اخبار داغ

گزارشی از کمیته بین المللی نجات؛

80 درصد از مرگ و میرها در اردوگاه سوریه متعلق به کودکان است/ مرگ بیش از 1000 غیر نظامی سوری در 4 ماه!

80 درصد از مرگ و میرها در اردوگاه سوریه متعلق به کودکان است/ مرگ بیش از 1000 غیر نظامی سوری در 4 ماه!
کمیته بین المللی نجات: "مرگ کودکان در اردوگاه الهول بسیار نگران کننده است. بین ماه دسامبر تا اول ماه سپتامبر سال جاری (2019)، 339 کودک (بیش از 80 درصد از کل مرگ و میرها) در این اردوگاه کشته شدند."
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ بنا به گزارش منتشر شده از سوی کمیته بین المللی نجات (IRC)، 80 درصد از مرگ و میرها در اردوگاه الهول واقع در شمال سوریه را کودکان تشکیل می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

این سازمان غیر دولتی گفت: "مرگ کودکان در این اردوگاه بسیار نگران کننده است. بین ماه دسامبر تا اول ماه سپتامبر سال جاری (2019)، 339 کودک (بیش از 80 درصد از کل مرگ و میرها) در اردوگاه الهول کشته شدند."

,

به گفته سازمان غیر دولتی انگلیسی میدل‌ایست‌مانیتور، آخرین اطلاعات این کمیته نشان می دهد که سه چهارم از مرگ ها در چادرها با کودکانی که به مراکز درمانی نرسیده اند، رخ می دهد.

, میدل‌ایست‌مانیتور,

علت اصلی این مرگ و میرها؛ سوء تغذیه با عوارض شدید، اسهال به همراه کم آبی بدن و ذات الریه، شرایط بد بهداشتی هنگام ورود به اردوگاه و دسترسی ناچیز به کمک های بشردوستانه است.

,

این کمیته افزود: "زن ها مجبور هستند تا نوزادان خود را در چادر به دنیا بیاورند."

,

"میستی بوسوِل" مدیر منطقه ای نجات کودکان با هشدار درباره سرنوشت کسانی که مجبور به زندگی در اروگاه هستند، گفت: "سرنوشت 70000 نفر در اردوگاه الهول که تحت نظر داعش زندگی می کنند نامعلوم است. خارجی ها با بلاتکلیفی بیشتری مواجه هستند، زیرا تعداد اندکی از کشورها تمایل به بازگرداندن شهروندان خود دارند و آنها را تهدیدی برای ایجاد نسلی بی وطن و بی هیچ چشم انداز و امیدی به آینده می دانند."

,

در میان کودکانی که در اردوگاه الهول جان باختند، نوزادی از یک شهروند انگلیسی به نام "شمیمه بیگُم" وجود داشت. این زن پس از دریافت تهدیدهایی از سوی داعش به خاطر مصاحبه با رسانه ها، اردوگاه را ترک کرد.

,

بیگُم 19 ساله در سال 2015 به همراه 2 تن از دوستان خود به هدف پیوستن به گروه تروریستی داعش در رقه، از انگلیس به سوریه سفر کرد.

,

وی در آنجا با یک جنگجوی هلندی ازدواج کرد و 2 فرزند به دنیا آورد که هر دوی آنها درگذشتند.

,

 

,

, ,

سازمان ملل متحد (UN) نیز اعلام کرد که طی 4 ماه بیش از 1000 غیر نظامی در شهر شمال غربی ادلب سوریه کشته شدند.

, UN,

"میشل باچِلِت" کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت که اداره وی موفق به شناساییِ مرگِ 1089 غیر نظامی از 29 آوریل تا 29 آگوست در سوریه شده است.

,

باچلت افزود: "قربانیان شامل 304 کودک و 213 زن بود. لازم به تأکید نیست که این آمار، وحشتناک، شرم آور و بسیار غم انگیز است."

,

یک مقام سازمان ملل از تمام طرف های درگیری خواست تا اختلافات سیاسی را کنار گذاشته و به قتل عام خاتمه دهند.

,

ترکیه و روسیه در سپتامبر گذشته توافق کردند تا ادلب را به منطقه کاهش تنش که اقدامات متجاوزانه ممنوع می شود، تبدیل کنند.

,

طبق این توافق، گروه های مخالف در ادلب در مناطقی که سابقا حضور داشتند باقی ماندند، این در حالی است که روسیه و ترکیه به منظور جلوگیری از ادامه جنگ، گشت های مشترک خود در این منطقه را انجام می دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه