اخبار داغ

یک رکورد تاریخی در اربعین کشو؛

ترددیک میلیون 800هزار زائر در13روزگذشته از مرز مهران

ترددیک میلیون 800هزار زائر در13روزگذشته از مرز مهران
رئیس ستاد اربعین استان ایلام از ترددیک میلیون 800هزار زائر در13روزگذشته از مرز مهران خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، "قاسم سلیمانی دشتکی"،استاندار ایلام ؛ از تردد ۳۲۶ هزار و ۱۲۶ نفر ظرف یک روز گذشته از مرز مهران خبر داد و گفت: از این میزان  ۲۴۹ هزار و ۲۱۱ زائر ایرانی مرز_مهران را برای سفر به عتبات عالیات انتخاب کرده اند و در همین روز ۷۶ هزار و ۹۱۵ نفر نیز از طرق این مرز وارد کشور شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

وی اظهار کرد: همچنین در این روز یک هزار و ۲۴۴ زائر خارجی از مرز خروج کرده اند و یک هزار و ۱۹۹ زائر خارجی نیز از طریق مرز مهران وارد کشور شده اند.

,

استاندار ایلام در ادامه از تردد ۲۰۰ هزار نفر ظرف ۱۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: از این میزان ۱۷۰ هزار نفر رفت و ۳۰ هزار نفر نیز به کشور برگشت خورده اند.

,

وی ادامه داد: آرام آرام شرایط عوض می شود و از تعداد خروجی کم و به تعداد ورودی اضافه می شود.

,

رسید ستاد اربعین استان در ادامه از خدمت رسانی به زوار در عمق ۱۵ کیلومتری خاک عراق خبر داد و گفت: آب رسانی به زوار با تانکر های سیار به شدت ادامه دارد.

,

وی در ادامه به وجود برخی مشکلات اشاره کرد و گفت:اگر برخی اوقات خدمات رسانی مطلوب نیست به خاطر تراکم جمعیت و عدم امکان تردد با وسیله نقلیه در آن طرف مرز است.

,

وی افزود: البته با کمک همه ارگان ها و نهادها و با نصب آب سردکن ها و توزیع یخ با تانکرهای سیار مشکل آب تا حدود زیادی رفع شده است و سرویس های بهداشتی نیز اضافه و باز گشایی شده اند.

,

استاندار ایلام در ادامه از دغدغه خود در موج برگشت زوار گفت و تصریح نمود: الان یکی از دغدغه ها این است که برای برگشت زوار می بایست اتوبوس به قدر کافی وجود داشته باشد.

,

وی ادامه داد: البته حدود ۶۰ درصد زوار با وسایل شخصی آمده اند و این یک نکته مثبت است و حدود ۴۰ درصد نیز با اتوبوس بایست جابجا شوند.

,

وی افزود: به همین خاطر روز دوشنبه هیئتی از ستاد مرکزی اربعین به مهران می آیند و بحث حمل و نقل را بصورت ویژه پیگیری می کنند.

,

سلیمانی دشتکی در پایان از تردو ۱ میلیون ۸۰۰ هزار نفر در کمتر از ۱۳ روز گذشته خبر داد و گفت: از این میزان ۱ میلیون ۴۵۰ هزار نفر خروج  و بیش از ۳۵۰ هزار نفر نیز از طریق مرز مهران به کشور بازگشته اند.

,

وی در ادامه بیان داشت: با این استقبال بی نظیر همین امروز و در یک هفته مانده به اربعین به آمار تردد سال گذشته می رسیم و این یک رکورد تاریخی در اربعین کشور است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه