اخبار داغ

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست بندرانزلی:

۱۰هکتار از نیزارهای تالاب انزلی با آتش افروزی فرصت طلبان خاکستر شد

۱۰هکتار از نیزارهای تالاب انزلی با آتش افروزی فرصت طلبان خاکستر شد
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست بندر انزلی گفت: سودجویی‌های برخی افراد بومی و منفعت طلب موجب شد که دیشب با یک کبریت آتش به جان نیزار‌های تالاب انزلی بیافتد و ساعت‌ها همگان را درگیر مهار آن کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی احسان هادی پور، رئیس اداره حفاظت از محیط زیست بندر انزلی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: متاسفانه سودجویی‌های برخی افراد بومی و منفعت طلب موجب شد که دیشب با یک کبریت آتش به جان نیزار‌های تالاب انزلی بیافتد و ساعت‌ها همگان را درگیر مهار آن کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , 8دی , احسان هادی پور، رئیس اداره حفاظت از محیط زیست بندر انزلی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: متاسفانه سودجویی‌های برخی افراد بومی و منفعت طلب موجب شد که دیشب با یک کبریت آتش به جان نیزار‌های تالاب انزلی بیافتد و ساعت‌ها همگان را درگیر مهار آن کند.,

او، با اشاره به سوختن ۱۰ هکتار از نیزار‌های تالاب انزلی، افزود: افراد سود جو برای تغییر کاربری زمین‌های تالابی اقدام به سوزاندن نیزار‌ها کرده و معمولا در نقاطی این کار را انجام می‌دهند که راه دسترسی و مهار آتش برای نیرو‌های خدمات رسان سخت و گا‌ها غیر ممکن است.

,

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست بندرانزلی با اشاره بر عمدی بودن این آتش سوزی‌ها به ضرورت برخورد جدی و شدید دستگاه قضا با افراد متخلف تاکید کرد.

,

احسان هادی پور گفت: خوشبختانه با تلاش آتش نشانان بندرانزلی با وجود دسترسی سخت به آتش، حریق در کمترین زمان ممکن خاموش شد.

,

او با اشاره به تماس تلفنی خود با دادستان بندرانزلی تصریح کرد: دادستان انزلی تاکید کرده که با افراد متخلف و کسانی که به هر نحوی قصد تصرف منابع طبیعی و اراضی ملی را دارند به شدید‌ترین شکل ممکن برخورد قانونی می‌شود و در این راستا با هیچ شخصی تعارف نداریم.

,

تالاب انزلی مهار کننده سیل‌های ویرانگر و تعدیل کننده آب و هوای منطقه و زیستگاه جمعیت زیادی از آبزیان، پرندگان و گیاهان است که امروزه با خطراتی همچون فاضلاب‌های صنعتی، خانگی، بیمارستانی، ضایعات کشتارگاهی، سموم کشاورزی، پسماند‌ها و نخاله‌ها، گیاهان مهاجمی، چون آزولا و سنبل آبی، تصرف اراضی و ساخت و ساز در حریم تالاب، ورود رسوبات از رودخانه‌ها و انتقال آلودگی ازدریا و نوسانات آب دریا و حریق‌های گاه و بی گاه دست و پنجه نرم می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه