اخبار داغ

مالیات به موجرها رسید

مالیات به موجرها رسید
موجرها از ۱۵ تا ۲۵ درصد به میزان درآمد و شهری که در آن واحد مسکونی دارند مالیات می دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، فرمول جدید مالیات بر درآمد املاک اجاره ای و ساخت مسکن در سال ۹۸ اعلام شد. براساس مصوبات هیئت دولت در سال ۹۸ ، سازندگان مسکن باید از فرمول جدید اقدام به پرداخت مالیات بر ساخت و فروش آپارتمان‌های با پروانه‌ ساختمانی صادره از سال ۹۵ نمایند. جهت اطلاع از جزئیات مالیات موجرها مالیاتها در این گزارش با ما همراه باشید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

صاحبان املاک مختلف مانند دیگر شاغلان یک جامعه با کسب درآمد از ملک خود از طریق اجاره یا کسب و کار و .. موظف به پرداخت مبلغ و درصد مشخصی از سود خود به اداره مالیات هستند که به آن مالیات بر درآمد هم گفته می‌شود. به شخص پرداخت کننده این نوع مالیات هم مؤدی گفته می‌شود.

,

موجرها

, موجرها,

 

,

مالیات بر درآمد املاک اجاره ای

, مالیات بر درآمد املاک اجاره ای, مالیات بر درآمد املاک اجاره ای,

موجرها در پایان هر سال تا تیرماه سال بعد موظف به پر کردن فرم مالیاتی به نام اظهارنامه مالیاتی و ارائه آن به اداره مالیات هستند. و درصورت عدم پرداخت در زمان تعیین شده ، مشمول جرائم مالیاتی خواهند شد.

,

نحوه محاسبه مالیات بر درآمد اجاره سال ۹۸

, نحوه محاسبه مالیات بر درآمد اجاره سال ۹۸, نحوه محاسبه مالیات بر درآمد اجاره سال ۹۸,

۰٫۲۵ *(هزینه استهلاک و تعمیرات ملک استیجاری) — مبلغ اجار ه بها ( به شکل نقدی و غیر نقدی)

,

درصورتی که صاحبخانه ( موجرها ) خودش مستاجر باشد، مالیات بر درآمد اجاره وی از مابه تفاوت مبلغ اجاره بهای دریافتی و پرداختیش محاسبه می‌شود.

,

مراحل پرداخت مالیات بر درآمد املاک

, مراحل پرداخت مالیات بر درآمد املاک, مراحل پرداخت مالیات بر درآمد املاک,

تکمیل و تسلیم فرم اظهارنامه مالیاتی توسط مالک (مؤدی) به اداره امور مالیاتی

,

بررسی اظهارنامه مالیاتی مالک

,

صدور برگه تشخیص و ابلاغ به مؤدی

,

مالیات بر درآمد اجاره ملک تجاری

, مالیات بر درآمد اجاره ملک تجاری, مالیات بر درآمد اجاره ملک تجاری,

با توجه به تعریفی که برای مالیات بر درآمد ذکر شد، برای مغازه و هر نوع ملک تجاری استیجاری، مالیات بر درامد (کسب ) به عهده مستاجر و مالیات بر درامد اجاره با مالک ( موجرها ) می باشد.

,

مالیات بر درآمد ساخت و فروش مسکن در سال ۹۸

, مالیات بر درآمد ساخت و فروش مسکن در سال ۹۸, مالیات بر درآمد ساخت و فروش مسکن در سال ۹۸,

بر اساس مصوبات هیئت دولت در سال ۹۸ همه سازندگان مسکن شامل سازنده‌های حقیقی یعنی شخصی‌ سازها، بساز و بفروش‌ها و تعاونی‌های مسکن و همینطور سازنده‌های حقوقی مانند شرکت‌های ساختمانی و انبوه‌سازان مکلفند از فرمول جدید ، اقدام به پرداخت مالیات بر ساخت و فروش آپارتمان‌های با پروانه‌ ساختمانی صادره از سال ۹۵ نمایند.

,

مالیات بر در آمد ساخت و اجاره ۹۸

, مالیات بر در آمد ساخت و اجاره ۹۸,

, ,

در گذشته، پایه محاسبات مالیاتی درآمد بر ساخت مسکن با توجه به ارزش منطقه ای املاک با مبلغی در حدود یک دهم درصد از قیمت روز هر واحد مسکونی تعیین می شد .

,

 

,

نحوه محاسبه مالیات بر درآمد ساخت و فروش

, نحوه محاسبه مالیات بر درآمد ساخت و فروش, نحوه محاسبه مالیات بر درآمد ساخت و فروش,

در فرمول جدید ، مبلغ مالیات بر درآمد ساخت و فروش آپارتمان های دارای پروانه صادر شده از ابتدای سال ۹۵ به بعد ، در حدود ۴٫۲ درصد از کل قیمت روز آپارتمان محاسبه می شود و به جای ارزش منطقه ای ملک ، مبنای محاسباتی مالیات بر ساخت و فروش بر اساس میزان درآمد و سود سازندگان خواهد بود.

,

به عنوان مثال در تهران که سازندگان آپارتمان تا پیش از این برای فروش یک واحد مسکونی با قیمت متوسط شهر و متراژ متوسط  ۱۰۰ مترمربع زیربنای مفید، مبلغی در حدود ۴۰۰هزار تومان، مالیات پرداخت می‌کردند، با فرمول جدید، باید حدود ۱۷ میلیون تومان، مالیات بپردازند.

,

چه کسانی معاف از مالیات املاک هستند؟

, چه کسانی معاف از مالیات املاک هستند؟, چه کسانی معاف از مالیات املاک هستند؟,

, ,

مطابق با ماده ۵۲ قانون مدنی ، املاک محل سکونت والدین ، اجداد ،همسر ویا فرزند و نیز محل سکونت افراد تحت تکفل مالک اجارى تلقى نمی شود  مگر اینکه با اسناد و مدارکی ثابت گردد که اجاره بها  پرداخت مى‌شود

,

بر اساس ماده ۵۶ از قانون مدنی ، اگر مالک ، قسمتی از محل سکونت خود را با مبلغ ماهانه تا سى هزار ریال اجاره دهد ،از پرداخت مالیات بر درامد اجاره معاف خواهد بود

,

بنا بر ماده ۵۷ این قانون ،اشخاص حقیقى بدون هیچگونه درآمد با حداکثر مبلغ یکصد و بیست و پنج هزار ریال اجاره بهای دریافتی ، از پرداخت مالیات درامد املاک و مستغلات معافند

,

همچنین اگر موجر فرزند معلول یا عقب‌مانده‌اى که قادر به‌کار نباشد در تحت  تکفل خود داشته باشد علاوه بر معافیت مالیاتی درامد بر اجاره املاک ، ماهانه تا ده هزار ریال از درآمد مشمول مالیات اجارى املاک آنها به‌ازاء هر یک از پرداخت مالیات معاف مى‌شود.

,

املاک استیجاری مشاع با اجاره بهای کمتر از پنج هزار ریال در ماه برای هر مالک ، از پرداخت مالیات بر درآمد معاف خواهد بود. ماده ۵۸ قانون مدنی

,

املاک با زیربنای مفید حداکثر ۱۵۰ مترمربع در تهران و ۲۰۰ متربع در دیگرشهرها دارای معافیت مالیاتی درآمد بر اجاره هستند.

, ر تهران,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه