اخبار داغ

مدیرجهاد کشاورزی دلفان:

۱۹۲ هکتار از مزارع دلفان به کشت کلزا اختصاص یافت

۱۹۲ هکتار از مزارع دلفان به کشت کلزا اختصاص یافت
مدیرجهاد کشاورزی دلفان گفت: ۱۹۲.۵ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان دلفان به کشت کلزا اختصاص یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، فرود ساروقی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانه های روغنی کلزا یکی از محصولات استراتژیک می باشد که با توجه به حساسیت این موضوع که ۸۵ درصد از روغن کشور از خارج تامین می شود، کشت این محصول به عنوان یکی از محصولات آسان و پر بازده می تواند دلیلی بر تامین روغن گیاهی باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,


وی افزود: سطح زیر کشت این محصول در سال زراعی جاری ۱۹۲.۵ هکتار است که با میانگین عملکرد سه تن در هکتار به صورت مکانیزه با ادوات دنباله بند ریزدانه کار کشت شده است که بر اساس اعلام جدید نرخ محصولات کشاورزی قیمت سال آینده این محصول به ازای هر کیلوگرم چهار هزار و۶۶۰ تومان پیش بینی شده است.

مدیرجهاد کشاورزی دلفان عنوان کرد: از خصوصیات این محصول افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی کشت در نتاوب آن می باشد که باعث افزایش هوموس خاک و بهره وری مناسب از بستر می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین از کنجاله آن به عنوان یک منبع پروتئینی در علوفه دام و طیور مورد استفاده قرار می گیرد و از خصوصیات بارز آن کم آب بودن محصول به نحوی که در پاییز دو تا سه مرحله آبیاری نیاز دارد و در بهار بعد از پایان بارندگی نیز یک تا دو مرحله آبیاری نیاز دارد که به صورت مکانیزه با کمباین کشت می شود.

,
,
,
,
,
,


ساروقی با بیان اینکه تا پایان برداشت کلزا از کشاورزان حمایت می کنیم و در کنار آنها خواهیم بود گفت: تمام نهادهای کشاورزی از جمله کود، سم و بذر توسط جهاد کشاورزی در اختیار بهره برداران قرار می گیرد.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه