اخبار داغ

معاون اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی خبر داد:

اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه آذربایجان غربی

اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه آذربایجان غربی
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی در ایام محرم و صفر در استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین داوود میرزایی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به فرارسیدن محرم الحرام و تسلیت ایام عزای حسینی، اظهار داشت: سوگواره بصیرت عاشورایی در ۱۵ امامزاده و بقعه متبرکه درسطح استان برگزار خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

وی، افزود: امسال شعار «کِرامَتُنا الشهادۀ» شهادت افتخار ماست، به‌عنوان شعار اصلی و محوری سوگواره بصیرت عاشورایی انتخاب شده و این سوگواره در شهرستان‌های ارومیه، خوی، سلماس، چایپاره و میاندوآب برگزار خواهد شد.

,

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گستره اجرایی برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی را از ۱۰ شهریور تا ۷ آبان ماه اعلام کرد و گفت: در این ایام ویژه برنامه هایی درسطح امامزادگان و بقاع متبرکه برای عزاداران حسینی تدارک دیده شده که به مرحله اجرا در می آید.

,

حجت الاسلام میرزایی با بیان اینکه ویژه برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی در سه سطح در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می شود، گفت: منظور ما از سطح بندی بقاع متبرکه، از بعد فرهنگی و ظرفیت حضور زائرین و مجاورین جهت عزاداری در بقاع متبرکه در این ایام است.

,

وی تاکید کرد: ۲۱ مبلغ اعزامی از قم در امامزادگان و بقاع متبرکه استان جهت اجرای برنامه های فرهنگی حضور می یابند.

,

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اذعان کرد: مراسم سخنرانی و عزاداری در شب‌های دهه اول محرم، برگزاری تجمع بزرگ لبیک یا حسین‌(ع) ۱۱ شهریورماه مصادف با دوم محرم، ویژه‌برنامه شیرخوارگان حسینی‌ ۱۵‏‏‏ شهریورماه مصادف با ششم محرم، برنامه احلی‌من‌العسل، همایش نوجوانان حسینی ‌۱۶‏‏‏ شهریورماه مصادف با هفتم محرم نیز با هماهنگی ادارات آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

,

حجت الاسلام میرزایی خاطرنشان کرد: اطعام عزاداران حسینی از محل اجرای نیات واقفین، برپائی نماز جماعت، برپایی خیمه های معرفت، قرائت زیارت عاشورا، قرائت خطبه امام سجاد(ع) و حضرت زینب (س)، قرائت زیارت اربعین، برگزاری مراسم رحلت پیامبراکرم (ص) با عنوان لبیک یا رسول الله و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، قرائت زیارت از بعید و برگزاری مراسم رحلت امام رضا (ع)، را ازدیگر برنامه های سوگواره بصرت عاشورایی برشمرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه