اخبار داغ

کارشناس مذهبی:

اصل قیام امام حسین(ع) مبتنی بر امربه‌معروف و نهی از منکر بود

اصل قیام امام حسین(ع) مبتنی بر امربه‌معروف و نهی از منکر بود
کارشناس مذهبی گفت: امام حسین(ع) اصل و اساس حرکت خودشان را امربه‌معروف و نهی از منکر و اصلاح امت گذاشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام رضا تاج‌آبادی دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی و کارشناس مذهبی در گفتگو با دیار آفتاب؛  با اشاره به اینکه حضرت اباعبدالله(ع) باعث تشویق مردم برای قیام علیه ظلم شد، گفت:امام حسین(ع) اصل و اساس حرکت خودشان را امربه‌معروف و نهی از منکر و اصلاح امت گذاشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی با بیان اینکه تا مردم خودشان پای کار اصلاح امور نیایند قطعاً اصلاحی صورت نمی گیرد افزود: امام حسین(ع) با شهادت خود کاری کرد که مردم بیدار شوند و این بیداری امروز فراگیر شده است.

,

تاج‌آبادی با تأکید بر اینکه امام حسین(ع) از قلب و جان خود گذشت تا مردم از کام گمراهی، انحراف، عافیت طلبی و دنیا پرستی  بیرون بیایند گفت: امروز ملت ایران در امتداد راه عاشورا و به برکت رهبری های الهی امام و مقام معظم رهبری در برابر تمام قدرت های دنیا ایستاد است و زیر بار ظلم نخواهد رفت.

,

وی با اشاره به اینکه مردم در آن زمان حاضر نبودند هزینه جهاد در راه خدا را بدهند و توجهی به امر به معروف و نهی از منکر نداشتند افزود: منیت و دنبال هوس های شیطانی بودن مردم آن زمان را کور کرده بود و تنها به دنبال عافیت طلبی و تکسر گرایی بودند و این باید امروز درس مهمی باشد.

,

کارشناس مذهبی در این خصوص تصریح کرد: در واقع فلسفه قیام اباعبدالله(ع) در درجه اول این است که مردم از خواب غفلت بیدار شوند.

,

وی با بیان اینکه امروز باید تقویت فرهنگ عاشورایی در اولویت های کارها قرار گیرد گفت: امروز اگر انقلاب اسلامی به این نقطه رسیده به برکت خون سیدالشهدا(ع) و روضه ها و اقامه عزاهای عاشورایی است و باید قدر بدانیم.

,

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه محبت به اهل بیت(ع) و شور حسینی یک امری فطری در شیعیان و مسلمانان است افزود: باید تلاش کنیم این محبت همواره حفظ شود و در راستای تقویت آن بکوشیم چراکه این موضوع می تواند نسخه شفابخشی برای جوانان و نوجوانان ما باشد.

,

کارشناس مذهبی در پایان خاطر نشان کرد: محبت و مودت، اطاعت و ولایت سه تکلیفی است که خداوند از انسانها انتظار دارد و ما باید به هرسه مورد توجه داشته باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه