اخبار داغ

نائب رئیس اتحادیه چاقو فروشان زنجان مطرح کرد؛

کاهش صادرات مس به دلیل افزایش بهای تمام شده

کاهش صادرات مس به دلیل افزایش بهای تمام شده
نائب رئیس اتحادیه چاقو فروشان و چاقو سازان استان زنجان گفت: افزایش بهای تمام شده صادرات مس خام را ناممکن کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رضا جرجیسی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در حال حاضر امکان صادرات مواد خام مس وجود ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, محمد رضا جرجیسی امروز در گفت و گو با خبرنگار , موج رسا;,  اظهار داشت: در حال حاضر امکان صادرات مواد خام مس وجود ندارد.,

وی با بیان اینکه به دلیل افزایش بهای تمام شده کالا امکان صادرات کاهش یافته است، بیان داشت: در صورت صادرات،محصولات در  کشور مقصد دچار مشکل می شود.

,

این صنعتگر زنجانی بیان داشت: یکی از بارهای من در یکی از کشورها ماند و در گمرک مقصد دزدیده شد و با وجود درگیر شدن مسئولان استانی این موضوع حل نشد و 75میلیون تومان ضرر کردم.

,

جرجیسی از صادرات صنایع دستی خبر داد و گفت: در حال حاضر یک هزار واحد تولیدی مس در استان زنجان فعال است.

,

وی با اشاره به سهم بالای مس در اشتغالزایی استان، تصریح کرد: حدود 4 هزار نفر در این صنعت مشغول به کار هستند.

,

نائب رئیس اتحادیه چاقو فروشان و چاقو سازان استان زنجان با بیان اینکه هنوز از ظرفیت مس به نحو مطلوبی استفاده نشده است، افزود: متاسفانه این صنعت دارای مشکلات عدیده ای از جمله در حوزه صادرات است.

,

جرجیسی با اشاره به اینکه مواد اولیه مس نیز به دست صنعتگران با مافیا می رسد،افزود: قیمت مواد اولیه به دلیل وجود مافیا افزایش چشمگیری از سال گذشته دارد.

,

به گزارش موج رسا،به نقل از برخی منابع، قدمت استفاده از مس بر اساس مدارک و شواهد باستانشناسی به 9500 ق.م می رسد و تا قبل از هزاره 5 ق.م(کشف ذوب مس) به صورت خالص بکار رفته و از شیوه چکش کاری سرد برای شکل دادن به آن استفاده می شده است.

,

 امروزه با استناد به مدارک غیرقابل انکار که از گوشه کنار ایران یافت شده است،می توان شمال و مرکز ایران را جزء  قدیمی ترین مراکز فلزکاری جهان و نیز فلزکاران ایران از پیشگامان کشف ذوب مس در جهان باستان دانست که فراوانی معادن مس در ایران، مؤید این نکته است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه