اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی بروجرد:

۳۴ هزار تن سیب در بروجرد برداشت می‌شود

۳۴ هزار تن سیب در بروجرد برداشت می‌شود
رئیس جهاد کشاورزی بروجرد گفت: برداشت سیب پاییزه در بروجرد آغاز شده و امسال میزان سیب تولیدی نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عزت اله نباتی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: بروجرد قطب تولید سیب در استان لرستان است و دو نوع سیب گلاب و پاییزه از سطح باغات برداشت می‌شود که بیش از نیمی از محصول تولیدی به استان‎های دیگر ارسال می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: امسال پیش بینی می‌شود بیش از ۳۴ هزار تن سیب در بروجرد برداشت شود که از این میزان هشت هزار و ۵۰۰ تن سیب گلاب بوده که در تابستان برداشت شده و سیب پاییزه نیز بیش از ۲۵ هزار تن برداشت می‌شود.

,

رئیس جهاد کشاورزی بروجرد تصریح کرد: میزان برداشت محصول سیب نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته به طوری که سال گذشته ۳۰ هزار تن سیب برداشت شد اما امسال بیش از ۳۴ هزار تن برداشت می‌شود.

,

وی با اشاره به ضرورت وجود صنایع تبدیلی افزود: در بروجرد تنها دو صنایع تبدیلی وجود دارد که کمتر از ۱۰ درصد سیب تولیدی در این صنایع مصرف می‌شود در صورتی که وجود صنایع تبدیلی سبب می‌شود تا محصولات به قیمت واقعی به فروش برسد.

,

نباتی عنوان کرد: هر ساله هشت هزار تن سیب پاییزه در سردخانه‌های بروجرد ذخیره سازی می‌شود و دو هزار تن به صورت تازه مصرف می‌شود و مابقی به استان‌های دیگر فرستاده می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه