اعمال نرخ سود بالای 20 درصد به صورت روزشمار به آنان اظهار کرد: در مقابل بانک های دولتی موظف هستند که طبق مصوبات شورای پول و اعتبار در زمینه رعایت نرخ سپرده 10 و 15 درصد عمل کنند و این تفاوت عملکرد موجب شده است تا سپرده گذاران بیشتر به سوی بانک ها خصوصی جذب شوند.
,
 
,
دبیر هماهنگی کمیسیون بانک های خراسان شمالی درباره پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان خراسان شمالی نیز اعلام کرد: 13 بانک دولتی از ابتدای امسال تا به کنون پنج هزار و 139 فقره وام ازدواج ( 30 میلیون تومان به هر زوج عادی و 60 میلیون تومان به هر زوج با تاییدیه ایثارگری) را به مبلغ هزار و 644 میلیارد ریال پرداخت کرده اند.
,
 
,
هدایتی گفت: در حال حاضر سه هزار نفر نیز در صف انتظار دریافت این تسهیلات هستند که اغلب آنان در مرحله معرفی ضامن به بانک در نوبت باقیمانده اند.
,
 
,
وی تصریح کرد: طبق بخشنامه برای هر پرونده باید یک ضامن معتبر معرفی و سفته نیز ارائه شوند.
,
 
,
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخن خود درباره اعطای تسیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به متقاضان در استان نیز اعلام کرد: از سال گذشته شش هزار طرح برای دریافت تسهیلات به چهار بانک عامل معرفی شدند که تا کنون به چهار هزار و 800 طرح مطالعه شده سه هزار و 350 میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی اعطا شدند.
,
 
,
وی افزود: از محل اعطای این تسهیلات هفت هزار و 500 فرصت اشتغال در استان ایجاد شده است.
,
 
,
هدایتی همچنین به دور دوم سفر رییس جمهور در 23 تیر ماه امسال به خراسان شمالی نیز اشاره کرد و گفت: بخشی از مصوبات این سفر در زمینه اعطای تسهیلات به انعقاد تفاهم نامه های سرمایه گذاری به مبلغ 10 هزار و 500 میلیارد تومان و 800 میلیون دلار ارزی توسط هفت بانک و صندوق توسعه ملی بوده است.
,
 
,
وی گفت: هفته گذشته پس از مکاتبه استاندار خراسان شمالی به شورای هماهنگی بانک های دولتی در کشور، بنده نیز به بانک های استان اعلام کردم که در زمینه اعطای تسهیلات به مصوبات سرمایه گذاری در این سفر همکاری و به طرح های معرفی شده به بانک ها برای اعطای تسهیلات مشارکت کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه