اخبار داغ

خدمت‌رسانی از کرمان تا کربلا؛

موکب‌های کرمانی در مسیر خدمت به زائران پاکستانی

موکب‌های کرمانی در مسیر خدمت به زائران پاکستانی
کرمان یکی از مسیرهایی است که زائران افغانستانی، پاکستانی و هندوستانی برای رسیدن به کربلا باید از آن عبور کنند، در ۲ سال اخیر این حرکت گسترده‌تر شده به طوری که در سال گذشته حدود ۶۵ هزار زائر وارد ایران شدند و پیش‌بینی‌ها برای امسال ۸۰ تا ۸۵ هزار نفر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نقل از راه آرمان؛ از آغاز حرکت عاشقان امام حسین (ع) برای حضور در جنبش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی، استان کرمان به همراه سایر استان ها از زائرین این امام همام پذیرایی می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

کرمان یکی از مسیرهایی است که  زائران افغانستانی، پاکستانی و هندوستانی برای رسیدن به کربلا باید از آن عبور کنند.

,

در ۲ سال اخیر این حرکت گسترده‌تر شده به طوری که در سال گذشته حدود ۶۵ هزار زائر وارد ایران شدند و پیش‌بینی‌ها برای امسال ۸۰ تا ۸۵ هزار نفر است.

,

به گفته دبیر ستاد مردمی اربعین استان کرمان، ۱۲ ایستگاه صلواتی و موکب در مسیر زائران ایرانی و خارجی برپا کرده است، در شهرهای  باغین، فهرج، نرماشیر ایستگاه صلواتی و در شهرستان های بم، بروات، ماهان، سیرجان، انار، رفسنجان، فهرج، باغین، بردسیر موکب برپا شده است همچنین ۳۸ موکب در شهر کربلا، نجف و مسیر پیاده روی اربعین در حال پذیرایی از زائران هستند.

,

این روزها اوج ترد زائران از این مسیر ها است، به گفته یکی از خادمین موکب مستقر در بم زائران اربعین حسینی هر روز بیش از روز گذشته می شود.

,

او می گوید: تا کنون از بیش ۷۰ هزار نفر را پذیرایی کرده ایم که این نشان از حضور پر شور عاشقان ابا عبدالله الحسین علیه السلام برای رسیدن به خیل عظیم پیاده روی اربعین دارد.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

موکب سیدالشهدا (ع) فهرج از جمله مکان هایی است که در استان کرمان از زائران پاکستانی به همراه خانواده هایشان پذیرایی می کنند.زائرانی که چیزی حدود سه هزار کیلومتر را باید طی کنند تا به مرز عراق برسند.

,

این زائران در موکب فهرج غذا میل کرده، خدمات بهداشتی، درمانی دریافت می کنند و در همین راستا تعداد ده ها خادم فهرجی برای تامین آسایش و رفاه حال آنها کمر به همت خدمت بسته اند.
موکبی که روزانه به طور متوسط پذیرای بیش از هزار زائر پاکستانی است و طی آن با طبخ غذای گرم و دیگر نذورات مردمی به مانند چای، خرما، شربت و … از زوار اباعبدالله الحسین (ع) کشور همسایه میزبانی مینماید.

,
,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه