اخبار داغ

رئیس بنیاد نخبگان مازندران:

2500 جامعه دانشگاهی مازندران زیر پوشش بنیاد نخبگان هستند

2500 جامعه دانشگاهی مازندران زیر پوشش بنیاد نخبگان هستند
رئیس بنیاد نخبگان مازندران از حدود 2 هزار و 500 نفر تحت پوشش این بنیاد خبر داد و گفت: هزار نفر عضو هیئت علمی نخبه در استان وجود دارد که باید از این ظرفیت بهره‌برداری کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن جهانشاهی در گفت وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به رویکرد بنیاد نخبگان مازندران گفت: این بنیاد از گلوگاه تا رامسر را شامل می شود، و دارای اهداف ملی و راهبردی است و جامعه آماری آن از دبستان تا کهنسال است.

وی با بیان تفاوت بنیاد نخبگان با پارک علمی و فناوری عنوان کرد: پارک علمی و فناوری با شرکت ها سرو کار دارد و نخبگانی که در زمینه شرکت های دانش بنیان فعالیت می کنند، حمایت هایی از ما می گیرند و وارد پارک علمی و فناوری می شوند؛ اما بنیاد نخبگان فقط با افراد حقیقی و نخبه سرو کار دارد و تسهیلات خود را مستقیما به نخبگان و مستعدین پرداخت می کند.

رئیس بنیاد نخبگان مازندران از حدود 2 هزار و 500 نفر تحت پوشش این بنیاد خبر داد و اظهار کرد: هزار نفر عضو هیئت علمی نخبه در مازندران وجود دارد که باید از این ظرفیت بهره برداری کرد.

این مسئول تسهیلات بنیاد نخبگان را بیان کرد و افزود: سبدهای حمایتی در مقطع کارشناسی 41 میلیون، کارشناسی ارشد 57 میلیون و دکتر تخصصی تا سقف 135 میلیون خواهد بود.

جهانشاهی ادامه داد: جایزه شهید چمران، تهرانی مقدم و... بخش حمایتی بنیاد نخبگان را شامل می شود.

وی از فعالیت های بنیاد نخبگان خاطرنشان کرد: هر سال این بنیاد برنامه های مصوب خود را تعریف می کند که در صورت بررسی بودجه به آن تعلق خواهد گرفت.

رئیس بنیاد نخبگان مازندران ادامه داد: سال 90، 8 برنامه، سال 91 ،10 برنامه و همین منوال تا سال 94 ، 18 برنامه بود که از سال 95 به 58 برنامه و امسال پیش بینی می کنیم به 78 برنامه مصوب برسیم.

این مسئول جایگاه استان مازندران را در حوزه اختراعات مطلوب دانست و تصریح کرد: مخترعین در کشور شامل سه دسته می شوند؛ سطح سه یا نوپدید، سطح دوم یا نورس، سطح سوم یا نوشکفت است.

جهانشاهی گفت: مخترع سطح یک در حال حاضر در کشور وجود ندارد، اما در سطح دوم بعد از استان تهران ، رتبه دوم را داریم و در سطح سوم 150 مخترع تحت پوشش هستند که رقم نسبتا بالایی است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه