اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

17 شهریور پاسخ به گستاخی و ستم رژیم پهلوی بود/ انقلاب با تاسی از قیام حسین(ع) پرچمدار ظلم‌ستیزی شد/ مرفهین سهمی از مبارزه با طاغوت ندارند

17 شهریور پاسخ به گستاخی و ستم رژیم پهلوی بود/ انقلاب با تاسی از قیام حسین(ع) پرچمدار ظلم‌ستیزی شد/ مرفهین سهمی از مبارزه با طاغوت ندارند
حجت الاسلام رسولی گفت: معیار شاخص قیام عاشورایی امام حسین (ع) و قیام 17 شهریور ظلم ستیزی است و مبارزان قیام 17 شهریور از فرزندان محروم و زحمتکش کشور بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام رسولی با اشاره به اینکه حسین (ع) امامی ظلم ستیز بود، به خبرنگار تیتریک، گفت: آن زمان به واسطه فاحش شدن ظلم ها ایشان قیام کردند و فرمودند اگر بنا بر این باشد که حتی در این راه فدا شوم نمی گذارم در جامعه ستم شکل گیرد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
این کارشناس مسائل سیاسی افزود: در زمان قیام امام سوم شیعیان بزرگانی از مکه و مدینه خدمت ایشان رسیدند تا مانع این حرکت شوند امام حسین (ع) عزم خود را جزم کرده بودند و به نوعی با علم امامت به این نتیجه رسیدند که اگر قیام نشود ظلم فراگیر خواهد شد. 
,
 
,
حجت الاسلام رسولی درباره قیام 17 شهریور که با ماه محرم تقارن دارد، اظهار داشت: رژیم شاهنشاهی با تکیه بر قدرت آمریکا و رژیم صهیونیستی در ظلم کردن به مردم بی محابا شده بود، با ترس و پنهان کاری ظلم را آشکار کرده و حتی کوچکترین ستم ظلم ستیز و مبارز را بازداشت می کردند. 
,
 
,
کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: رژیم پهلوی به واسطه ذخائر ارزی بالا و فروش 4 میلیون بشکه نفت در روز در برابر مردم گستاخ شده بود در نتیجه 17 شهریور را باید پاسخی بر ظلم های فاحش و آَشکار نظام شاهنشاهی دانست. 
,
 
,
حجت الاسلام رسولی با اشاره به اینکه قیام مذکور، جمعه سیاه نام گرفت، گفت: ظلم ستیزی سنتی است که از ابتدای خلقت بشر موجب تقابل حق و باطل شده است و امام حسین (ع) نیز درس حریت و آزادگی را در تاریخ ماندگار کردند و سفینه نجاتی برای بشریت شدند. 
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه الگوی 17 شهریوری ها، قیام عاشورایی امام حسین (ع) بود، افزود: اصرار بر جرم، اشاعه مراکز فساد، دریدگی و بی حیایی ماموران دولتی به ویژه ساواک و افراط در بازداشت و شکنجه ها در دستگاه جبار سلطنتی به حدی رسیده بود که مردم چاره را در قیام و نجات کشور از این وضعیت اسف بار که غرور ظالمانه و پشتیبانی غربی ها را پشت سر داشت دیدند. 
,
 
,
حجت الاسلام علی رسولی معیار شاخص قیام عاشورایی امام حسین (ع) و قیام 17 شهریور را ظلم ستیزی دانست و اظهار داشت: ظلم ستیزی و بی حیایی ظالمان زمانه می تواند از جنبه های مختلف مشابه سازی شود، در قیام 17 شهریور یک شخص مرفه مشاهده نمی کردید و همه از فرزندان محروم و زحمتکش کشور بودند. 
,
 
,
کارشناس مسائل سیاسی در خاتمه با اشاره به اینکه از خداوند متعال آرزوی شفاعت امام حسین (ع) را داریم، تصریح کرد: امیدواریم به لطف امام سوم شیعیان، بساط ظلم هایی که امروز بی محابا در دنیا انجام می شود با قیام هایی مشابه 17 شهریور و 22 بهمن ها برچیده شده و جهان از مکتب عاشورایی حسین (ع) الگو بگیرد. 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه