اخبار داغ

مداح اهل بیت(ع):

همایش اربعین نشان‌دهنده تجلی لشکر توحید است/ جبهه استکبار باید بداند که اسلام برای دنیا الگوی دینی ارائه می‌دهد

همایش اربعین نشان‌دهنده تجلی لشکر توحید است/ جبهه استکبار باید بداند که اسلام برای دنیا الگوی دینی ارائه می‌دهد
مداح اهل بیت گفت: مقدمه ظهور آشنا کردن همه دنیا با جریان اربعین سیدالشهدا است که تجلی جریان اباعبدالله(ع) امروزه در حرکت عظیم اربعین جلوه می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد نبوی در گفت‌وگو با شاخص، اظهار کرد: پیاده‌ روی اربعین یکی از حماسه‌هایی است که در دوران معاصراتفاق افتاده وهمچنین سابقه طولانی در تاریخ شیعه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی افزود: باتوجه به سیره علما می‌بینیم که بیشتر این بزرگان مسیر نجف تا کربلا را که حوزه علمیه در آنجا مستقر بوده، با پای پیاده تا حرم اباعبدالله(ع) طی می‌کردند.

,

نبوی ادامه داد: پیاده‌روی علما و مومنان تا حرم اباعبدالله(ع) فقط منحصر به اربعین نبوده و در شب‌های جمعه، نیمه شعبان و شب‌های دیگر این مسیر را با پای پیاده طی می‌کردند.

,

مداح اهل بیت قزوینی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین تجلی لشگر توحید است، گفت: اگر کسی امروز بخواهد لشگر توحید را با تمام وجود درک کند باید حتما برای پیاده‌روی اربعین سیدالشهداء حساب جداگانه‌ای در نظر بگیرد و طبق فرمایش امام حسن عسگری(ع)؛ بر هر مومنی واجب است که برای بزرگداشت اربعین کوشش کند.

,

وی تاکید کرد: امروز همایش اربعین در جهان اسلام با گسترگی زیادی همراه شده به طوری که افراد مختلف از کشور‌های دیگر خود را به کربلای اباعبدالله(ع) می‌رسانند و سعی می‎کنند که این مسیر را در حد توان با پای پیاده طی کنند لذا باید یک عقبه دیگر را برای این موضوع جستجو کرد.

,

این مداح اهل بیت با اشاره به اینکه عقبه حرکت عظیم اربعین را باید در مسئله ظهور جستجو کرد، گفت: اگر بخواهیم برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) جریان سازی شکل بگیرد باید دنیا را با کربلای اباعبدالله(ع) آشنا کنیم.

,

نبوی اظهار کرد: تا زمانی که دنیا با کربلای اباعبدالله(ع) آشنایی نداشته باشد، آمادگی برای پرداختن به ظهور حضرت ولی عصر(عج) صورت نمی‌گیرد لذا خداوند این عرصه را فراهم کرده تا جهانیان مذهب شیعه را به بهترین وجه بشناسند.

,

وی با اشاره به اینکه همایش اربعین باید باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود، خاطر نشان کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر پیاده‌روی اربعین به بهترین نحو برپا شده، بنابراین می‌توانیم در زمینه ظهور بهتر کار کنیم و این جریان را به گوش همه دنیا برسانیم.

,

نبوی ادامه داد: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری، دلیل پرداختن به جریان‌سازی پیاده‌روی اربعین این است که در مقابل جبهه استکباری که امروز در مواجه با اسلام قدعلم کرده، تجمعات معنوی و مذهبی را به رخ آنان کشید تا بدانند که اسلام برای دنیا الگوهای دینی دارد.

,

این مداح اهل بیت تاکید کرد: مقدمه ظهور آشنا کردن همه دنیا با جریان اربعین سیدالشهداء است که امروزه در حرکت بزرگ اربعین جلوه می‌کند و برای اینکه به دنیا ثابت کنیم که در مسیر حرکت خود از یک الگوی تمام عیار تبعیت کرده‌ایم باید به موضوع اربعین بپردازیم.

,

وی با اشاره به اهمیت موضوع اربعین از نگاه مقام معظم رهبری افزود: باتوجه به قدردانی رهبر انقلاب اسلامی از موکبداران عراقی می‌توان گفت که این موضوع از منظر کسی که علم اسلام در دست اوست، بسیار اهمیت دارد و حتما باید به این مطالب پرداخته شود.

,

نبوی گفت: کوتاهی در موضوع اربعین بدون شک کوتاهی در پرداختن به نشر معارف مذهب تشیع خواهد بود و اگر بخواهیم مذهب شیعه، حقیقت دین و اجتماعات اسلامی را به دنیا معرفی کنیم باید همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، به موضوعات اربعین سیدالشهداء بپردازیم.

,

وی با اشاره به دستاورد‎‌‌های پیاده‎روی اربعین خاطرنشان کرد: پیاده‎روی اربعین دنیای اسلام را با یک حقیقتی انکارناپذیر مواجه کرده که حتی این حقیقت نیز جریان حج را از جهت جمعیت، امکانات و پرداختن و تبلیغات تحت شعاع قرار داده است.

,

این مداح اهل بیت ابراز کرد: باید به جریان اربعین به عنوان یک حماسه اسلامی پرداخته شود و تا زمانی که این جریان را به دنیا صادر نکرده و به تمام دنیا نشان نداده‌ایم، نمی‌توانیم آنچه را که از دین باید به گوش آن‌ها برسانیم را انتقال دهیم.

,

نبوی اظهار کرد: امروز اثرات جریان اربعین را در رجوع مسیحیت، اهل سنت و بودائیان به حرم اباعبدالله مشاهده می‌کنیم که امیدواریم روز به روز به این حرکت افزوده شود.

,

وی عنوان کرد: بهترین کاری که باید انجام دهیم تا بتوانیم از جریان اربعین بهره کافی ببریم این است که کربلا را مقصد و امام حسین(ع) را مقصود بدانیم.

,

مداح اهل بیت قزوینی گفت: هدف از حضور در راهپیمایی اربعین رسیدن به محضر حضرت اباعبدالله حسین(ع) و دوری از دنیای مادی و پرداختن به معنویات است.

,

نبوی در پایان بیان کرد: هر زائری که قدم در وادی اربعین می‌گذارد عموما یک سفیر برای اسلام و خصوصا یک سفیر برای مذهب تشیع است و در این جریان وظیفه داریم به شبهات پاسخ دهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه