اخبار داغ

رییس کل دادگستری خراسان‌جنوبی:

تلاش قضات برای دریافت حق و عدم تعطیلی واحدهای تولیدی باشد/ مشکلات واحدهای تولیدی به دادگستری منعکس شود

تلاش قضات برای دریافت حق و عدم تعطیلی واحدهای تولیدی باشد/ مشکلات واحدهای تولیدی به دادگستری منعکس شود
مدیرکل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: واحدهای تولیدی که در استان مشکل دارند مشکلات را به صورت حضوری، کتبی، ارسال به دادگستری‌های شهرستان‌ها یا دبیرخانه دادگستری خراسان جنوبی برای برطرف شدن منعکس کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی مدیرکل دادگستری خراسان‌جنوبی صبح امروز در کمیته اقتصاد مقاومتی و حمایت از سرمایه‌گذاری و امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی که در خصوص بررسی مشکلات شرکت شمش فلز رویال فردوس برگزار شد، اظهار کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی بعد از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری به قوای سه گانه در کنار اقداماتی که توسط دولت شکل می‌گیرد ایجاد شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان, خاورستان, ،,  حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی مدیرکل دادگستری خراسان‌جنوبی صبح امروز در کمیته اقتصاد مقاومتی و حمایت از سرمایه‌گذاری و امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی که در خصوص بررسی مشکلات شرکت شمش فلز رویال فردوس برگزار شد، اظهار کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی بعد از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری به قوای سه گانه در کنار اقداماتی که توسط دولت شکل می‌گیرد ایجاد شده است.,
هدف ستاد اقتصاد مقاومتی
, هدف ستاد اقتصاد مقاومتی, هدف ستاد اقتصاد مقاومتی,
وی با بیان اینکه این ستاد در دادگستری و قوه قضاییه نیز شکل گرفت و به سراسر کشور ابلاغ شد، افزود: ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه و در استان‌ها شکل گرفت.
,
 
,
مدیرکل دادگستری خراسان‌جنوبی بیان کرد: هدف از تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی ایجاد هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های متولی و پای کار آوردن ظرفیت‌ها برای کمک به اشتغال و تولید است.
,
 
,
حمیدی با اشاره به شعار سال جاری با عنوان "رونق تولید"، عنوان کرد: بر این اساس تاکیدات بیشتری بر برگزاری این ستاد بوده و آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه تاکید دارند که قوه قضاییه به کمک دولت بیاید.
,
 
,
وی اظهار کرد: بر این اساس واحدهای تولیدی استان ها که تعطیل و نیمه تعطیل هستند در دستور کار قوه قضاییه قرار گیرد تا این ظرفیت‌ها به فعلیت برسد و مشکلات برطرف شود.
,
 
,
مدیرکل دادگستری خراسان‌جنوبی بیان کرد: ممنوعیتی در قوه قضاییه ایجاد شده تا احکام دادگاه‌ها و دستورات قضایی به گونه‌ای صادرنشود که به اصل تولید و اشتغال لطمه وارد شود، پلمپ کردن واحدها، محدود و توقیف کردن ابزارهای تولید ممنوع شود و این موضوع به سراسر کشور ابلاغ شده است. 
,
 
,
تلاش قضات برای دریافت حق و عدم تعطیلی واحدهای تولیدی باشد
, تلاش قضات برای دریافت حق و عدم تعطیلی واحدهای تولیدی باشد, تلاش قضات برای دریافت حق و عدم تعطیلی واحدهای تولیدی باشد,
حمیدی با بیان اینکه این موضوع به این معنا این نیست که اگرکسی از واحد تولیدی مطالبه داشته باشد حق وی گرفته نشود، تصریح کرد: بلکه باید قضات دنبال راهکارهایی باشند تا حق و حقوق دریافت شده و واحد تولیدی نیز تعطیل نشود.
,
 
,
وی با اشاره به اجرای این سیاست، گفت: در حال حاضر با جرات می‌گویم در سال 1398 در کشور هیچ واحد تولیدی با دستور قضایی تعطیل نشده و در خراسان جنوبی نیز شرایط به این اینگونه است.
,
 
,
مدیرکل دادگستری خراسان جنوبی اظهار کرد: اگر واحدی از طریق اجرائیات ثبت اسناد تعطیل شده ارتباطی به دستگاه قضایی ندارد اما با توجه به اینکه این دستگاه نیز زیرمجموعه قوه قضاییه است پیگیری می‌شود تا از طریق اجرائیات ثبت اسناد نیز هیچ واحد تولیدی تعطیل نشود.
,
 
,
حمیدی عنوان کرد: طبق پیگیری‌های صورت گرفته در استان تاکنون موردی در این زمینه که ثبت اسناد واحدی را تعطیل کرده باشد گزارش نشده است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این سیاست یکی از اولویت‌های کاری ما بازدید از واحدهای تولیدی در مرکز استان و شهرستان‌ها بوده و واحدهایی که مشکل دارند در حال رصد هستند تا اگر تعطیل شده باشند مجدد به تولید برگردند.
,
 
,
مدیرکل دادگستری خراسان‌جنوبی افزود: در سفری که طی هفته گذشته به فردوس، طبس و بشرویه داشتم بازدیدی از واحدای تولیدی کارخانه تولید شمش منیزیم فردوس انجام شد که شاهد بودیم گرد و غبار تعطیلی بر این کارخانه نشسته، تولیدات نداشت و با توجه به مطالبات کارگران عملا تعطیل بود.
,
 
,
حمیدی بیان کرد: لذا بر این اساس تصمیم گرفته شد در خصوص این واحد تولیدی ستاد اقتصاد مقاومتی برگزار و مشکلات آن رصد و رفع شود. 
,
 
,
وی با بیان اینکه اقداماتی در خصوص راه‌اندازی این شرکت انجام شده، افزود: اما تا این لحظه توفیقی حاصل نشده و با توجه به اینکه این کارخانه تولیدات ویژه‌ای دارد و تنها واحد شمش منیزیم کشور و حتی خاورمیانه است ظرفیت بسیار مهمی بوده که کمتر توسعه یافته و باید مورد توجه قرار گیرد.
,
 
,
مدیرکل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: لذا راه‌اندازی مجدد آن بسیار حیاتی و لازم بوده و باعث شکوفایی اقتصاد در استان و کشور خواهد شد.
,
 
,
قوه قضائیه قصد دخالت در امور دستگاه‌های اجرایی را ندارد
, قوه قضائیه قصد دخالت در امور دستگاه‌های اجرایی را ندارد, قوه قضائیه قصد دخالت در امور دستگاه‌های اجرایی را ندارد,
حمیدی بیان کرد: ما در قوه قضاییه مجری اینگونه برنامه‌ها نیسیتم بلکه هدف ما ایجاد هماهنگی بین متولیان بوده و قصد دخالت در امور دستگاه‌های اجرایی نداریم بلکه هدف نزدیک کردن نقطه نظرات به یکدیگر، نظارت بر عملکرد سایر دستگاه‌ها و مطالبه‌گری است که باید در دستور کار قرار بگیرد تا آسیبی به بخش اشتغال و تولید استان وارد نشود.
 
,
حمیدی بیان کرد: ما در قوه قضاییه مجری اینگونه برنامه‌ها نیسیتم بلکه هدف ما ایجاد هماهنگی بین متولیان بوده و قصد دخالت در امور دستگاه‌های اجرایی نداریم بلکه هدف نزدیک کردن نقطه نظرات به یکدیگر، نظارت بر عملکرد سایر دستگاه‌ها و مطالبه‌گری است که باید در دستور کار قرار بگیرد تا آسیبی به بخش اشتغال و تولید استان وارد نشود.
,
 
,
وی در جمع‌بندی این جلسه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: مقرر شد دستگاه‌های اجرایی مربوطه و بانک‌ها با این شرکت همراهی داشته و این واحد طی 20 روز آینده به تولید برگردد.
,
 
,
مدیرکل دادگستری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: عمده مشکلاتی که این شرکت با آن مواجه بود بحث سیستم بانکی و دستگاه‌های خدمات رسان از جمله گاز و برق بود که به لطف خدا توافقاتی خوبی صورت گرفت که تا پایان سال مشکلاتی که شرکت دارد برطرف خواهد شد.
,
 
,
حمیدی بیان کرد: مدیر این واحد تولیدی نیز قول داد از هفته آینده این واحد تولیدی با 20 درصد ظرفیت تولید را آغازبکار کند و تا پایان سال طی برنامه زمان‌بندی این کارخانه که تولیدات مهم کشور را نیز دارد به ظرفیت 50 درصد برسد و برای تولید 100 درصد در سال آینده نیز تلاش شود چرا که با راه‌اندازی مجدد و تولید بالای این شرکت استان و کشور از تولیدات آن نفع خواهند برد.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد تمام احکام قضایی و اجرائیاتی که در خصوص این واحد تولیدی صادر شده به مدت یکسال متوقف شود تا بررسی‌های حقوقی و قضایی نیز به وجود بیاید و مشکلی از این نظر نیز برای شرکت وجود نداشته باشد که منجر به تعطیلی یا کاهش تولیدات این شرکت شود.
,
 
,
واحدهای تولدی که مشکل دارند مشکلالت را به دادگستری منعکس کنند
, واحدهای تولدی که مشکل دارند مشکلالت را به دادگستری منعکس کنند, واحدهای تولدی که مشکل دارند مشکلالت را به دادگستری منعکس کنند,
مدیرکل دادگستری خراسان جنوبی افزود: قرار بر این است که هر واحد تولیدی که با مشکل مواجه است مشکلات را به منعکس کند و با برگزاری جلسات این چنینی بتوانیم برای رفع مشکل کمک کنیم.
,
 
,
حمیدی بیان کرد: واحدهای تولیدی که با مشکل مواجه هستند می‌توانند با مراجعه حضوری به دادگستری استان، ارائه کتبی مشکل یا از طریق روئسای دادگستری‌های شهرستان‌ها مشکلات خود را به ما منعکس کنند همچنین دبیرخانه ستاد پیگیری اجرای سیاسیت‌های اقتصاد مقاومتی نیز در دادگستری استان آماده دریافت مشکلات و ارائه جهت بررسی است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: مصوبات صورت گرفته در این جلسه را دبیرخانه دادگستری پیگیری کرده مصوبات را ابلاغ و اجرا می‌کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه