اخبار داغ

بررسی عملکرد مجلس دهم در گفت و گوی دانا با یک نماینده مجلس؛

سئوال از رئیس جمهور گره‌ای از مشکلات اقتصادی کشور باز نکرد

سئوال از رئیس جمهور گره‌ای از مشکلات اقتصادی کشور باز نکرد
پورحسین به عملکرد مجلس دهم اشاره کرد و گفت: برنامه ششم توسعه که در پایان سال 95 تصویب شد از طرح های مهم مجلس دهم بود، اما دولت حاضر به اجرای آن نبود که نهایتاً رئیس مجلس آن را ابلاغ کرد و الان در حال اجراست.
[

«شکور پورحسین» عضو کمسیون اجتماعی مجلس در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص عملکرد مجلس دهم اظهار داشت: موضوع عملکرد مجلس دهم بحث آمار و ارقامی است که از طرف خود مجلس در پایان اجلاسیه هر ساله منتشر می شود؛ تا جایی که من اطلاع دارم سه دوره گذشته منتشر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان این که این آمار و ارقام موضوع بندی شده است گفت: یک بخشی از موضوعات، تقنین یا همان قانون گذاری است؛ که چه میزان طرح و لایحه به مجلس وارد و تصویب شده است.

,

نماینده مردم پارس آباد در مجلس خاطر نشان کرد: لوایح قوانین بودجه، برنامه ششم توسعه و سایر قوانین باید لیست شود تا بتوان گفت مجلس چه قوانینی را در این سه سال مصوب کرده است.

,

پورحسین به بخش دیگری از موضوعات گزارش اجلاسیه مجلس اشاره کرد و گفت: یک بخشی از آن نیز به حوزه نظارت بر می گردد که در این حوزه برخی آمارها ارائه شده است؛ در این خصوص نیز تذکرات، سوالات و استیضاح هایی از طرف مجلس انجام شده است و آمار آن در اجلاسیه سوم منتشر شده است.

,

وی در ادامه به تشریح بخش مهم دیگری از گزارش اجلاسیه مجلس پرداخت و گفت: موضوع مهمی که می توان به آن اشاره کرد، حل و فصل چالش های موجود در کشور با دولت بوده است؛ این مسئله می توانست بهتر از این پیش رود به شرطی که روئسای سه قوه در برخی از چالش هایی که نظام در پیش رو داشت، جلساتی برگزار می کردند تا به یک تصمیم مشترک برسند.

,

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اذعان داشت: من نسبت به عدم برگزاری جلسات مشترک سه قوه انتقاد دارم و در واقع می توان گفت که آن همدلی، وحدت و اتحاد در حل برخی از مسائل کلانی که برای کشور آسیب زا بود،  کمتر دیده می شد.

,

پورحسین در پاسخ به این سوال که "مهم ترین و ضعیف ترین طرحی که در مجلس مطرح شد کدامند؟" گفت: بحث برنامه ششم توسعه که در پایان سال 95 تصویب شد را می توان از طرح های مهم مجلس دهم برشمرد. برنامه ششم توسعه تمام ابعاد توسعه کشور را از جهت اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی تبیین کرده و الزامات و تکالیف متعددی را بر دولت بار کرده است؛ اما دولت حاضر به اجرای آن نبود که نهایتاً رئیس مجلس آن را ابلاغ کرد و الان در حال اجراست.

,

وی به لایحه مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و افزود: بحث لایحه شفافیت و نظام پولی بانکی کشور نیز از طرح های خوبی بود که در مجلس مطرح شد، ولی همچنان چالش هایی وجود دارد که امیدواریم این طرح ها گره از کار نظام باز کند.

,

نماینده مردم پارس آباد در مجلس عنوان کرد: نمی گوییم کدام طرح ضعیف است یا قوی؛ لایحه قانون تجارت یک ضرورت است و الان نیز بحث آن مطرح می شود که نیازمند کار بیش تر است؛ در واقع باید طرح ها را مرور کرد تا دید کدام طرح بهترین و ضعیف ترین است.

,

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که "چه نمره ای به عملکرد مجلس دهم می دهید؟" گفت: مجلس دهم گرفتار یک سری بحران هایی شد که به طور کلی در کشور حاکم است؛ حوزه اقتصاد را اگر بررسی کنید این که مجلس حتی رئیس جمهور را با 5 آیتم اقتصادی به مجلس کشاند تا گره ای از مشکلات اقتصادی باز شود که متاسفانه نشد؛ نوسان ارز، رکود و بیکاری افزایش پیدا کرد، قاچاق کالا نیز وضعیتش مشخص است.

,

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: گاهی وظیفه نماینده پاسخ خواستن از رئیس جمهور و کشاندن او به مجلس است؛ دیدید که این کار را کردیم اما شاهد بودیم که متاسفانه این کار نتوانست برای نظام و مردم کاری کند.

,

پورحسین در پایان گفت: دولت با یک مدیریت خوب می توانست این مسائل را هدایت و مدیریت کند. باید یک مطالعه تطبیقی با ادوار گذشته مجلس انجام شود تا بشود به عملکرد این مجلس نمره داد؛ اما به نظر من می توان نمره 16 یا 17 را برای عملکرد مجلس دهم در نظر گرفت.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه