اخبار داغ

عشقی که مرز نمی شناسد؛

خدمت رسانی روزانه به 20 هزار زائر غیر ایرانی در کرمان/ زائران پاکستانی از ارادت به امام راحل می گویند

خدمت رسانی روزانه به 20 هزار زائر غیر ایرانی در کرمان/ زائران پاکستانی از ارادت به امام راحل می گویند
مسئول موکب خدمتگذاران حسینی استان کرمان در خصوص حس و حال زائران پاکستانی با بیان اینکه برخی از زائران اردو زبان هستند و برخی دیگر مسلط به زبان فارسی گفت: آنان در پاسخ به این سوال که انگیزه شما از حضور در پیاده روی اربعین سیدالشهدا علیه السلام چیست می گویند با توجه به اینکه ما به امام خمینی (ره) اردات داریم؛ لذا ایران را به عنوان وطن مورد اعتماد خود می دانیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی لنگری زاده مسئول موکب خدمتگذاران حسینی استان کرمان در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه این موکب در فاصله چهل کیلومتری کرمان و مقابل پلیس راه ماهان قرار دارد، گفت: موکب خدمت گذاران استان کرمان 4 سال متوالی است که فعالیت می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با اشاره به اینکه زمان فعالیت موکب در طول ماه صفر و به مدت 30 روز است، ابراز کرد: بیشترین زائران موکب خدمت گذاران حسینی استان کرمان غیرایرانی اعم از پاکستانی و کمشیری هستند که البته سال گذشته تعدادی زائر از کشور چین نیز داشتیم.

,

لنگری زاده با بیان اینکه این موکب پذیرای زائرانی از مناطق جنوب شرق کشور و استان سیستان و بلوچستان نیز است، تصریح کرد: تمام هزینه های موکب خدمت گذاران حسینی استان کرمان از محل نذورات و کمک های مردمی است و همچنین در این زمینه دستگاه های مختلف استان نیز ما را مورد حمایت قرار می دهند.

,

, ,

, ,

مسئول موکب خدمتگذاران حسینی استان کرمان در محل موکب 1200 متر مربع اختصاص یافته است، اظهار کرد: امکاناتی همچون 55 چشمه سرویس بهداشتی، 4 حمام و 700 متر مربع مکان سر پوشیده به وسیله خیمه ایجاد کرده ایم.

,

وی افزود: به منظور آبرسانی به موکب 60 میلیون تومان هزینه شده و همچنین در راستای خرید فرش 53 میلیون تومان تخصیص اعتبار شده است که البته همگی این هزینه ها از محل کمک های مردمی بوده است.

,

لنگری زاده با تأکید بر اینکه آمادگی پذیرایی روزانه 15 تا 20 هزار زائر اربعین حسینی را داریم، عنوان کرد: چنانچه امکانات بیشتری واگذار شود می توانیم تمام زائرینی که از جنوب کشور و کشورهای خارجی حضور پیدا می کنند را خدمات ارائه دهیم.

,

, ,

, ,

مسئول موکب خدمتگذاران حسینی استان کرمان اظهار کرد: روزانه به طور متوسط 60 نفر دواطلب مردمی برای خدمت رسانی در موکب حضور دارند و در ایامی که تعداد زائرین زیاد باشد حدود 200 نفر از ماهان و کرمان برای ارائه خدمات حاضر می شود.

,

وی در خصوص ارگان ها و دستگاه هایی که حامی موکب تصریح کرد: فرمانداری، استانداری، ستاد اربعین شهرستان و استان، مجموعه شهرداری، نیروهای انتظامی و امنیتی و به ویژه سپاه ثارالله استان کرمان حامی ما هستند.

,

لنگری زاده در خصوص حس و حال زائران پاکستانی با بیان اینکه برخی از زائران اردو زبان هستند و برخی دیگر مسلط به زبان فارسی گفت: آنان در پاسخ به این سوال که انگیزه شما از حضور در پیاده روی اربعین سیدالشهدا علیه السلام چیست می گویند با توجه به اینکه ما به امام خمینی (ره) اردات داریم؛ لذا ایران را به عنوان وطن مورد اعتماد خود می دانیم.

,

, ,

وی در پایان خاطر نشان کرد: زائران غیر ایرانی معتقدند شرکت در پیاده روی عظیم اربعین ابا عبدالله علیه السلام رزمایش ظهور در جهت برپایی حکومت جهانی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه